Прес-реліз помер — що натомість мають надсилати стартапи в редакцію інтернет-видань?

Відомий tech-журналіст Майк Бутчер вирішив нагадати піарникам, що прес-реліз помер — і тому потрібно вигадати якийсь інший спосіб привабити увагу ІТ-видань до вашого стартапу чи компанії. Для тих, хто ще не розуміє цього, він навіть опублікував покрокову інструкцію.

В чому полягає головна проблема усіх прес-релізів

Журналістові просто набридло, що всі пітчі нових проектів для TechCrunch та його особистого блогу відбуваються так, немов надворі досі 90-ті роки ХХ століття. Довга балаканина, безліч «води» та намагання пообіцяти «більше інформації, якщо ви зацікавитесь». Як можна знати, зацікавились ви чи ні, якщо у вас немає повної інформації про проект?

Ще одна помилка — запрошувати журналіста після прес-релізу «на каву», «зустрітися» чи ще якось безглуздо витратити свій час (хоча звісно, якби Бутчер почав приймати усі запрошення, то ніколи в житті не платив би за напої та страви).

Але якщо почати вислуховувати усі пітчі особисто — в журналіста чи головного редактора просто ніколи не буде часу для безпосередньої роботи. Перш ніж «бомбардувати» незнайомого журналіста своїми прес-релізами про «унікальний продукт, що не має аналогів», спробуйте дізнатись, про що саме пише журналіст, до якого ви вирішили звернутись.

І нехай би ці дрібні помилки та захоплення прес-релізами «про все і ні про що» були притаманні лише стартапам. Але ж ні: регулярно навіть досвідчені піарники продовжують навіщось засмічувати електронні адреси інтернет-видань нікому не потрібними прес-релізами про чергове «оновлення», яке терміново вимагає публікації на TechCrunch. Нічого тупішого придумати неможливо, – вважає Майк.

Щоб не стикатися постійно з одними і тими ж помилками, Бутчер розробив список питань, які має висвітлювати лист до ІТ-журналіста від стартапу, інтернет-підприємця чи піарника. Текст, який утвориться при відповідях на ці питання, буде не нудним прес-релізом, якого ніхто ніколи не читатиме, а цікавою презентацією нового проекту для відомого видання.

Яким має бути ідеальний пітч стартапу для медіа

На думку уславленого ІТ-журналіста, пітч для медіа (що має замінити прес-реліз) повинен складатись із чітких і лаконічних відповідей на наступні запитання:

  1. Що саме зараз відбувається в інформаційному полі, що робить ваш стартап релевантним останнім новинам (теж саме зараз)?
    Відповідь — не довша за 5 речень.
  2. В чому полягає «історія», яку ви хочете розповісти виданню?
    Теж не більше 5 речень.

  3. Яку проблему вирішує ваш проект чи продукт?
    Не більше 3 речень.

  4. Чи є ця проблема особистою для кожного користувача?
    До 5 речень.

  5. Опишіть походження продукту.
    До 5 речень.

  6. Як цей продукт вирішує вказану вище проблему?
    До 3 речень.

  7. Що саме робить ваш стартап чи продукт?
    Вкладіться у 5 речень.

  8. Опишіть ваш стартап так, неначе ви розповідаєте про нього випадковому перехожому на вулиці без технічної освіти.
    Не довше 3 речень.

  9. Зазначте показники проекту на сьогоднішній день (кількість користувачів щомісяця чи щодоби, а не просто кількість завантажень чи реєстрацій).

  10. Опишіть користувацький досвід, який дає новим користувачам ваш проект чи сервіс.
    Вкладіться у 10 речень максимум.

  11. Хто ваші конкуренти?
    Обмежтесь трьома реченнями.

  12. Які основні відмінності поміж вами та вашими конкурентами?
    Не більше 5 речень.

  13. Чому ваш продукт кращий за оті всі, що були вказані вище?
    Три речення, не більше.

  14. Як ви плануєте (чи вже почали) заробляти на цьому гроші?
    Три речення вистачить.

  15. Наскільки велика ринкова ніша для вашого проекту чи сервісу?
    Три речення буде достатньо.

  16. Чи є у вас венчурне фінансування і яке воно?
    Зазначте серію, раунд, тип інвестицій. Це обов’язково.

  17. Хто виступає в ролі інвесторів стартапу?
    Це теж обов’язково вказати.

  18. Скільки загалом вкладено грошей у проект (в доларах США)?

  19. На що підуть отримані інвестиції?
    Тут формулюйте конкретно, без «води».

  20. Якщо у вас немає зовнішнього фінансування, то чому саме? Чи означає це, що ви самі фінансуєте свій стартап? Чи фінансуєте ви його за рахунок виручки? Чи шукаєте ви інвесторів? Що саме?
    Тут досить і двох речень.

  21. Хто входить до складу команди?
    Три речення.

  22. Де розташовано команду? Чи в тому ж приміщенні / місті, що і штаб-квартиру проекту?
    Три речення цілком досить.

  23. Чи є у засновників проекту особисті зв’язки чи власна історія, дотична до виникнення та розвитку вашого стартапу?
    Достатньо 5 речень про це.

  24. Чим займався засновник (чи засновники) до того, як запустити цей стартап?
    Вкладіться в три речення.

  25. Чи є ваша історія / подія / привід для медіа ексклюзивним?
    Підказка: відповідь має бути «так».

  26. Чому, заради усього святого, ви переконані, що читачі саме нашого інтернет-видання мають дізнатися першими про ваш проект чи зміни в ньому?
    Достатньо трьох речень.

  27. Якщо це не ексклюзив, то до якого часу зберігається ембарго на публікацію?
    Підказка: журналісти не дуже люблять ембарго, краще давайте ексклюзив.

Про що ще варто написати в листі до ІТ-журналіста

Коли відправляєте листа до ІТ-журналіста, не вкладайте в нього жодних файлів PDF чи MS Word. Дуже часто доводиться працювати «в полях», і через мобільний інтернет немає можливості завантажувати ваші презентації та файли з десятками чи сотнями мегабайтів.

Зазначте повні контактні дані засновників стартапу, включно із номером мобільного та нікнеймом в Skype чи іншому популярному месенджері.

Вкажіть посилання на попередні публікації про ваш проект або на новини / замітки, де ваш проект згадувався разом із конкурентами чи в контексті розповіді про конкурентів.

Зазначте посилання на статті про вас, опубліковані раніше (але з іншого приводу, не з того, про який ви пишете зараз).

І ще раз: ніяких вкладених файлів — немає часу і бажання їх переглядати.

Додайте посилання на відеоогляди вашого стартапу. Вкажіть також посилання на ваш профіль на CrunchBase, ProductHunt тощо.

Обов’язково в листі має бути посилання на прес-кіт, опублікований через теку Dropbox, посилання на скріншоти мобільного додатку (якщо він у вас є).

За матеріалами: mbites.com

Читайте также:

Улучшаем нетворкинг: 59 фраз, с которых можно начать разговор

Миссия выполнима: как выжить в жару

Создатели vs. Инфлюенсеры

Анна Зенькова, Talk to Ri: «Мы хотим создать систему обучения, которая станет частью образа жизни, и при этом будет эффективной»