Укр | Рус | Eng

Домени Хостинг Оплата Документи Допомога Контакти Блог
Перевірка домену: www. 
Перевірити
Перейти на домашню сторінку компанії Imena.UA Карта сайту Повнотекстовий пошук по сайту Показати нові домени newTLD! Показати нові домени newTLD! Показати більше доменів? Показати більше доменів?

Допомога

Телефон:
+380 44 201 01 02
(багатоканальний)


Коли доменне ім'я стає торговою маркою? (стосовно до genTLD)

У міру все більшої комерціалізації Інтернету все більш поширеними стають війни за доменні імена та використання  торгових марок у Мережі. Після підписання президентом Клінтоном Акта про захист прав споживачів, спрямованого проти кіберсквотерів і появи Uniform Dispute Resolution Policy (UDRP), прийнятої Інтернет-корпорацією з присвоєння адрес та імен (ICANN), власники торгових марок отримали можливість подавати в суд на доменних спекулянтів, кіберсквотерів і просто добропорядних користувачів доменних имен для захисту своїх прав на торгову марку.


Як незабаром з'ясувалося, усе частіше і частіше порушувалося одне й те саме ключове питання: Як має виглядати доменне ім'я власника торгової марки?

Для того щоб відповісти на це питання, необхідно володіти фундаментальними знаннями законодавства США, що визначає поняття торгової марки: які марки є захищеними торговими марками і що тягне за собою цей захист. Тільки тоді ми зможемо вникнути у всі тонкощі сфери «dot-com».

Двома словами про американське законодавство, яке визначає поняття торгової марки

Торговою маркою є слово, фраза, символ чи зображення або комбінація слів, фраз, символів або зображень, які ідентифікують і виділяють походження товару або послуги однієї сторони від інших подібних. Торгові марки ідентифікують одного продавця товарів чи послуг від інших продавців подібних товарів або послуг і підтверджують, що всі товари, які носять таку ж марку, походять з того самого джерела і мають відповідні якості.

Марка може бути визнана торговою маркою тільки у випадку, якщо вона є «розрізняльною». Існують чотири типи марок:
  • Випадкові марки – спеціально вигадані марки або марки, що використовуються товарами, до яких не мають безпосереднього відношення (наприклад, XEROX, або марка AMAZON для книжкового магазину);
  • Сугестивні (навіювальні) марки – марки, які натякають на товар чи послугу, але не описують їх (наприклад, IMENA для реєстратора доменних імен);
  • Описові марки – марки, які описують товар чи послугу(наприклад, NATIONAL BOOK OUTLET для фірми, яка торгує книгами);
  • Родові марки – які складаються із загальних назв товарів чи послуг (FREE CHECKING для послуги безплатної перевірки банківського рахунку).
Випадкові і сугестивні марки за своєю суттю є розпізнавальними. Описові марки можуть бути визнані розпізнавальними, якщо власник торгової марки зможе довести існування «другого сенсу», тобто що марка асоціюється саме з даним товаром або послугою. Родові марки зовсім не є розпізнавальними.


Американське законодавство, яке визначає поняття торгової марки, головним чином захищає права споживача. Державні закони про охорону торгових марок існують для того, щоб захистити споживача від плутанини на ринку. Компанії, які використовують уже наявні або схожі на наявні марки, порушують права власника торгової марки тільки тоді, коли це може спричинити змішування за походженням, авторством, приєднанням або спонсорством. Змішування як такого може і не знадобитися.

Відповідно до стандартної «імовірністі змішування», одні й ті самі торгові марки можуть бути використані різними власниками для різних товарів і послуг. Наприклад, торгова марка ABC може бути зареєстрована для косметичної продукції, світних вивісок і телерадіомовлення. Незважаючи на те, що всі власники мають одну й ту саму торгову марку, це не призводить до ймовірності змішування на ринку. Практично виключено, що споживач стане купувати косметику ABC, ґрунтуючись на власних асоціаціях з телеведучою новин, які транслюються на телеканалі ABC.

Управління патентів і торгових марок США розділяє товари та послуги на 42 міжнародних класи, щоб сприяти визначенню меж областей ексклюзивного володіння марками. Однак ці класи служать лише як директиви. Ймовірність змішування може існувати між товарами різних класів і навпаки, можлива повна відсутність вірогідності змішування між товарами одних і тих же класів.


Відповідно до федерального законодавства про торгові марки, захисту підлягають не тільки зареєстровані торгові марки. Права на марку даються її власникові не реєстрацією, а використанням торгової марки. Проте федеральна реєстрація торгової марки дає її власнику можливість використовувати її в національному масштабі з моменту реєстрації. Отже, реєстрація торгової марки повідомляє всіх наступних користувачів про те, що реєстрант має переважаючі права на цю марку.

Доменні імена і торгові марки

Визначити, чи повинно доменне ім'я відповідати значенню торгової марки, легко, варто лише використовувати основні принципи.

Чи використовується доменне ім'я як торгова марка?

Перше і найважливіше питання – чи дійсно доменне ім'я використовується як торгова марка. Іншими словами, чи слугує доменне ім'я ідентифікатором походження?


Доменне ім'я, яке просто служить для ідентифікації місцезнаходження користувача в Інтернеті, не є ідентифікатором походження, це всього лише адреса. Наприклад, AMAZON.COM є не тільки ідентифікатором походження, але ще і адресою, оскільки одночасно є назвою компанії і адресою веб-сайту AMAZON.COM.

І навпаки, доменне ім'я www.barw.com є всього лише адресою веб-сайту, що належить компанії Bradley Arant Rose & White LLP. У даному випадку доменне ім'я служить тільки як адреса, за якою можна знайти сайт компанії, і не може вважатися ідентифікатором походження.

Чи є доменне ім'я розпізнавальним?

Якщо доменне ім'я використовується як ідентифікатор походження, а не адреса сайту, нам необхідно звернутися до основних питаннь, висвітлених вище. Якщо доменне ім'я є всього лише описовим або родовим терміном, що закінчується на доменне закінчення (.com, .ua, .com.ua), доменне ім'я не проходить тест на розпізнавальну силу.

Наприклад, власник книжкового інтернет-магазину з назвою NATIONALBOOKOUTLET.COM використовує доменне ім'я як ідентифікатор походження – це назва його компанії. Тим не менш, марка є описовою, а отже, не підлягає захисту як торгова марка.

Що все це означає?

Захист вашого доменного імені за допомогою торгової марки не завжди є надто критичним. Переважна більшість спорів, які стосуються торгових марок, відносяться до використання в доменних іменах термінів, які є ідентичними або схожими до рівня змішування з товарними знаками.


Так, незважаючи на те, що Всесвітня федерація реслінгу (World Wrestling Federation) не використовує домен WORLDWRESTLINGFEDERATION.COM як ідентифікатор походження, доменне ім'я містить у собі її зареєстровану торгову марку WORLD WRESTLING FEDERATION. Відповідно до Uniform Dispute Resolution Policy (UDRP), WWF змогла відібрати це доменне ім'я у кіберсквотерів, який не має прав на ім'я WORLD WRESTLING FEDERATION.

Так само компанія, що володіє токійською мережею ресторанів Benihana, має зареєстровану торгову марку BENIHANA OF TOKYO. Навіть незважаючи на те, що вона не використовує BENIHANAOFTOKYO.COM як ідентифікатор походження, компанія змогла домогтися передання їй прав на це доменне ім'я, раніше недобросовісно зареєстроване приватною особою.

Отже, якщо ви є власником торгової марки MYTRADEMARK, вам не обов'язково використовувати як ідентифікатор походження домен MYTRADEMARK.COM для того, щоб захистити це доменне ім'я від використання іншими особами. Якщо інша особа або організація зареєструє домен «mytrademark.com», однак не буде володіти законними правами на торгову марку MYTRADEMARK, або зареєструє цей домен з поганими намірами, ви зможете домогтися передання цього домену вам. Вам навіть не обов'язково мати права на торгову марку, яка є всім доменним ім'ям, досить лише мати права на домен другого рівня – слово, що передує .com – для того, щоб домогтися переведення домену від недобросовісного реєстратора вам.


Різниця між володінням торгової марки для всього доменного імені або доменом другого рівня дуже тонка і розмита. Однак зі збільшенням кількості «доткомів» ця різниця буде поглиблюватися.

За матеріалами GigaLaw.com


При повному або частковому використанні матеріалів гіперпосилання на Imena.UA обов'язкове.

Вхід для клієнтів | Про компанію | Контакти | Документи | WHOIS | Banners exchange | Domain market



© 2001 - 2016 ИМЕНА – Регистратор доменов №1 в Украине