Blog Imena.UA

«Покеноміка» — як малий бізнес може використати Pokemon Go

Швидкість, із якою мобільна гра Pokemon Go почала зростати за минулі 14 днів, вражає: кількість встановлених додатків вже вдвічі перевищила показники дейтінгового сервісу Tinder; залучення аудиторії вдвічі перевищує популярний месенджер Snapchat; а за показником щоденних активних користувачів «покемони» вже встигли випередити Twitter.

Окрім ґіків, отримати практичну користь від нової гри, створеної Nintendo, можуть і представники малого бізнесу: більшість «покестопів» (так називаються точки у грі, де можна ловити покемонів) розташовані у ресторанах, кінотеатрах, кафе, невеличких магазинах та офісах — а отже, довкола таких закладів утворюється додатковий людський трафік. Чому би не скористатися цією можливістю — і не перетворити випадкових відвідувачів на додаткових зацікавлених клієнтів? Ось як маркетинг малого бізнесу може скористатися «покемоновою лихоманкою».

Крок перший: З’ясувати, чи є ваш магазин / офіс «покестопом» або Gym-локацією

Pokemon Go відрізняється від інших мобільних ігор тим, що для того, аби грати, треба не залишатися на одному місці у приміщенні. Доповнена реальність із аватаром гравця та покемонами на екрані передбачає пошук нових точок двох типів — PokeStop та Gym. Перший тип — це локація, де можна ловити покемонів; друга — для тренування покемонів та підготовки їх до боїв з іншими гравцями.

Якщо ви — власник крамниці, кафе, невеличкого ресторану чи навіть сервісної компанії, саме час з’ясувати, чим є ваша локація в цій грі — «покестопом» чи «тренувальним залом». Бо кожна з цих локацій приваблює свою частину аудиторії новоспечених гравців — і за умов умілого використання маркетингу, їх можна перетворити на додаткові продажі ваших товарів чи послуг.

Поки що немає офіційної карти від Niantic Labs (розробника технології, яка покладена в основу цієї гри), на яку було би нанесено усі точки PokeStop та Gym. Але є невеличкий трюк, яким можна скористатися: грав покемонів використовує карту іншої гри — Ingress, яку створили у Niantic чотири роки тому, має таку ж карти порталів, що й PokeStop’и та Gym’и у Pokemon Go. Доступ до карти можна отримати за цим посиланням після установки додатку Ingress на вашому смартфоні та авторизації із використанням даних вашого Google-акаунту. Після авторизації ви отримуєте доступ до карти порталів — кожен із порталів і є PokeStop чи Gym у грі Pokemon Go.

Крок другий: Скористатися можливостями Lure для залучення нової аудиторії

Pokemon Go пропонує низку покупок у грі. Найбільш важливий тип внутрішньоігрових товарів для вас (бо ваш бізнес може це використати на власну користь) — це Lure. Купівля Lure дозволяє збільшити рейт на півгодини для покемонів навколо покестопу, де вони знаходяться. Використання цього внутрішньоігрового ресурсу дозволяє малому бізнесу здобути чималі плюси у фінансовому плані, достатньо подивитися на декілька обговорень у Reddit:

«—Ми зробили це минулого вечора у студентському містечку, і за хвилини після розміщення ресурсу lure до нас прийшло три десятки людей. Офігенсько.

Я — власник піцерії, яка є «покестопом», і в мене нині не було вільної хвилини. Натовп дітей та дорослих (в основному — дорослих) приходив перехопити шматок піци та чогось випити, поки не закінчиться lure для їхніх покемонів».

Інша вражаюча сторона цього внутрішньоігрового ресурсу — його доступність. За $100 ви можете придбати 14,5 тис покекойнів, а 8 наборів Lure коштують 680 покекойнів; трохи математики:

14500 покекойнів / 680 = 21 порцій таких наборів
(21 * 8)/2 = 84 години
$100/84 години = $1,19 за годину

Для розміщення ресурсу, що так приваблює гравців, треба зробити наступне:

Менш ніж за долар на годину ви можете гарантовано отримати потік нескінченної кількості людей — обов’язковий крок, якщо вашу крамницю, кафе, ресторан чи офіс розташовано поруч із «покестопом».

Крок третій: Витиснути максимум із близькості вашого малого бізнесу до Pokemon Gym

«Тренувальний зал» (Gym) — окремий тип локації, де не можна розмістити Lure, але такий спосіб залучення нових відвідувачів вам і не знадобиться: гравці самі приходять до Gym, щоби контролювати його та боротися за «територію» і тренвати своїх покемонів, що входять до однієї із команд — Mystic, Valor чи Instinct. Щоби переконатися, що ваш офіс, крамниця, кафе — це «тренувальна база», знову перевірте Ingress-карту, — або просто відкрийте Pokemon Go на телефоні і подивіться на всі високі споруди з малою кількістю покемонів (найбільші споруди на ігровій карті).

Ось декілька способів, як ваші маркетологи можуть скористатися цим типом локації на власну користь і привернути увагу гравців:

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Крок четвертий: «Динаміка — наш головний принцип»

Тепер, коли ви знаєте базові принципи та можливості гри у Pokemon Go, ви маєте також знати, що зовсім необов’язково, аби ваш магазин чи кав’ярня були «покестопом» чи «тренувальною залою». Отримати свою порцію продажів та клієнтів можна, якщо не сидіти на місці. Рітейлерам одягу, продавцям кави та морозива, хотдогів чи іншої «їжі-з-собою» варто підготувати фургон — і поїхати поближче до «покестопу». Особливо зараз, коли літо, і окрім гравців, які полюють за покемонами, ви знайдете поблизу такої ігрової локації чимало інших потенційних покупців. Найбільш винахідливі встановлюють свої тимчасові торгівельні точки поміж двома найбільш популярними «покестопами» та «залами» у своєму районі — на одній розміщують покемонів, на іншій «прокачують» гравців за допомогою Lure.

Крок п’ятий: Просування локальних покемонів з допомогою реклами

Навіть якщо поблизу нема ні «покестопу», ні «тренувальної зали», ви можете використати популярну гру — і включитися у неї із власним покемоном. Найбільш популярними є рідкісні покемони, за ними полюють і навіть обговорюють у соцмережах. Щоби зрозуміти, які покемони є найбільш бажаними, перегляньте спеціальний список на Reddit. Можна, звісно, доручити якомусь із ваших співробітників цілий день збирати покемонів, робити скріншоти та розміщувати у соцмережах; але є кращий шлях. Запропонуйте гравцям у своєму місті щось на кшталт реферальної програми:

За правильного підходу можна отримати непоганий «вірусний» маркетинг. Звісно, будуть серед ваших співробітників чи менеджерів ті, хто скаже, що все це — сумнівна штука; але не буває надто «ранніх» каналів для комунікації та потенційних продажів у соцмедіа-маркетингу. Тож чому би і не скористатися таким інформаційним «вибухом», яким вже встигли стати покемони? Тим більше, що на це не піде багато коштів.

Джерело: Inc.com