Blog Imena.UA

Як технологія VR може змінити лікування? Дослідження

Дослідники з медичного центру Beth Israel Deaconess Medical Center у Бостоні виявили, що технологія VR може бути корисною у хірургії. Експеримент показав, що якщо під час операції занурити пацієнта у віртуальну реальність, йому знадобиться менша доза місцевої анестезії. В результаті він швидше приходить до тями та менше ризикує зіткнутися з ускладненнями.

Дослідження описано у журналі PLoS ONE. У ньому брали участь 34 пацієнти, яким було призначено планову операцію на руці. Їх поділили на дві рівні групи.

Щоб знеболити руку, першій групі знадобилось 125,3 мг седативного препарату (пропофолу) на годину – набагато менше, ніж другий. Для порівняння, в середньому для анестезії витрачають 750,6 мг на годину.

VR-група також швидше залишила відділення реабілітації. У середньому її учасники провели там 63 хвилини, а другої – 75 хвилин.

На думку дослідників, це пов’язано з тим, що завдяки віртуальним візуальним образам пацієнти з VR-групи були більш абстрактними, ніж учасники першої. Проте команда визнає, що, вирушаючи на операцію, VR-група, ймовірно, вже була впевнена в ефективності технології. Це буде вивчено у наступних випробуваннях.

Скорочення дози анестезії може зменшити час перебування пацієнта в лікарні, а також знизити ризик ускладнень. Крім того, так можна заощадити на вартості самих ліків.

Команда продовжить вивчати VR як інструмент боротьби з тривогою під час операцій. Вона проведе аналогічне випробування з пацієнтами, які чекають на операцію на стегні та коліні, повідомляє Аділь Фарукі, доцент кафедри анестезіології з Колорадського університету, який очолив дослідження.

Все більше даних говорять про те, що VR може стати в пригоді в хірургії, наприклад під час кесаревого розтину та операцій на серці, стверджує Бренда Відерхольд, співзасновник медичного центру Virtual Reality Medical Center, яка не брала участі в дослідженні.

Проте медичним експертам потрібно простежити, щоб пацієнти не зіткнулися з «кіберукачуванням», яке виникає у деяких VR-користувачів.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: MIT Technology Review