Blog Imena.UA

Шведський підхід: як Spotify вперше вийшла на біржу в Нью-Йорку

Шведська приватна компанія Spotify оголосила про свій перший продаж акцій на Ньюйоркській біржі. Замість традиційної публічної пропозиції цінних паперів, компанія обрала сценарій із прямим списком. Відповідно до роз’яснень в The New York Times, процес не передбачає випуску нового запасу акцій, а значить, не буде можливості залучати додаткові кошти. Це дозволить інвесторам та інсайдерам вільно торгувати акціями на ринку. Іншими словами, Spotify оминає традиційний для сучасних IT-компаній процес IPO. Компанію попередньо оцінюють в $23 млрд.

Оглядачі TechCrunch зазначають, що причина незвичного початку продажу акцій Spotify полягає у особливостях роботи самого сервісу. Довіра та авторитет серед музичних лейблів забезпечать успіх продажу акцій навіть за таким прямим списком. Конкурента перевага Spotify — це алгоритми, що рекомендують найбільш актуальну музику кожному конкретному слухачу. Ми вже розповідали про особливе використання компанією Big Data в маркетингових кампаніях. А почалося все 2014 року, коли Spotify придбала стартап Echo Nest, який до цього забезпечував функцію рекомендацій і підбору музики для Beats Music, Rdio, Vevo та iHeartRadio. Щоб обійти конкурентів шведи, як повідомлялося, виклали за стартап $100 млн — це 90% в акціях Spotify.

Деніел Ек (Daniel Ek), CEO та співзасновник Spotify

Напрацювання Echo Nest змогли перетворити приголомшливу кількість пісень (35 млн) у пошуку Spotify в індивідуальний мікс композицій для кожного. Адже Echo Nest принесла з собою 200 ПБ інформації про поведінку користувачів музичного стримінгу. Для порівняння: двома роками пізніше, у 2016-му Netflix назбирав лише 60 ПБ даних. Spotify щодня реєструє 150 млрд дій: програвання композиції, поширення, пропуск пісні чи підписка на виконавця тощо, кожна з яких враховується для налаштування рекомендацій.

Spotify завжди знає, що далі програвати користувачу — і певно саме цим забезпечила собі щомісячну аудиторію в 159 млн користувачів (річне зростання на 29%), з яких 71 млн людей користується платною версією (річне зростання на 46%). Минулого року прибутки компанії збільшилися на 39%, порівняно з 2016-м, і сягнули $4,09 млрд.

БІЛЬШЕ ПРО IT-БІЗНЕС:

Джерело: The New York Times, TechCrunch