Олаф із «Холодного серця» ожив у Діснейленді

Паризький Діснейленд вперше показав робота Олафа, створеного на базі новітніх розробок Disney Imagineering. Герой «Холодного серця» з’явився перед глядачами не на екрані, а як повноцінний фізичний персонаж, який вміє рухатися, виражати емоції та реагувати на людей майже так само, як у мультфільмі. Новинку представили президент Walt Disney Imagineering Брюс Воан та керівник Діснейленду Париж Наташа Рафальскі. Для Imagineering це один із найпомітніших технологічних ривків, оскільки вперше в такому масштабі поєднуються робототехніка, анімація та методи штучного інтелекту.

Презентація збіглася з виходом нового випуску серії We Call It Imagineering, де компанія показує технології, що формують майбутнє її парків. Над Олафом працювали інженери, аніматори та дослідники у галузі штучного інтелекту. Ціль полягала в тому, щоб персонаж сприймався живим, а технічна частина залишалася на другому плані, не відвертаючи гостей. В Imagineering підкреслюють, що робота завжди починається з самого персонажа та емоцій, які він повинен передавати, а все інше підлаштовується під цю вимогу.

Створення природного руху стало одним із найскладніших етапів. Команда визначала, як мають рухатися очі, яка манера ходи підходить персонажу, як він жестикулює та реагує на співрозмовника. Зовнішній вигляд також опрацьовували детально: використовували волокна, що відбивають світло так само, як свіжий сніг, а м’який костюм дав роботу гнучкість, яку неможливо одержати із жорсткими матеріалами.

Ця робота виявилася значно складнішою, ніж попередні роботизовані проєкти Disney, включаючи дроїдів BDX із «Зоряних воєн». Для Олафа була потрібна зовсім інша виразність і точність. Щоб досягти потрібної пластики, команда використовувала методи глибокого навчання з підкріпленням: у симуляції робот навчався відтворювати рухи, створені аніматорами, і поступово переймав їхню манеру доти, доки жести не ставали переконливими.

Для прискорення цього процесу Imagineering розробила симуляційний фреймворк Newton разом із фахівцями NVIDIA та Google DeepMind. Він побудований із модулів, які дозволяють швидко збирати симулятори, що працюють на GPU. Один з ключових компонентів Kamino значно скорочує час, необхідний для відпрацювання складних елементів: ходьби, жестів і взаємодії з навколишніми об’єктами. Завдяки цьому інженери могли оперативно коригувати стиль рухів, поки Олаф не починав поводитися так, як його представляють аніматори.

Ці технології дозволили перенести багато особливостей персонажа з анімації в реальний світ. У Олафа рухливі очі, повністю артикульований рот, знімний ніс і можливість вести короткий діалог. Зовнішня поверхня створює характерне «снігове» мерехтіння, а гнучка структура костюма дає роботу свободу руху, недосяжну для звичайних механічних оболонок. Такі рішення застосовують і в інших проєктах Disney — від, знову ж таки, дроїдів до робота H.E.R.B.I.E., що самобалансується, — і вони помітно прискорюють створення нових персонажів.

Найближчим часом Олаф почне зустрічати гостей на шоу Arendelle Bay у зоні World of Frozen у Діснейленді.

Більше цікавого:

Джерело: DisneyParksBlog

Читайте также:

DJI випустив робот-порохотяг Romo з прозорим корпусом

Bandai представила Tamagotchi Paradise з цілою планетою вихованців

Робот-гуманоїд Atlas компанії Boston Dynamics став оператором. Відео

Розумний друг чи робот-компаньйон Samsung Ballie AI