Blog Imena.UA

Як донести свою ідею різним типам співробітників. Частина 1

У книзі Йеруна ван Хейла «Подай ідею. Як закохати інших в те, що ти придумав» розповідається про всі етапи створення ідеї та її презентації. У одному з розділів автор пояснює, як може відрізнятися подача вашої ідеї в залежності від того, до якого типу співробітників ви звертаєтесь.

Уявіть, що ваша цілеспрямованість привела вас до моменту «тут та зараз». Ви стоїте перед радою директорів та збираєтесь представити ідею, над якою так настирливо працювали останні декілька місяців. Ви розумієте всю суть проблеми та сформулювали чітке рішення. Але як тільки ви закінчити презентацію, хтось з аудиторії одразу ж коментує: «Не бачу в цьому проблеми». На кону багато речей тому ви одразу ж вмикаєте «режим Рембо» та одразу починаєте захищати свою ідею. Але як результат, ваша промова звучить вже не так переконливо, і незабаром стане зрозуміло, що ви програли.

Не варто перейматися – ви далеко не перший, з ким це відбулося. Та не останній.

90% успіху презентації вашої ідеї залежить від людського фактора. Нам потрібна підтримка важливих людей, аби наші ідеї втілились в реальність. Тут починається найскладніше. Ситуація, що описана вище, — лише одна з багатьох, і вам напевно доводилося стикатися з протистоянням.

Люди починають сумніватися у вашій логіці, критикують кожен тезис вашої розповіді, не розуміють, в чому тут проблема та не вірять в стратегію реалізації цієї чудової ідеї в їх компанії. («Ми це вже спробували. У нас такі технології не працюють»). Скільки ідей не втілилися не тому, що ціль вибрана невірно, або ж сама ідея була поганою, а тому, що автору ідеї не вдалося загітувати до своєї команди потрібних людей. Аби ваша ідея не залишилася лише на паперу, потрібно, аби клієнт повірив у неї. Але для цього необхідно зрозуміти людину, якій адресовано вашу пропозицію.

Кого ви намагаєтесь переконати? У вас з’явилася ідея чудового нового продукту, наприклад, метеостанції нового покоління. Аби представити свою ідею людям, ви створили презентацію та повторюєте її кожного разу. Але вам доводиться мати справу з різними категоріями людей. Ви розумієте, що для кожної категорії потрібна своя презентація.

Ось декілька категорій людей, яким ви представляєте свою ідею:

У кожної з цих категорій людей свої потреби, бажання, питання та цінності. Ви повинні це розуміти. Коли ви презентуєте ідеї своїм колегам, ви повинні пам’ятати про роль, яку виконуватиме кожен з ваших співробітників у вашому чудовому плані. Тут ми розглянемо декілька поширених ролей та подумаємо над тим, що важливо для людей, що займають певні позиції, як вони думають, відчувають, приймають рішення та що вони хочуть почути від вас.

CEO

CEO — це надто завантажена людина. Їй доводиться займатися одночасно багатьма завданнями та все прораховувати наперед. CEO завжди здається, що всі навколо нього працюють надто повільно.

Природна поведінка

Лексикон

Менеджер проекту

Існує багато типів менеджерів проекту, але всі вони несуть відповідальність за його реалізацію в зазначені терміни в рамках бюджету. З врахуванням цього для них важливі певні речі.

Природна поведінка

Лексикон

Читайте продовження статті у другій частині.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: