Як перетворити ідею на мобільний додаток, не маючи технічних знань

У 2009 році Чад Мурета (Chad Mureta), агент з продажу нерухомості в Південній Кароліні, США, облишив свій бізнес в обмін на прибутковіше заняття — мобільні додатки. В результаті нещасного випадку він втратив руку, а разом з нею – всі надії та жагу до життя. Борючись із обставинами та песимізмом, одного разу Мурета замислився над створенням мобільних додатків до власного iPhone. Він не був комп’ютерним ґіком, більше того, йому взагалі не подобалося працювати на комп’ютері. Однак саме в комп’ютерній індустрії він побачив нові багатообіцяючі можливості, які могли б йому допомогти. Він також згадав розповіді друга про заробітки на інвестиціях в програмне забезпечення і зрозумів, що це дуже перспективна галузь.

1280

Хто розробить ваш додаток?

«– Я довго дивився на смартфон, на мобільні програми і намагався вгадати, чому вони були успішними, – пояснив він. – Я почав аналізувати причини успіху: маркетинг, технології, інтерфейс. Питав себе: а чому я їх завантажив?».

Тепер Чад Мурета побудував цілу імперію додатків. Саме він створив FingerPrint Security Pro, Emoji та інші додатки, які є стандартними на сучасних смартфонах. Незважаючи на свою віддаленість від технологій, він перетворив цікаві ідеї на додатки, якими щодня користуються мільйони. Хоча Mureta є одним з найбільш успішних піонерів у розробці додатків, його історія не унікальна. Сотні тисяч людей у всьому світі, які мають різний рівень технічних знань, перетворили свої ідеї на прибуток від мобільних додатків. Але все не так просто: за вас ніхто роботу не зробить. Ви повинні виконати ретельне та чітке планування, розробити потужну маркетингову стратегію та винайти ідею, яка переважить конкурентів.

Недостатньо просто розповісти будь-кому про ідею нового мобільного додатку в надії, що хтось її реалізує та поділиться з вами прибутками. Авторські права не завжди легко довести, тому ідею можуть легко поцупити. Крім того, ви можете доручити свою ідею розробнику, який не має достатньої кваліфікації та буде постійно вимагати додаткові кошти. Привабливо звернутися до фрілансерів з інших країн, які працюють за зниженою ставкою, але, скоріш за все, у цьому випадку на вас також чекатиме розчарування.

Коли Майк Ломовітц (Mike Lomovitz), маркетолог і підприємець, вигадав ідею для мобільної програми, він найняв розробника через платформу для фрілансерів Elance. На жаль, його підрядник працював непрофесійно і постійно вимагав додаткову оплату, що дуже ускладнило весь процес. «Я платив розробнику за те, що б він створив додаток, який я спроектував, і він зрештою його зробив. Але це спричинило стільки розчарувань та проблем, що я пожалкував про початок співпраці з ним».

Втім, фрілансери можуть працювати і дуже добре, але важко наперед дізнатися, якими вони будуть. Якщо ви не впевнені, краще звернутися до аутсорсингової компанії з розробки ПЗ, що має досвідчених та перевірених професіоналів-програмістів.

Дізнайтеся трохи про програмну розробку

Якщо ви не є робітником технічної індустрії з багаторічним досвідом роботи, вам доведеться навчитися програмувати. В цьому — весь секрет, вважає Дейвід Гейвірц (David Gewirtz), блогер ZDNet та аматор-розробник програм. Вам не потрібно бути програмістом світового рівня, але базові знання програмування дозволять ефективніше співпрацювати з розробниками, які будуть займатися реалізацією ваших ідей. Ви також будете розуміти професійну лексику і зможете чіткіше пояснити концепцію та дизайн програм. Так, загалом процес розробки додатка може бути складним, але існує перевірений шлях для початківців, які хочуть навчитися.

«– Хороша новина полягає в тому, що завдяки зусиллям Apple та Google бар’єр входу в їхні магазини додатків є надзвичайно низьким, – говорить Дейвід. – Вони справді хочуть, щоб ви розробили мобільну програму. Зрештою, ваш успіх – це їхній успіх, оскільки вони отримують відсоток від кожного проданого додатку».

Він також пропонує зануритися в навчальні ресурси, такі як відео на YouTube, книги з бібліотеки та безкоштовні онлайн-курси з розробки. Через деякий час ви зможете обговорювати розробку додатків на достатньому рівні.

Стратегія та монетизація – важливий етап

Одним із найважливіших кроків у запуску додатка є пошук сценарію для заробітку на ньому. Навіть якщо ви отримуєте винагороду за розробку вашого додатка за допомогою альтернативного джерела доходу (наприклад, неприбуткова організація чи вирішення суспільно-важливої проблеми), вам все одно потрібні кошти для оплати розробки, обслуговування та виправлення помилок. І це кошти в діапазоні від $3 000 до $1 млн, в залежності від функціональності та складності додатка.

Багато додатків відносяться до категорії «freemium» — це означає, що користувач може завантажити їх безкоштовно. Функціональність таких додатків, як правило, обмежена у порівнянні з версією преміум-класу, до того ж майже завжди присутня реклама. Завдяки цій рекламі розробник отримує оплату по моделі «за кожне використання» або «за клік».

В програмах категорії преміум-класу немає реклами та розширений набір функцій. Але вже при завантаженні треба платити. Якщо ви працюєте з досвідченим розробником, то зможете так продати вашу програму в магазині додатків, щоб не втратити всю клієнтуру через існування аналогічних безкоштовних рішень.

Ви також можете інтегрувати опцію вибору freemium- чи преміум-конфігурації (за додаткові гроші) прямо в програму. Такий спосіб отримання прибутку не є найпростішим, і більшість вважатимуть, що реклама та плата за преміум-послуги – це основне джерело доходу для вашого додатка.

Моніторинг реакції ринку

Після того, як ви розробили додаток і вивели його на ринок, уважно стежте за реакцією користувачів. Зберіть відгуки, оцініть реакцію ринку та попит. Хороші розробники негайно вносять виправлення та випускають оновлення, щоб посилити свій успіх на ринку. Якщо ваш додаток працює недостатньо добре, дуже важливо його вчасно вдосконалити. Всього один недолік в програмі, який викликає негативну реакцію клієнта, може серйозно погіршити рейтинг розробника, попереджає Калі Уайт (Kalei White) з Think Apps. Дійсно, програми мають працювати належним чином, щоб зберегти або покращити думку споживача про бренд. Успіх вашого поточного мобільного додатка та будь-яких майбутніх розробок залежить від вашого авторитету як розробника.

Після того, як ви пройшли процес розробки додатка до кінця вперше вам буде набагато простіше робити це знову і знову. Чад Мурета і багато його колег вважають, що однієї програми недостатньо, тому вони будують масштабну модель доходу та успіху через розробку нових додатків. Чим більше ви знаєте про усі тонкощі розробки, тим кращим буде ваш наступний додаток.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TNW