Blog Imena.UA

5 фундаментальних принципів гарної айдентики

Дизайнери айдентики — концептуалісти, які володіють мистецтвом візуальної комунікації. Вони здатні висловити суть бізнесу в одному простому візуальному образі. Цей образ наповнюватиметься змістом та емоціями в міру взаємодії з ним аудиторії.

Ось 5 принципів, які допоможуть розробити гарну айдентику:

1. Айдентика має доносити конкретне повідомлення

Розробка фірмового стилю – це не вправа на естетику, а візуальна комунікація. Є повідомлення, яке потрібно донести. Це серце бренду.

Перед вами лячний «білий лист»? Переконайтеся, що ви чітко уявляєте, якою є ваша мета. Перше, що я зазвичай роблю, — складаю список прикметників, які характеризують компанію. Це свого роду чек-лист, з яким я буду звірятися надалі, щоб зрозуміти, чи на вірному шляху. Спробуйте висловити основну ідею бізнесу в одному реченні.

Логотипи Kodak та Airbnb доносять до аудиторії чітке повідомлення

Культовий логотип Kodak є стилізованою буквою «K», утвореною негативним простором, що символізує промені світла. Цей графічний знак також нагадує камеру.

Логотип Airbnb — простий, але впізнаваний. Він об’єднує у собі цілих 4 символи, що відображають пропозицію компанії, — літера «A», геомітка, серце та чоловічок.

Ніколи не починайте розробляти дизайн доти, доки ви не знатимете на 100%, що ви хочете донести до аудиторії.

2. Айдентика має бути впізнаваною

Багато хто визначає запам’ятовуваність як унікальність. Однак це визначення є неточним. Під «запам’ятовуваністю» розуміється те, що легко згадати, іншими словами, те, що залишає незабутнє враження і підвищує ймовірність подальшого впізнавання.

На запам’ятовуваність впливають кілька чинників, зокрема унікальність, простота, емоційний відгук, повторення тощо. Логотип можна назвати вдалим, якщо аудиторія може відтворити його по пам’яті (більш-менш успішно). У цьому випадку щоразу, побачивши щось схоже, люди будуть згадувати ваш лого, і він стане частиною їхньої візуальної мови.

Логотипи Apple і Nike — мабуть, два найвідоміші графічні знаки у світі

Apple і Nike, безсумнівно, впоралися із цим завданням на відмінно. Багато в чому їхній успіх пов’язаний із прихильністю до одного і того ж брендингу протягом тривалого часу: Apple представила «яблуко» у 1977 році, а Nike — свій легендарний «Swoosh» у 1971 році. І це підводить нас до наступного принципу.

3. Гарна айдентика непідвладна часу

Айдентика не має бути ультрамодною. Важливо, щоб вона залишалася актуальною та зберігала привабливість у різні періоди часу.

Якщо ви сліпо дотримуватиметеся трендів, намагатиметеся охопити сучасні стилі та субкультури, швидше за все, у вас вийде дизайн, який вже завтра виявиться непотрібним.

Хороша айдентика не старіє. Вона може адаптуватися до мінливих умов ринку, зберігаючи при цьому послідовний та стійкий образ.

Логотип Лондонського метро – чудовий дизайн, якому понад 100 років

Логотип лондонського метро було створено у 1915 році й відтоді він практично не зазнав змін. Найчастіше простота — найкращий спосіб зберегти актуальність і привабливість з часом.

4. Айдентика має бути простою

Як ми вже з’ясували, простота підвищує запам’ятовування і ніколи не виходить із моди. Найчастіше зробити дизайн простим – найскладніше завдання. Далеко не всі дизайнери мають цю суперздатність.

Іноді люди критикують логотипи, стверджуючи, що подібне могла б намалювати і чотирирічна дитина. Однак це скоріше комплімент. Якщо ви можете ефективно донести повідомлення у такій простій формі, це справді великий успіх.

Ці логотипи виявилися надзвичайно успішними, у тому числі завдяки своїй простоті

Логотипи Target, Mcdonald’s, Chanel та Levi’s — дуже прості та дуже успішні. Частково цей успіх зумовлений тим, як вони використовуються у брендингу. Вони стали невіддільною частиною продуктів і тією відмінною деталлю, яка відразу впадає в око (згадайте червоні бирки Levi’s). Це підводить нас до останнього принципу щодо зручності використання.

5. Айдентика має бути універсальною

Універсальність – здатність адаптуватися під різні цілі, канали комунікації та носії. Дизайнер повинен ретельно продумати можливі варіанти використання та переконатися, що елементи фірмового стилю будуть добре працювати у різних ситуаціях та контекстах.

Так виглядав би iPhone, якби Apple не провела ребрендинг у 1977 році

Уявіть собі, що Apple не провела ребрендинг і залишила свій перший логотип замість культового «яблука». Як виглядав би цей деталізований графічний знак на різних носіях? Не кажучи вже про те, що він суперечить філософії бренду. Уявіть, як виглядали Apple Music або Apple TV…

Висновок

Так, при створенні айдентики необхідно враховувати багато факторів. Але якщо інші аспекти можуть бути предметом обговорення, то ці 5 принципів складають основу успішного та ефективного фірмового стилю, тому про них не можна забувати.

Автор: Мусієнко Тимофій