7 трендів в UX та UI дизайні у 2023 році

Щоб сайти та програми були зручними, продуктивними та естетичними, важливо враховувати передові методи в галузі розробки досвіду та інтерфейсу користувача. Можливості сучасних технологій постійно розширюються, а разом з ними з’являються нові напрямки в цифровому дизайні. 2023 вже близько, а значить саме час розглянути ідеї та інновації, які будуть визначати способи створення UX-і UI-дизайну в наступному році.

Віртуальна та доповнена реальності

Останнім часом віртуальна реальність привернула багато уваги. Причини — прагнення Meta побудувати власний метавсесвіт та пандемія, під час якої ми міркували над тим, як залучити VR у повсякденному житті.

Цього року у метавсесвіті Decentraland вперше пройшов Тиждень моди. Ці технології допомагають і іншим бізнесам, спрощуючи побудову онлайн-спільнот та поєднуючи найкраще з цифрового та фізичного світів. Наприклад, AR дозволяє декорувати кімнату перед покупкою меблів та прискорювати збір замовлень на складі, а VR – тренуватись лікарям перед реальною операцією.

З кожним новим витком технологічного прогресу дизайнерам слід подумати над тим, як будуть реалізовані ці взаємодії та як забезпечувати безпеку користувачів. Для цього слід розглянути такі питання.

  • Наскільки реалістичними мають бути ці ситуації?
  • Чи може тривале носіння гарнітури викликати головний біль та погіршення зору?
  • Як створювати рішення змішаної реальності, які можна використовувати протягом дня без наслідків для здоров’я?

У майбутньому ці технології продовжать розвиватися та активніше регулюватимуться.

Анімація

У минулому створювати анімацію для сайтів та додатків було досить складно. Командам розробників доводилося постійно йти на компроміси між якістю анімації, швидкістю сайту та розміром програми.

З того часу багато що змінилося. Завдяки еволюції пропускної спроможності мережі та появі таких бібліотек, як Lottie Files, дизайнери можуть створювати гарні анімації, не жертвуючи при цьому швидкістю та ефективністю.

У майбутньому анімація, ймовірно, пошириться ще більше — і не тільки пожвавлюватиме дизайн, а й спрощуватиме користувальницький досвід, дивуючи незвичайними мікровзаємодіями.

Імерсивне прокручування сторінки

У створенні імерсивного прокручування сторінки важливу роль відіграє моушн-дизайн. Сьогодні багато дизайнерів, як і раніше, наголошують на тому, який порядок контенту варто використовувати, щоб представити історії своїх клієнтів найбільш зрозуміло для користувачів. Однак відео та анімації було не достатньо, щоб оживити сайт.

Завдяки Javascript, бібліотекам анімації та нативним реалізаціям (наприклад, методам лінійної інтерполяції) створювати плавну анімацію та налаштовувати поведінку компонентів під час прокручування стало простіше, ніж будь-коли. Тепер подання контенту може бути більш орієнтоване на розповідь, а дизайнери мають повний контроль над тим, як це бачать користувачі.

Розвиток імерсивного прокручування дає багато можливостей для створення захопливих історій. І, ймовірно, багато компаній скористаються цим підходом, особливо на цільових сторінках.

3D-зображення

Тривимірна графіка стала частіше використовуватись у соціальних мережах. Однак, кількість «корпоративних ілюстрацій», настільки популярних з 2020-2021 років, ймовірно, скоротиться, звільнивши місце для нового напрямку.

Зараз багато сайтів та програм включають живі та барвисті зображення, твори мистецтва та 3D-об’єкти, які доповнюють контент. Поширення 3D-об’єктів, які нерозривно пов’язані з віртуальною та доповненою реальністю, має продовжитися й у 2023 році.

Градієнти

Як у соціальних мережах, так і в моді все частіше зустрічаються градієнти. Схоже, 1980-і та 1990-ті роки повертаються, а разом з ними — яскравіші кольори та джазовий стиль. У цифровому середовищі це проявляється у різний спосіб, у тому числі через градієнти, бруталізм і використання яскравих колірних схем.

Цей широко визнаний цього року тренд збережеться і наступного. Ми побачимо сайти, пакування та багато іншого в яскравих та оптимістичних тонах – це допоможе споживачам подолати втому, спричинену пандемією та світовою кризою.

Бруталізм

Цього року повернувся бруталізм — ще один стиль, популярний у минулому. Він також повинний зберегти свою популярність або в оригінальній формі, або в дещо іншому різновиді, такому як кітч (Kitsch) та необруталізм (Neobrutalism).

Разом із хвилею ностальгії відбулося повернення до простіших і менш корпоративних мотивів у вебдизайні. Відроджуються градієнти та контрастні кольори, а також відсилання до вінтажної графіки та ілюстрацій у поєднанні з фотореалістичними зображеннями.

Особливості, що зробили інтернет таким цікавим простором, удосконалюються за допомогою найкращих UX-практик, щоб користувачам було максимально зручно взаємодіяти зі сторінками.

Акцент на здоров’я

В період пандемії та нормалізації роботи з дому багато людей усвідомили, як важливо піклуватися про психічне здоров’я та загальний добробут. Вони зрозуміли, що ставити себе на перше місце – це нормально. Як результат – люди стали приділяти більше уваги своєму психічному та фізичному стану у повсякденному житті.

Ця модель поведінки, ймовірно, позначиться на трендах у сфері дизайну. Ми можемо побачити зростання використання пристроїв для відстеження як психічного, так і фізичного здоров’я, а також введення більш приглушених і «заспокійливих» колірних палітр для електронних дисплеїв.

Як це позначиться на додатках, які сприяють зміцненню здоров’я та добробуту? Візуалізація та аналітика даних отримають більшу увагу. Крім того, можуть з’явитися і нові (ймовірно, безекранні) взаємодії з розвитком носимих технологій, як розумний текстиль та інших гаджетів.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Medium

Читайте также:

Штучний інтелект у дизайні та розробці ігор. Де ми зараз і що далі?

Портрет фрілансера під час війни — велике дослідження Freelancehunt

Сервіси для навчання, роботи й дозвілля, які надали українцям безкоштовний доступ

20 найкращих дизайнів сайтів 2021 року за версією Awwwards