Blog Imena.UA

Як розміщувати рекламу в Telegram?

Відносини реклами й Telegram досить складні. У месенджера немає офіційного рекламного кабінету, а для розміщення постів потрібно домовлятися з власниками каналів або звертатися на біржі. Кому підійде рекламуватися на цій платформі та як це зробити розповімо нижче.

Переваги реклами в Telegram

Недоліки та особливості

Як купувати рекламу

Попри відсутність офіційного рекламного кабінету купити нативну рекламу в месенджері можна декількома способами.

Безпосередньо через адмінів каналів

Всі хочуть заробити на рекламі, власники груп не виняток. Механіка наступна: шукаємо канал, який підходить за тематикою, обсягом і цільовою аудиторією, вивчаємо його статистику, а потім зв’язуємося з власником. Зазвичай посилання на обліковий запис або пошту вказується в описі каналу. Потім домовляємося про ціну та оплачуємо.

Плюси. Величезний вибір каналів, можливість знайти контент на будь-який смак і колір, а також поторгуватися з власниками.

Мінуси. Зазвичай адміни просять передоплату в розмірі 100% на карту або електронний гаманець. Тут можуть траплятися шахраї, які не мають відношення до каналу. Радимо ретельно перевіряти контакти та не вірити «менеджерам каналів», які першими пишуть в особисті повідомлення.

Через біржі реклами

Рекламні біржі — це посередники, які мають прямий вихід на Telegram-канали. Біржі відрізняються кількістю каналів, що надаються аналітикою та вартістю.

Плюси. Нема потреби шукати вручну контакти адмінів, фіксована вартість розміщення і гарантії публікації постів — біржа цінує свою репутацію.

Мінуси. На жаль, пул каналів обмежений — корисний у вузькій тематиці канал може бути недоступний на біржі. Також сервісу доведеться віддати до 15% вартості реклами.

Як вибрати канал для просування

Не можна просто так взяти й розмістити рекламу. Будь-яка активність починається з вивчення аудиторії та майданчиків — це закон маркетингу. Але в Telegram ситуація ускладнюється відсутністю виразної аналітики. Тому на першому етапі доведеться попрацювати руками та головою.

Аналіз починається з пошуку каналів певної тематики та вивчення об’єктивних показників охоплення (метрики). З темою, я думаю, все зрозуміло — клініки шукають групи з медицини, digital-агентства – маркетингові майданчики.

З метриками складніше. Користувачеві Telegram доступні два показники — кількість підписників і кількість переглядів одного поста (око під текстом). Число переглядів неунікальне — це значить, що їх могли накрутити кілька фанатів, які пару сотень разів зайшли помилуватися на пост.

Орієнтуйтеся на наступне. По-перше, кількість переглядів поста повинна становити не менше третини всіх підписників. По-друге, канал повинен випускати не менше 15 постів на місяць, інакше є ризик, що він живе колишньою славою.

Якщо не хочеться займатися ручною роботою, можна скористатися спеціальними сервісами. Найчастіше використовують:

Як відстежувати аналітику з реклами

Будь-яка реклама любить підрахунки, інакше навіщо це все. Ось які є варіанти:

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: