YouTube — історія 10 років успіху

Хенк Грін разом зі своїм братом започаткував відеоблог 2007 року — і нині став СЕО компанії, ролики якої у сукупності набрали понад мільярд переглядів, а конференція VidCon, яку він організував, зібрала близько 18 тис учасників минулого року.

В своєму блозі Хенк розповів докладну історію формування та розвитку найвідомішої відеоплатформи світу — YouTube. Ми обрали ключові віхи, які точно будуть цікаві українським відеоблогерам.

2005 — початок

На момент запуску в той час ще існував сервіс Google Video, а невдовзі після запуску YouTube стартував сервіс Blip.tv. Інтерфейс на той час був десь отаким:

Screen Shot 2015-03-11 at 19.26.15На той час нормальної політики адміністрування контенту не було, тому на новий відеохостинг одразу почали завантажувати ролики «для дорослих», трохи піратського відео і навіть ролики, опис та заголовок яких не відповідав реальному вмістові файлів. зате можна було побачити уривки із популярних телешоу та серіалів, і такий контент генерував на той час чималий трафік від користувачів.

2006 — вибух зацікавленості

За рік почалося вибухове зростання популярності YouTube. Не в останню чергу — через те, що музиканти-початківці та інді-виконавці звернули увагу на відносно простий і абсолютно безкоштовний спосіб просувати свою творчість.

На телеканали чимало кліпів не брали, а от YouTube не потребував контракту із великим іменитим лейблом, щоб розмістити концертний чи студійний виступ.

Цього ж року сервіс потрапляє на обкладинку журналу TIME як «натхненник» нової інформаційної доби, де користувач відіграю ключову роль.

Screen Shot 2015-03-11 at 19.26.29

2007 — поява тематичних відеоблогів та зміни в сервісі

В цей рік запускаються перші відеоблоги — те саме, що й звичайні блоги, тільки цілком засновані на серії відеороликів за участю одного і того ж автора (чи авторів).

Втім, найбільша зміна — це запуск партнерської програми для авторів відеоконтенту та ідентифікації контенту. 17 серпня 2007 року перші автори відеоканалів отримали листа із інформацією про нову пропозицію: тепер можна було заробляти гроші на розміщених відео.

Друга нова «фішка» — це технологія Content ID, що дозволила ідентифікувати відео із порушенням авторського права. Ідентифікація відбувалася на основі готової бази пісень, кінофільмів, серіалів, та аудіофайлів. Порушників авторського права почали видаляти.

Screen Shot 2015-03-11 at 19.26.44

Технологія Content ID мала свої недоліки, але в цілому працювала досить успішно. Згодом розробку суттєво покращили (не в останню чергу завдяки наданим зразкам від тих самих компаній звукозапису, яких не було в YouTube на самому початку).

2008–2010 — живі шоу та прямі трансляції

У 2008 році в сервісі вперше з’явилися відео із якістю 480p (найбільшою на той момент).

Вперше було організовано пряму трансляцію за участю справжніх зірок поп- та рок-музики. Це визначило напрямок подальшого розвитку платформи YouTube на довгий час.

Screen Shot 2015-03-11 at 19.26.58

Користувачі почали не лише більше знімати та переглядати авторське відео, але й об’єднуватися навколо спільного інтересу. Так 2010 року і відбулася перша конференція VidCon, яка зібрала 1400 людей (90% учасників вже мали власні YouTube-канали на той момент).

Screen Shot 2015-03-11 at 19.27.16Вже цьогоріч VidCon готується прийняти понад 20 тис учасників — до виставки ComicCon поки що не дотягує, але вже чимало.

2010–2014 — зростання функціональності

Наступні декілька років були присвячені новим функціональним можливостям, які впроваджувалися поступово в сервісі. Зокрема, в YouTube змінили підходи до брендингу каналів:

Screen Shot 2015-03-11 at 19.27.27Деякі елементи інтерфейсу та інтеграції соцмереж були настільки змінені, що викликали негативну реакцію в постійних користувачів та авторів.

Особливе обурення викликала примусова інтеграція соцмережі Google+ в якості системи коментування для відео. Інтеграція соцмережі та відеохостингу від Google викликала падіння трафіку і появу розгромних відеоманіфестів з цього приводу:

2010–2014 — перетворення на феномен

З 2010 року з’являються перші пре-роли у відео та вимоги до контенту, який можна пропонувати рекламодавцям в якості платформи. Перші компанії почали вкладати кошти у виробництво професійного контенту із високою роздільною здатністю.

Починається період диверсифікації, виникають нові тематичні канали YouTube, навколо яких групується цільова аудиторія. Буквально «вибухають» нові феномени, такі як летсплеї. Хто би міг подумати, що мільйонну аудиторію підписників збере фанат відеоігор Pewdiepie. Геймінг докорінно змінив відеоіндустрію.

Монетизація за рахунок спонсорської підтримки та створення мережі пов’язаних каналів из спорідненим контентом призвела до появи таких контент-проектів, як Machinima.

2015 і далі — що на нас чекає?

YouTube продовжує змінюватися: стартувала окрема платформа для дітей, телепрограми та медіа-корпорації заводять власні канали на базі цього потужного відеохостингу.

Можливо, сервіс не склав (чи поки що не складає) конкуренцію стрімінговим сервісам на кшталт Twitch. Можливо, реклама у відеороликах дратує і не подобається. Але не можна не визнати той факт, що завдяки саме цій платформі летсплеї та ігрова індустрія здобули нішу, якої по суті раніше не було (створено було «блакитний океан»). Б’юті-блоги, краш-тести побутових товарів, репортажі з виставок — теж відносно нові формати відео. Побачимо, що принесе глядачам YouTube цей рік.
 

За матеріалами: medium.com/@hankgreen

Читайте также:

Чому YouTube – найздоровіша інтернет-економіка

50 найвідвідуваніших веб-сайтів у світі

Як дивитися фільми та слухати музику під час блекаутів?

YouTube запускає освітню онлайн-платформу для українських школярів