#ТвіМиколай — як онлайн-флешмоб став щорічним благодійним проектом

25 грудня завершився черговий, вже третій #ТвіМиколай — обмін подарунками між українськими користувачами сервісу Twitter. В ці святкові дні ми вирішили розпитати координаторів, Олену та Петра, про те, навіщо твітеряни дарують один одному подарунки і як ця ініціатива допомагає розвивати благодійні проекти в Україні:

— Отже, почнемо із самого початку. Що це за флешмоб чи «пошта добра» така, цей ваш #ТвіМиколай, хто його придумав і коли та як все розпочалося?

Олена: — Спочатку це дісно був флешмоб, маленька акція у твіттері до Дня Святого Миколая 🙂 Зараз це вже переросло в цілий святковий благодійний проект, якого щороку так чекають твіттеряни.

Не повірите, але все розпочалося з маленького хештегу #ТвіМиколай. Наприкінці жовтня 2013 року популярна твіттерянка Оля Супрун (@Ola_bilo4ka) у своєму твіттері написала «Ваші ідеї про #ТвіМиколай, з мене хеш-тег».

Я (Олена Шиян з Одеси) подумала, а чому б нам дійсно не спробувати обмінятися подарункам один з одним? Це ж свято, а всі ми в душі діти і нам теж часом хочеться зануритися у казку. Я поділилася своєю ідеєю з Петром (Петро Литвин з Білої Церкви) і ми, довго не роздумуючи, взялися за організацію. Створили акаунт в твіттері, продумали умови акції, запустили в світ нашу реєстраційну форму — і 8 листопада 2013 року вже з’явився перший учасник.

Умови участі дуже прості: твіттеряни заповнюють реєстраційну форму, вказуючи свій нік у Твіттері, контактні дані, зокрема адресу Нової пошти, щоб знати, куди надсилати подарунок, та залишають побажання своєму майбутньому ТвіМиколаю. Потім ми проводимо жеребкування всіх зареєстрованих учасників і визначаємо, хто кому буде Миколаєм.

Таким чином, кожен учасник отримує свого підопічного, якому і має надіслати подарунок до свята. До речі, функцію звернення до ТвіМиколая ми придумали трохи згодом. У першому сезоні учасники не могли в реєстраційній формі звернутися до свого Миколая. Вони заходили на сторінки своїх підопічних, читали твіти, зокрема з тегом #ТвіМиколай, і самостійно визначались з подарунками.

— Цьогорічна акція вже завершилася. Які результати? Скільки учасників було та скільки грошей для фонду «Свіжа Кров» вдалося зібрати?

Петро: В першому сезоні, було 96 учасників, в другому – 130, в цьому році їх вже 177. Були дуже приємно здивовані, коли в цьому році за першу добу кількість зареєстрованих учасників склала 74 особи, поки що це — рекорд.

Ідея про благодійність виникла в другому сезоні. Ми врахували помилки, незручності, які виникали в попередньому році, і вирішили посилити відповідальність кожного учасника за свою реєстрацію, щоб мінімізувати випадки, коли Миколай не надсилає підопічному подарунок. Таким чином з’явився реєстраційний внесок, який складав мінімальну суму – 5 грн.

День святого Миколая, насамперед – це улюблене свято дітей, тому зібрані кошти в сумі 2447 грн ми надіслали благодійному фонду «Таблеточки», який займається допомогою онкохворим діткам.

Цьогоріч ми збільшили реєстраційний внесок до 20 грн та співпрацюємо з громадською організацією «Свіжа Кров», що займається створенням служби крові в Україні та популяризацією донорства. Зібрану суму в розмірі  4 тис грн буде направлено фондом на нагальні потреби відділення переливання крові дитячої лікарні «ОХМАТДИТ».

Олена: Люди щедрі. Найбільший внесок 200 грн ми отримали цього року. Є багато внесків і по 100 грн. Спочатку був трохи страх, що люди не захочуть реєструватися. Але, як бачимо, учасники готові давати гроші на благодійність — і це чудово.

— Практично усі журналісти запитують «навіщо ви це робите». Що, на Вашу думку, спонукає людей бути учасниками #ТвіМиколай вже третій рік поспіль?

Олена: Ось це відчуття казки і спонукає, мабуть 🙂 Я багато займаюся волонтерською і благодійною роботою, і часто запитую себе “Навіщо я це роблю?”. Мабуть тому, що це приносить мені задоволення. ТвіМиколай занурює нас у дитинство і змушує повірити в казку. Адже ти не знаєш, хто твій Миколай і що саме він тобі подарує. Разом з тим, ти сам можеш створити цю казку для незнайомця та ще й допомогти діткам  – і це неймовірні відчуття. Думаю, те ж саме відчувають наші учасники і саме це спонукає їх щороку долучатися до акції.

Петро: Просто хочеться, щоб у людей було трохи більше радості, і причин посміхатися. Люди обмінюються подарунками, отримують задоволення, і вірять в диво. Коли обробляєш реєстраційні дані учасників, і читаєш, що вони пишуть своїм Миколайчикам, і лишають слова вдячності нам, організаторам, то розумієш, що значить щось у своєму житті ти робиш правильно.Ще цікаво спостерігати за реакцією після отримання подарунків учасниками, особливо коли їх бажання здіснюється. Радієш в такі моменти гортаючи стрічку Твіттера, яка наповнена не суперечками, сварками, і незадоволеннями, а теплом і щирою радістю.

— Чи були спроби в комерційних брендів запропонувати вам співпрацю? Якщо так, чому відмовилися?

Олена: Поки не було. Тому Твіттер залишається нашим незмінним брендом 🙂

Петро: Але ми завжди готові до спілкування, пишіть нам на twimykolay@gmail.com

— Як оцінюєте активність українського сегменту Twitter? Стало більше чи менше користувачів, вони більш лояльні чи менш до нових ініціатив у Мережі?

Олена: За активність точно не скажу, а от за відповідальність можу. Нас приємно вражає те, що учасники дуже відповідально ставляться як до обрання подарунків своїм підопічним, так і до їх відправлення. Кожного сезону у нас всього декілька людей, які з різних причин не виконують умов участі. Проте нам завжди вдається відшукати так званих рятівників, які стають для когось «запасним» Миколаєм.

Петро: А ще є учасники, які з нами вже другий-третій рік поспіль. Це дає дуже багато сил для того, щоб продовжувати розвивати цей проект надалі.

— Чи не було ідей поширити #ТвіМиколай за межі України? Наприклад, запропонувати аналогічну версію для діаспори, українців за кордоном?

Олена: Так, ми над цим думаємо. Адже щороку маємо декілька учасників, які проживають за кордоном: в Білорусі, Польщі, Чехії і навіть Англії. Це ускладнює процес пересилання подарунків. Тому до наступного сезону точно щось вигадаємо.

— Чим займаються координатори ТвіМиколая решту днів, окрім грудня?

Олена: Намагаюся змінити цей світ на краще 🙂

Петро: А також працюють над підготовкою до четвертого сезону #ТвіМиколай 🙂

— І наостанок — Ваші побажання нашим читачам у Новому році

Олена: Робіть одне одного щасливими та не переставайте вірити у дива!

Петро: Будьте здоровими, і багато-багато хороших моментів вам у Новому році! Щастя поруч.

Читайте также:

Чат-бот Bard приходить в Україну: основні доступні функції

Що являє собою Threads — нова соцмережа Цукерберга, яку називають «вбивцею Twitter»

9 стартапів представлять Україну на Web Summit 2023

Як видалити російський контент з пошукових систем та соціальних мереж