Як блокування реклами в iOS 9 змінить ринок у Новому році

Восени 2015 року Apple представила iOS 9 із функцією Content Blocker, за допомогою якої можна блокувати рекламу в браузері Safari за допомогою сторонніх додатків. Нововведення стосувалося лише браузера компанії: для інших браузерів та додатків нічого не змінилося. Після запуску нової версії ОС різко зросла популярність сервисів із блокування реклами, і навіть заговорили про те, що епосі мобільної реклами настав кінець.

Навіщо Apple блокує рекламу

У корпорації на кшталт Apple в принципі не буває випадкових кроків, тому і з блокуванням реклами все теж має свій мотив. Розкривати його компанія не поспішає; втім, оглядачі TNWWired та PC Mag сходяться на тому, що головна мета — стимулювати сторонніх розробників у створенні власних додатків для iOS, де можна розміщувати рекламу (особливо iAd). Такий крок дасть змогу Apple здійснювати контроль за більшістью рекламних оголошень у власній мобільній ОС. Також для Apple неабияк важить комфортна взаємодія користувачів та пристроїв, і блокування реклами не є виключенням.

Хто постраждає в першу чергу

Новинка торкнеться у першу чергу тих медіа, що використовують сайт в якості єдиного контактного майданчика для своєї аудиторії. З цього боку блокування реклами на сайтах можна вважати кроком на підтримку новинарного додатку від Apple під назвою News (адже ті, хто створює контент, не маючи прибутків від реклами у браузерній версії, почнуть публікувати свої матеріали через цей додаток).

Для невеликих ЗМІ та блогів реклама нині є одним із ключових джерел доходу, і скорочення надходжень від реклами призведуть до закриття таких онлайн-ресурсів чи переходу на платний доступ до контенту. Великі та середні видавці практично не постраждають від нововведень Apple, бо їхні доходи диверсифіковано, і банери там вже давно не є ключовим джерелом грошових надходжень.

Що буде з доходами від реклами в мобільних додатках

Як свідчать дані eMarketer, витрати на рекламу в мобільних додатках ростуть набагато швидше, ніж у мобільному вебі. Блокувальники реклами, котрі використовуються у мобільних браузерах, є однією з причин міграцї грошових потоків з традиційної реклами до формату реклами у мобільних додатках. Інша причина полягає в більшій ефективності реклами саме у мобільних додатках. CTR у мобільних додатках вдвічі вищий, ніж у мобільних браузерах, завдяки тому, що більшість додатків збирають велику кількість користувацьких даних, що дозволяє зробити рекламу більш таргетованою.

Чи прийде нова епоха в медіа в Новому році

Апокаліпсису на ринку мобільної реклами не буде — принаймні у довгостроковій перспективі; а рінок очікує лише стрімке зростання та розширення. Залізничні компанії на початку ХХ ст. прив’язувалися до наявності залізничного полотна, а не доставки вантажів та людей — і втратили значну частину ринку з поширенням авіації та автомобілів. Газетний бізнес серйозно постраждав, коли виник інтернет, адже головним вважалося постачання паперу з текстами, а не інформації як такої. Інвестиції в in-app рекламу зростають, і це матиме позитивний ефект для нових медіа, що роблять ставку на виробництво, «пакування» та доставку контенту — а отже блокування реклами не вплине на те, як вони диверсифікуватимуть доходи та способи передачі інформації (в т.ч. — тієї, що носить рекламний характер).

Джерело: cossa.ru