Blog Imena.UA

Як працює технічна команда BuzzFeed — найвідомішого блогу на планеті

Редакція блогу Imena.UA розпочинає нову рубрику «Українською». Щовечора ми будемо розповідати про найбільш цікаві приклади роботи ІТ-підрозділів, використання технологій та інтернет-сервісів у ЗМІ, стартапах та онлайн-сервісах.

Дебютна публікація — це історія того, як зазвичай виглядає робочий день (або робоча ніч) в одному із найбільших контент-проектів сучасності. Йдеться про блог-агрегатор BuzzFeed, котрий із «жовтого видання» зумів перетворитися на авторитетне першоджерело контенту в Мережі.

Звичайний день в редакції BuzzFeed найкращим чином ілюструє історія із сукнею, що одним видалась чорно-синьою, а іншим — біло-золотою. Один із співробітників помічає потенційно «вірусний» матеріал і пересилає опис та посилання редактору. Згодом інформаційний бот, який моніторить навантаження на сайт, сигналізує в техпідтримку BuzzFeed про потенційну проблему:

Як тільки в загальній стрічці з’являється матеріал, з якого потенційно можна зробити редакторську «інформаційну бомбу», бот повідомляє технічний відділ, що незабаром у сайта виникне велике навантаження.

В цей час журналісти та редактори вже встигають «розкрутити» новину, а технічна команда, частина якої вже збиралася спати (бо година пізня, до того ж має місце різниця в часі), знову збирається із силами — бо на ресурс починає литися трафік неочікуваної потужності:

Вже за годину після першої публікації число активних користувачів на сайті досягає 450+ тис осіб, що автоматично перекриває попередній рекорд блогу, поставлений в лютому 2014 року:

PR працює на повну потужність: про сукню починають говорити і писати не лише користувачі Buzzfeed, але й інші ресурси, що посилаються на блог-агрегатор як на першоджерело. Коли трафік сягає півмільйона унікальних користувачів, що одночасно перебувають на сайті, до технічної команди долучається менеджер із соціальних медіа (на годиннику — дев’ята вечора):

Менеджер із соціальних медіа дивиться на трафік — і прогнозує пікове навантаження від 600 до 650 тис людей на сайті одночасно. І він не надто помиляється: фактичний трафік сягає 673 тис користувачів.

Трафік приходить із соцмереж в основному, бо навіть ті ж самі користувачі розміщують посилання в кількох соцмережах із різницею в часі (спочатку написав в мікроблог, потім поділився в Facebook, згодом кинув в чат чи Skype із колегами — це типовий сценарій поведінки в таких випадках).

Аби підігріти ажіотаж, ілюстратор BussFeed Шон публікує жартівливу картинку для опитування користувачів блогу-агрегатора:

Малюнок обраний не просто так: він проводить паралель із мобільним додатком Cute or Not, який команда BuzzFeed нещодавно запустила в App Store.

До десятої вечора трафік сягнув пікового значення, перетнувши позначку в 670 тис користувачів. За півгодини одинадцята вечора — а редакція не може опублікувати нових статей, бо буквально «відвалюється» бек-енд сайту через надлишкове навантаження на сайт. Команда розробників та технічної підтримки повним ходом намагається усунути цю проблему:

Розробники чаклують над серверами, програмісти копаються в коді — і все це лягає на плечі лише кількох спеціалістів, а тим часом трафік просто шалений. Втім, команда зберігає спокій, бо подібне трапляється із BuzzFeed доволі часто.

Об одинадцятій вечора вдалося додати 40% до потужності серверів та опублікувати нові статті на сайті, — і при цьому жоден користувач не помітив яких-небудь проблем із доступом до сайту, опитуванням чи коментуванням статті про сукню.

Команда технічних спеціалістів BuzzFeed задоволена: ресурс не тільки опублікував новину, яка зібрала рекордний обсяг переглядів, але й вплинув на сучасну культуру — лише погляньте на шаржі та фотоколажі в інтернеті з цього приводу:

Підсумки роботи технічної групи та редакторів BuzzFeed: