Що буде якщо штучний інтелект почне показувати які емоції викликатиме ваша публікація

Кожен в соціальних мережах хоч раз говорив щось, про що потім жалкував, або ображав своїми словами знайомих і незнайомих людей. Цьому можна запобігти за допомогою штучного інтелекту.

Що буде, якщо після кожного вашого поста в Twitter або Instagram платформа буде давати вам фідбек? Наприклад, «Ви тільки що образили 10 тисяч осіб», запропонувала Рана ель Каліобай (Rana el Kaliouby), генеральний директор стартапу штучного інтелекту Affectiva.

Цьому є прецедент. У Twitter та Instagram є кнопки лайк, а Facebook дозволяє вам вибирати й залишати емодзі, відповідні вашої реакції, під чужими постами.

Компанія Каліобай виробляє системи штучного інтелекту, які визначають сприйняття та емоційний стан людини. За допомогою машинного навчання вони автоматично ідентифікують «ознаки особи» на основі категорій, складених психологами в 1970-х.

Проаналізувавши мільйони осіб, Каліобай застосувала свою технологію в різних областях. В автомобільній індустрії системи комп’ютерного зору, пов’язані з алгоритмами Affectiva, відстежують емоційні стани водіїв в надії скоротити кількість аварій через неуважність та відволікання. У маркетингу компанія пропонує рекламодавцям можливість автоматично оцінювати реакцію споживачів на товари та послуги. А в області охорони здоров’я Affectiva внесла свій вклад в розробку методів лікування аутизму, які можуть допомогти дітям розпізнавати емоційні сигнали.

«Я дійсно думаю, що можна створити невербальну систему соціальних мереж», – сказала Каліобай. Компанія намагалася розробити споживчий продукт самостійно, але закрила його через мале число клієнтів — дійсно, щоб соціальна мережа працювала, потрібен великий мережевий ефект, і запуск абсолютно нового продукту на переповненому ринку навряд чи увінчається успіхом.

Уявіть, наприклад, версію Twitter або Facebook, яка використовує щось на зразок системи аналізу осіб Affectiva для оцінки емоційних реакцій на повідомлення, які ви залишаєте в цих сервісах. На додаток до — або, можливо, замість — лайкам і ретвітів, додаток міг би залишати абстрактне уявлення емоційної реакції людей, які переглядають ваш пост.

Але не варто забувати про ризики конфіденційності, не кажучи вже про те, якої соціальної користі або користі безпеки коштує компроміс спостереження. В охороні здоров’я, рекламі й автомобілях системи штучного інтелекту працюють негласно і підсилюють таким чином як свою міць, так і небезпеку. Але уявлення Каліобай про споживчі технології вказує на інші позитивні потенційні можливості — хоча б тому, що додатки для соціальних мереж і так вже жахливі.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Atlantic

Читайте также:

Як обійти технологію розпізнавання облич? Спроби дослідників

Як наші емоції змушують нас купувати все більше непотрібних речей

5 простих кроків, щоб зробити штучний інтелект силою добра

5 дуже незвичайних прогнозів від IBM Research