Все, що ви не знали про найбільший літак у світі — АН-225 «Мрія»

АН-225 «Мрія» — найважчий і найбільший вантажо-пасажирський літак у світі вагою в 640 тонн. Цікаві факти про цю гордість українського авіапрому дивіться далі в репортажі Слави Степанова.

Причиною створення «Мрії» стала необхідність перевозити «радянський Шаттл» — багаторазовий космічний корабель «Буран». Літак існує в єдиному екземплярі і — на відміну від «Буранів» — досі експлуатується. Побудували літак 1988 року на Київському механічному заводі.

«Мрія» — рекордсмен із ваги при злеті та за вантажопідйомністю. 22 березня 1989 року цей літак перевіз вантаж вагою 156,3 т — і побив одночасно 110 світових рекордів в історії авіації.

З початку використання літак-гігант провів у небі 3740 годин — це приблизно 1,87 млн км відстані (або 46 разів довкола Землі по екватору).

«Мрія» має довжину 84 м, висоту 18 м. Він довший за найбільшиї з «Боїнгів» на 8 м, а розмах крила має більший на 20 м; і навть «Аеробус» А380 менший за цей суперлітак на 11 метрів в довжину.

Часто буває, що цей літак «не вміщується» в аеропорту, і його залишають просто на злітній смузі. Площа крила в цього гіганта — 905 м².

В історії був лише один літак із більшою площею крила — Hughes H-4 Hercules, котрий піднявся в повітря лише раз, в 1947 році. «Мрію» планували використовувати в якості першої ступені для старту пілотованого космічного корабля, який мав кріпитися на корпусі цього суперлітака.

Літак має 6 двигунів Д-18Т, тяга кожного із них — 23,4 т (чи 230 кН). В перекладі «на людську мову» — кожен на старті має потужність в 12,5 тис кінський сил. Один двигун має висоту в 3 м, ширину — 2,8 м, а вага — 4 т.

Маса палива в баках літака складає 365 т, всього баків 13. Літак завдяки цьому запасу палива може залишатися в повітрі 18 годин без приземлення і подолати відстань у 15 тис км.

Щоб заправити «Мрію», потрібно від 30 хвилин до 36 годин — при цьому потрібно від 7 до 70 авіаційних заправників. В крейсерському режимі літак витрачає 15,9т/годину.

Шасі гіганта має по 7 стійок з кожної сторони, на кожній — 2 колеса. Разом — 32 колеса, які потрібно міняти через 90 посадок. Вартість однієї покришки — близько тисячі доларів.

З 2001 року Ан-225 виконує комерційні вантажні рейси в складі авіакомпанії «Antonov Airlines». Вантажна кабіна має довжину 43 м, ширину — 6,4 м, висоту — 4,4 м. В ній вміщуються 16 стандартних контейнерів, або 80 легкових авто, або весь корпус «Боїнга-737».

Щоб розкласти завантажувальну рампу, літак здійснює «уклін слона»: вага літака переноситься на додаткові опори, а передня стійка відхиляється назад.

Комерційний вантаж, який може підняти цей літак, — 247 т. 10 червня 2010 року «Мрія» перевіз найдовший вантаж в історії авіації — 2 лопаті вітряка довжиною 42,1 м кожна.

Через свої нестандартні габарити літак має власний завантажувальний комплекс із 4 механізмів, кожен може підняти 5 т.

Щоб відбуксувати цей літак, створено окремий пристрій, який перевозиться всередині літака.

На борту є 2 пасажирських відсіки: для екіпажу та для персоналу, що супроводжує вантаж. герметизація кожної з кабін — окрема. В літаку є 18 місць для відпочинку екіпажу та пасажирів — 6 місць в передній кабіні та 12 — в задній.

Всі системи керування та забезпечення життєдіяльності на борту «Мрії» максимально автоматизовано — за це відповідають 34 бортових комп’ютери.

Найвіддаленіша точка на Землі, де побував український літак-гігант — острів Таїті, відстань за найкоротшою дугою туди складає 16,4 тис км.

Цього тижня концерн «Антонов» повіз новинки українського авіапрому до Франції; але «Мрія» залишається найбільшою літаючою розробкою конструкторського бюро.

За матеріалами: gelio.livejournal.com

Читайте также:

Политическое расфрендживание

Почему богатые люди – такие злые?

Фешн с умом: украинские маркетплейсы с концептом reuse

Нам нужна новая наука прогресса