Сворити фільм без участі людей і залучення команди? Цілком реально!

Технологічний підприємець Фабіан Штельцер став режисером власного фільму, використовуючи лише комп’ютер. Усі матеріали – від відео до звукових ефектів та озвучки – він планує згенерувати за допомогою програм на базі штучного інтелекту. Він мріє, що одного разу алгоритм дозволить кожному побачити фільм з ідеальною кінцівкою — тією, яку вигадає сам глядач.

Експериментальний проєкт натхненний науковою фантастикою 1970-х років і називається Salt («Сіль»). Для створення візуальних ефектів Штельцер використовував такі загальнодоступні програми, як Midjourney, Stable Diffusion та DALL-E 2, які, по суті, можуть малювати все, що завгодно, покладаючись на простий текстовий опис користувача.

Штельцер публікує окремі епізоди у Twitter. Візуально кінопроєкт нагадує документальний фільм у дусі Кена Бернса, створений із нерухомих зображень — поки що генеративні програми ще не навчилися створювати відео.

Однак, автору вдалося досягти ефекту руху за допомогою відеомонтажу та програм для створення дипфейків, які можуть змусити обличчя персонажів рухатися. Усі голоси у фільмі, включаючи жіночі, також створено Штельцером. Для цього він користувався генератором голосу Murf.

«Це все штучний інтелект, за винятком одного голосу… мого», – написав Штельцер у Twitter.

Автор проєкт здобув освіту в галузі неврології та, за його словами, ніколи не вважав себе художником. Але розвиток програм на базі штучного інтелекту показує, що одного разу будь-хто зможе створювати фільми.

«Ми дійсно стоїмо на порозі нової ери. Для мене це так само значуще, як винахід фотографії, і, можливо, як винахід листа». – зазначив Штельцер.

Справді, такі програми, як Midjourney та DALL-E, вже дозволили людям без художніх навичок швидко генерувати зображення, створити які під силу лише професіоналу. Штельцер вирішив запустити свій проєкт після того, як побачив одну з таких картинок. Вона нагадувала загадковий науково-фантастичний світ із фільму 1970-х років. «Я повинен був взяти участь», – написав він у Twitter.

Штельцер створював сцени для Salt, використовуючи текстові підказки на кшталт «<опис сцени>, кадр з науково-фантастичного фільму 1980-х років, знімок з екрана з фільму, фотографія, 35 мм, зернистість, спотворення VHS, кінематографічне освітлення». На створення кожного знятого розділу тривалістю близько 2 хвилин пішло близько 2 годин.

Сюжет присвячений таємничій речовині, схожій на сіль, у шахтарській колонії. Судячи з трейлера, вона була створена інопланетянами і явно не з добрими намірами.

Однак, це не зовсім традиційний фільм. Після публікації кожного епізоду Штельцер дозволяє аудиторії голосувати за те, як розвиватиметься сюжет фільму. Так, після останнього розділу ставиться питання, чи повинен один із персонажів, Сара, виконати наказ, не послухатися або взяти невеликий зразок таємничої речовини, схожої на сіль, перед відправкою контейнерів.

Автор замислюється над створенням кількох розгалужених сюжетних ліній для фільму, щоб розважити різні групи глядачів.

«Я безперечно хочу, щоб у якийсь момент вийшла режисерська версія або версія спільноти, але справжня мета полягає в тому, щоб перетворити кіно на щось нове, — сказав він. — Наприклад, надати всім членам спільноти модель, яка дозволить їм вигадувати власні сюжети».

Ця ідея може представляти майбутнє кіновиробництва. Не подобається закінчення фільму? Що ж, технології штучного інтелекту допоможуть створити сюжет на власний смак.

На цей час очевидно, що підхід Штельцера все ще стикається з обмеженнями, особливо при зображенні персонажів, що рухаються. Однак він зазначає, що ті самі програми на основі штучного інтелекту швидко вдосконалюються, і, можливо, це лише питання часу.

«Всі грандіозні речі починаються як експерименти», – додав він.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: PCmag

Читайте также:

Make-A-Video: система штучного інтелекту, яка створює відео з тексту

Що таке генеративна музика та які існують інструменти для її створення

Ілюзія 21 століття або як технології можуть нас збентежити

Штучний інтелект у дизайні та розробці ігор. Де ми зараз і що далі?