Blog Imena.UA

5 цікавих фактів про Ан-225 «Мрія» та подорож українського гіганта до Австралії

10 травня 2016 року АН-225 «Мрія» відлетів у свій перший комерційний рейс до Австралії, в місто Перт. Подія викликала чималий резонанс як в Україні, так і в Австралії. За даними прес-служби державного підприємства «Антонов», в Перті його мають зустрічати приблизно 50 тис глядачів. Гадаємо, що в Україні, крім двох автобусів представників ЗМІ, також було би чимало бажаючих провести «Мрію» у довгу подорож. Та на жаль, аеродром «Антонов» в Гостомелі, звідки вирушав літак, є режимним, тому доступ великого числа глядачів туди заборонений. Але ми змогли там побувати і дещо для вас дізналися.

Ан-225 «Мрія готується до злету

Мета рейсу — доправити моновантаж, потужний електрогенератор вагою 133 т, з Праги до Австралії. Переліт буде займати 5 днів, за цей час літак подолає близько 15 тис км. Взагалі практична дальність польоту «Мрії» — 15,4 тис км, але без навантаження. Разом з вантажем 150 т цей показник складає приблизно 4-5 тис км. Тому літак буде виконувати три технічні посадки для дозаправки — в Туркменістані, Індії та Малайзії.

В кожній країні літак затримається на 1-2 доби для рекламної презентації й спілкування з журналістами. Таким чином ДП «Антонов» хоче показати, що літакобудівна індустрія в Україні успішно розвивається, в нас є свої великі літаки, якими можна пишатися — і КБ «Антонов» будує нові моделі. Втім, у випадку, якби це було термінове замовлення, вантаж можна було б доставити усього за 2 дні.

Посилене шасі Ан-225 дозволяє зменшити питомий тиск на поверхню злітно-посадкової смуги

Маса порожнього літака складає 250 т, максимальна злітна вага — 640 т. За годину польоту цей велетень споживає приблизно 18 т пального. Не секрет, що Ан-225 «Мрія» — це найбільший літак в світі, який поставив більше 200 світових рекордів. Крім того, на сьогодні це єдиний літак для транспортних перевезень, що має 6 реактивних двигунів. Всі інші літаки мають не більше 4 двигунів, включно з величезним «Боінг-747». Звичайно, є ще військовий Boeing B-52 Stratofortress, що має аж 8 двигунів, але то вже зовсім інша історія.

Для злету Ан-225 на аеродромі в Гостомелі знадобилося усього 1 200 м злітної смуги

Цікаві факти

Наведені вище факти є загальновідомими. Далі ми викладаємо менш поширені деталі про авіагіганта, які нам вдалося дізнатись під час спілкування з екіпажем:

Євген Галуненко, льотчик-випробувач першого класу

Трохи історії

Причиною створення Ан-225 була необхідність в авіаційно-транспортній системі для проекту багаторазового космічного корабля «Буран». Також ставилося завдання доставки космічного човника на космодром у разі приземлення його на запасні аеродроми. Крім того, планувалося використання Ан-225 в якості першого ступеня системи повітряного старту космічного корабля, що вимагало від літака великої вантажопідйомності — не менше 250 т.

РАДИМО ТАКОЖ ПЕРЕГЛЯНУТИ:

АН-225 «Мрія» перевозить космічний корабель «Буран», що вже здійснив перший політ в космос. Ле-Бурже, Франція

Для цього на літаку передбачали кріплення зовнішніх вантажів. Наявність повітряного струменя від закріпленого нагорі фюзеляжу великогабаритного вантажу вимагало установки двухкільового хвостового оснащення, що дозволило уникнути його аеродинамічного затінення.

Ан-225 створювався на базі Ан-124-100 і має з ним багато спільних вузлів та деталей. Серед основних відмінностей: новий центроплан; збільшений за довжиною фюзеляж, хвостове оперення замінене на двухкильове, відсутній хвостовий вантажний люк; збільшене число стійок основного шасі; встановлені 2 додаткових двигуна.

Ан-124-100 «Руслан», що став базою для створення Ан-225

Разом з «Бураном» Ан-225 літав усього 28 разів, з них не було жодного польоту «човника» в космос (на орбіту «Буран» виводила ракета-носій «Енергія»). Після розпаду СРСР єдиний літаючий екземпляр в 1994 році був демонтований, з нього зняли двигуни та інше обладнання для використання в «Русланах». Однак до 2000-х років потреба в багатотонажних авіаперевезеннях стала очевидною — літак відновили силами українських підприємств. З 2001 року розпочато комерційне використання літака як повітряного транспорту.

Ан-124-100 «Руслан» у польоті. Помітна схожість з Ан-225

У серпні 2004 року був поставлений новий рекорд — «Мрія» перевезла 250 т спецтехніки на замовлення компанії Zeromax GmbH з Праги до Ташкента з проміжною посадкою в Самарі. У серпні 2009 року літак був занесений до Книги рекордів Гіннесса за перевезення найбільшого в історії авіації моновантажу загальною вагою в 187,6 т.