5 причин для киян підтримати «Агентів змін»

Постійно створюючи матеріали про стартапи та технологічний бізнес, інколи починаєш забувати про таку важливу складову, як інфраструктура та візуальне середовище. Адже жоден програміст, жоден дизайнер продукту і жоден менеджер не мешкає у ізольованому світі, що замкнений виключно між власною квартирою, офісом, автомобілем та колом друзів і знайомих.

Потрапляючи на зупинку, в метро, в магазин, на залюднене перехрестя чи площу, ви автоматично змушені «перетравлювати» абсолютно непридатний для людського ока візуальний код міста пост-радянського (а радше — пост-совкового) зразка: численні вивіски, вказівники, довідкові табло та таблички із назвами вулиць, схеми транспорту та багато сотень метрів безглуздої зовнішньої реклами.

Ми не можемо це змінити самотужки — але є люди, які докладають фахових зусиль, щоби процес зрушив із мертвої точки принаймні у столиці України (якщо вже в інших містах поки перспективи позбавитися від візуального шуму досить примарні). Такою стала спільнота небайдужих дизайнерів під назвою «Агенти змін» — вони почали із схем навігації для метро, продовжили із проектами вивісок на вулицях; а тепер мають чимало нових задумок для подальшого вдосконалення Києва.

Ми писали нещодавно про барселонські практики урбанізму та перетворення міста на комфортне для проживання. «Агенти змін» — одна із небагатьох ініціатив, котрі можуть принести найкращі закордонні практики, про які ми звикли лише читати на сайтах та дивитися у YouTube. І зараз вже не ми, а вони потребують нашої допомоги: гроші з першого пулу внесків від доброчинців закінчуються, а обсяг потенційних змін у візуальному просторі Києва ще чималий. Чому варто підтримати цих людей?

Айдентика та «обличчя» столиці, за які не соромно

Дуже приємно асоціювати Київ виключно з сміливими та яскравими сучасними муралами та наївно-конструктивістськими мозаїками часів брежнєвського соцреалізму. Але для більшості тих, хто вперше приїздить до столиці України, в очі кидаються перш за все зовсім інше: хаотичне нагромадження бордів, сіті-лайтів, вивісок, нелогічність маршрутних схем та інформаційних табличок на зупинках громадського транспорту. Проекти, які вже встигли реалізувати «Агенти змін» — це «перша ластівка» того, як може виглядати і яким може сприйматися Київ.

Навігація, яку створили для людей, а не для чиновницьких звітів

Періодично чиновники та різні ініціативні групи та комітети радо беруться проектувати чергові візуальні схеми та навігаційні інструменти для туристів і жителів столиці — як правило, цими проектами та рішеннями нереально користуватися на практиці, вони коштують шалених грошей і стають черговим приводом для збурення суспільства, обговорень та жартів у соцмережах і нездорової зацікавленості обсягами витрачених мільйонів на подібні «ініціативи». «Агенти змін» обіцяють, що і надалі зберігатимуть у своїх проектах головну мету: створення урбан-дизайну для людей, а не для того, щоби чиновники могли прозвітувати «галочками» в документах про витрачені бюджети.

Фаховість у підходах до вирішення питань

Команда цієї ініціативи — це практики, а не теоретики. Ось як «Агенти змін» говорять про себе:

«—За рік ми виросли, зробили з десяток корисних та яскравих проектів для міста, та розпочали ще стільки ж. Все це ми робили безкоштовно у вільний від роботи час. Тепер ми залишили свої теплі місця в міжнародних компаніях та зробили А3 своєю основною роботою, щоб працювати вдесятеро швидше та більше. Бажаєте не соромитись свого міста, а пишатись ним? Бажаєте цивілізованого метро, як у Барселоні чи Лондоні? Або зручних зупинок чи парків? Ми вже працюємо над цим. Допоможіть нам, будь ласка».

Цільове використання коштів

Перш за все, ваші кошти підуть на оплату праці професіоналів А3, які залишили свої місця роботи заради волонтерських проектів для міста. Це — дизайнери та ілюстратори, соціологи, літредактори та перекладачі, фахівці із комунікацій в соцмережах та контактів із пресою, інженери-консультанти з інформаційно-рекламних конструкцій. Всі ці люди зараз працюють на волонтерських засадах у вільний від основної роботи час. Це є причиною, чому поки що реалізація ідей йде повільніше, ніж очікувалося.

Крім того, «Агенти змін» обіцяють, що залишок бюджету витратять на техніку для роботи, купівлю комп’ютерів та офісного принтера для поточних операційних задач. Якщо сума буде достатньою, то вона допоможе покрити і вартість оренди невеликого офіса для спільних зустрічей та роботи всієї команди.

БІЛЬШЕ ПРО АНТИКРИЗОВІ ПРАКТИКИ У МІСТАХ:

Нові можливості для громадянського суспільства

Головна причина, через яку внесок на користь «Агентів змін» — це важливий крок для усіх киян: показати, що громадянське суспільство, яке вимагає змін у просторі міста, існує не лише в безкінечних Facebook-баталіях, сварках у коментарях чи спробах організовувати чергові мітинги чи збирання десятків онлайн-петицій, реальна користь від яких як і раніше прямує до нуля. Нові можливості вуличної навігації, організації публічного простору, упорядкування парків та скверів потрібні насамперед не туристам чи гостям — а самим киянам, якщо вони хочуть позбутися «диктатури МАФів» та фасадно-рекламного несмаку. І внесок в цю справу зробити набагато простіше і швидше, аніж здається на перший погляд.

Як підтримати?

Для того, щоби підтримати «Агентів змін», можна зробити безпечний платіж через LiqPay карткою будь-якого банку, або через Privat24 на довільну суму; або оформити фікований щомісячний внесок — і обрана вами сума буде автоматично списуватись з вашої картки (будь-якого банку) щомісяця. Таку підписку можна скасувати, якщо ви раптом передумаєте.

Всі деталі допомоги проектуна сайті «Агентів змін»

Читайте также:

7 трендів в UX- та UI-дизайні у 2024 році

Інструмент на базі ШІ який допоможе втілити будь-які дизайнерські фантазії

Мегапроекти ОАЕ: 15 нових об’єктів, які змінять світ

6 програм для проектування будь-якого інтер’єру