Blog Imena.UA

Як Lego стала найбільшим у світі брендом іграшок

Lego — не просто виробник конструкторів, які втілюють у життя різні ідеї, від букета квітів до маски Бетмена. Компанія також випускає фільми та ігри, керує тематичними парками, а за прибутком серйозно обходить інших гравців ринку іграшок.

Розповідаємо, як Lego з’явилася та що допомагає їй залишатися успішною.

Запуск компанії

Сьогодні Lego асоціюється з грайливим дизайном та творчим духом, але сама компанія зародилася у роки Великої депресії.

Оле Кірк Крістіансен, тесляр із Біллунду, Данія, зауважив, що попит на житло та меблі став знижуватися. На початку 1930-х років він почав виготовляти дерев’яні іграшки, які спочатку обмінював на їжу для себе і сім’ї.

Через два роки Оле Кірк назвав свій проєкт Lego — від данської фрази «leg godt», що означає «грати добре».

Перехід на пластик

Компанія почала виготовляти іграшки із пластику тільки в 1947 році, коли матеріал був ще в новинку. Однак продажі швидко зростали, і до 1951 пластикові іграшки становили половину продукції Lego.

Компанія повністю перейшла на пластик після пожежі на складі, яка знищила запаси дерев’яних іграшок. Потім пішов стрімкий зліт. До середини 1960-х років товари Lego продавалися більш ніж у 40 країнах, а до 1990-х років компанія стала одним із найбільших у світі виробників іграшок.

Однак на початку 2000-х років Lego відчувала труднощі. У 2003 році продажі впали майже на 30%, і компанія опинилася на межі банкрутства.

У зв’язку з цим Lego вперше призначила CEO не із членів сім’ї. Посаду обійняв Йорген Віг Кнудсторп. Він продав неосновні частини бізнесу та повернувся до основ: зменшив удвічі виробництво деталей LEGO, скоротив персонал і почав впізнавати у дітей, у що вони хочуть грати.

Набори для дорослих

Товари Lego цікаві не лише дітям, але й дорослим, яких називають Afol (Adult Fans Of Lego, дорослі шанувальники Lego). Таке захоплення може бути пов’язане як з ностальгією та необхідністю зняти стрес, так і з простим бажанням показати всім космічний корабель «Тисячолітній сокіл» із всесвіту «Зоряних війн», зібраний своїми руками із понад 7 тис. деталей.

Компанія підхопила цей тренд і почала випускати набори в стилі ретро, наприклад, копію аркадного автомата Pac-Man.

Інші підрозділи та величезний прибуток

За останнє десятиліття Lego випустила 4 повнометражні фільми, у тому числі «Лего. Фільм» 2014 року, який зібрав понад $468 млн у всьому світі. Компанія досягла успіху й у сфері відеоігор, багато в чому завдяки колабораціям з іншими франшизами, такими як «Зоряні війни».

Прибуток Lego у порівнянні з іншими виробниками іграшок та люксовими компаніями. Інфографіка: звіти компаній

При цьому Lego може похвалитися «недитячим» прибутком. Минулого року з кожного долара, витраченого в магазині Lego, компанія отримала $0,28 як операційний прибуток. Для порівняння, виробник іграшок Mattel, який випускає ляльку Барбі, отримав по $0,12 з кожного долара, а Hasbro, власник «Монополії», — лише по $0,07.

Популярність у соцмережах

У Instagram у Lego 9,5 млн передплатників, а на YouTube — 16,6 млн. Також популярні акаунти компанії у Facebook* (14 млн лайків) та Twitter (1 млн передплатників). Це серйозне досягнення для виробника дитячих іграшок, якщо врахувати, що ці платформи забороняють реєструватися особам віком до 13 років.

Lego у соціальних мережах. Інфографіка: Instagram, YouTube, TikTok

Для кожної платформи Lego створює унікальний контент.

2008 року Lego також запустила сайт Lego Ideas, де користувачі можуть пропонувати концепції нових продуктів Lego. З того часу цю стратегію копіюють багато брендів.

І хоча користувачі скаржаться на чимраз більшу вартість наборів Lego та неекологічність пластикових іграшок, бренд, як і раніше, люблять майже у всьому світі.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Chartr