Blog Imena.UA

Фінансування тревел-стартапів у 2023 році: тренди та найбільші раунди

Протягом минулого року фаундери та інвестори заявляли про скорочення обсягів інвестицій, але компанії у сфері туризму все ж таки залучили не менше $3,7 млрд. У матеріалі — огляд найбільших раундів та трендів у фінансуванні тревел-стартапів за версією Skift.

Короткострокова оренда

2023 року цей сектор отримав найбільший обсяг фінансування. Skift відстежував близько 30 стартапів на ринку короткострокової оренди, які залучили понад $676 млн. Серед них сервіси бронювання, платформи для управління нерухомістю та нішеві сайти.

Сектор виріс із початку пандемії — багато в чому завдяки поширенню віддаленої роботи — і продовжує зростати.

Деякі зі стартапів, які залучили фінансування, орієнтовані на ринок цифрових кочівників. До них входить Habyt з Берліна ($42,4 млн) — це платформа, де місцеві та туристи можуть орендувати колівінги, будинки та готелі.

Фінансування залучали й більш нішеві платформи. Наприклад, Raus з Німеччини та Unyoked з Австралії, які пропонують високотехнологічні будиночки у віддалених місцях, а також Vipio, сервіс з унікальними об’єктами, такими як колишній заміський будинок Фредді Мерк’юрі.

Готельні технології

У 2023 році стартапи у цій сфері найчастіше залучали кошти, хоча загалом сектор не отримав найбільшого обсягу інвестицій.

Skift відстежував понад 30 стартапів у цій сфері, які залучили щонайменше $274 млн (деякі з них не розкрили суми фінансування). Категорія охоплює ряд програмних продуктів та послуг, таких як управління нерухомістю, ціноутворення та доходи, спілкування з гостями та робота кухні.

Найбільший раунд ($48 млн) залучила Stayntouch, система управління нерухомістю, що належить MCR.

Літаки нового покоління

Дев’ять стартапів, які розробляють літаки та компоненти нового покоління, залучили понад $603 млн.

Regent Craft ($60 млн у жовтні) працює над електричним підводним апаратом для комерційних поїздок прибережними маршрутами. Перший прототип, який отримав назву Viceroy, зможе перевозити до 12 пасажирів та долати відстань до 290 км. Компанія націлена випустити продукт до середини десятиліття.

ZeroAvia ($116 млн у листопаді) розробляє воднево-електричний реактивний двигун. До кінця 2025 року компанія планує випустити двигун, який забезпечує дальність польоту приблизно 480 км для літаків із 9-19 місцями.

Корпоративний туризм

Багато інвестицій отримали стартапи, які допомагають компаніям керувати видатками на корпоративні подорожі. Skift відстежував дев’ять платформ, які отримали щонайменше $445 млн.

Mooncard з Парижа ($40,6 млн) створює платформу для автоматизації витрат, яка також надає картки Visa співробітникам компаній-клієнтів.

Тури та заходи

2023 року в секторі проходило багато раундів.

У грудні Klook, туристичне онлайн-агентство з Гонконгу, залучило $210 млн (капіталу та боргу) у спробі конкурувати з GetYourGuide та Viator. Загальний обсяг фінансування компанії перевищує $900 млн.

GetYourGuide отримала $85 млн венчурного капіталу та $109 млн у вигляді поновлюваного кредиту. В результаті загальний обсяг інвестицій компанії перевищив $1 млрд.

Мільйони доларів також залучили кілька платформ для оптимізації операцій та продажів. Історично тури та заходи — один із найнижче технологічних секторів в індустрії, але торік він був націлений на вихід в інтернет та впровадження нових технологій.

Інші тренди

8 найбільших раундів

Стартапи, які підтримали знаменитості

7 стартапів з унікальними концепціями

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Skift