2024 рік виявився багатим на сміливі ребрендинги — компанії не соромилися презентувати спірні рішення, що кидають виклик. У статті ви знайдете 10 найцікавіших трансформацій минулого року, які викликали в аудиторії найсильніші емоції, а також дізнаєтесь, які уроки ми можемо з них отримати.
Jaguar / Не копіюй нічого
Попри те, що нещодавній ребрендинг Jaguar наробив багато шуму і став предметом численних дискусій, він точно заслуговує на місце у списку головних трансформацій року. На зміну культовому ягуару прийшов витончений, мінімалістичний дизайн, що відображає прихильність до інновацій.
Ці зміни відповідають амбітному плану бренду до 2025 року повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння та зосередитись на виробництві преміальних електрокарів.
Хоча деякі сумніваються в тому, що новий візуал дозволить компанії зберегти зв’язок зі своїм корінням і досягти потрібного балансу між традиціями та сучасністю, ребрендинг, безперечно, позиціює Jaguar як динамічний, спрямований у майбутнє бренд.
Подобається він вам чи ні, але він задає тон наступному розділу в історії культового виробника автомобілів.
Урок: Думайте наперед. Бренд повинен відбивати те, куди рухається ваш бізнес, а не тільки те, що було з ним раніше. Якщо ви виходите на нові ринки або впроваджуєте інноваційні рішення, ваш брендинг має відображати цю еволюцію.
Швейцарія / Наша природа заряджає вас енергією
Наступний приклад ребрендинг швейцарської національної корпорації Switzerland Tourism, основним завданням якої є просування Швейцарії на міжнародному ринку як країни, привабливої для туризму, відпочинку, лікування та освіти.
Центральним елементом оновленої ідентичності є Швейцарський хрест. Грамотно вписаний у словесний знак, він перетворює невимовну букву «t» у сміливу заяву про швейцарську спадщину.
Гармонійний п’ятиступеневий градієнт, натхненний альпійським сяйвом, перетворює традиційний червоний колір на універсальний актив бренду. Цей градієнт посилює візуал і викликає асоціації з гірськими пейзажами, що заряджають енергією.
Горизонтальний лейаут символізує швейцарські простори, занурюючи аудиторію у суть бренду. Новий дизайн яскраво демонструє, що Швейцарія не просто напрямок, а джерело оновлення та життєвої сили.
Урок: Логотип – це більше, ніж графічне зображення, це елемент оповідання. Знайдіть творчі способи втілити історію вашого бренду у візуальній айдентиці, щоб зробити брендинг незабутнім та викликати в аудиторії потрібні емоції.
PayPal / Хто завгодно, де завгодно
Pentagram переосмислив фірмовий стиль PayPal, наголосивши на актуальних пріоритетах бренду — простоті, оптимізмі та довірі.
Оновлена монограма «PP» стала більш гострокутною та контрастною. Тепер монограма та словесний знак можуть використовуватись окремо, що робить систему візуальних елементів максимально гнучкою.
Новий фірмовий шрифт — PayPal Pro, кастомізована версія LL Supreme, є сучасною інтерпретацією культового геометричного гротеску Futura.
Колірна палітра стала більш нейтральною і мінімалістичною — тепер як базові кольори виступають чорний і білий, а як акцентні — фірмові синій і блакитний. Результат – яскравий, впевнений стиль, який позиціює PayPal як надійну та автентичну фінтех-компанію.
Урок: Якщо ви хочете, щоб ваш бренд виділявся, інвестуйте час та гроші у створення кастомних елементів візуальної ідентичності, наприклад фірмового шрифту. Хоча ці деталі можуть бути незначними, вони здатні сформувати унікальний і цілісний образ компанії на всіх платформах.
Undiscovered / Капелюх-казанок
Undiscovered, провідна європейська агенція з підбору персоналу, що спеціалізується на творчих професіях, вирізняється серед конкурентів своїм унікальним, «детективним» брендингом.
Симпатичний маскот у капелюсі-казанку уособлює завзятий пошук талантів та відповідних для них можливостей.
На цей час агентство веде найбільш активну діяльність у Франції та Німеччині. Мета ребрендингу — вихід на нові ринки під новим ім’ям (раніше воно називалося MR Recruitment).
Команда Hyperfocus попрацювала не лише над неймінгом, а й над стратегічним позиціюванням, ілюстраціями, анімацією та дизайном сайту. Все це разом формує нову цілісну ідентичність бренду.
Оновлений брендинг Undiscovered відображає амбітні плани компанії, але при цьому зберігає оригінальність, що виділяє її на конкурентному ринку.
Урок: Використовуйте сторітелінг, щоб надати бренду індивідуальності. Унікальний персонаж або символ можуть зробити його більш привабливим і незабутнім.
Kleenex / Апчхі!
У рамках останнього ребрендингу культовий шрифт 1961 року в логотипі Kleenex доповнився паперовою короною, що символізує лідерство на ринку.
М’які вигини корони повторюються в нових ілюстраціях, символізуючи присутність бренду в різних моментах повсякденного життя.
Більш насичена палітра кольорів, з фірмовим синім кольором як основне, надає візуалу глибину і яскравість.
Вперше продумана візуальна система поєднує всі елементи бренду створюючи цілісну ідентичність, яка знаходить відгук у різних поколінь.
Цей продуманий ребрендинг зміцнює позиції Kleenex як незмінного, але сучасного лідера, який завоював довіру та визнання аудиторії.
Урок: Дизайн – це не лише естетика, а й емоції. Ваш брендинг повинен викликати почуття, які ви хочете, щоб аудиторія асоціювала з вашим бізнесом.
Lloyds / Філософія Канкари
Ребрендинг Lloyds Banking Group поєднує цифровий підхід і багату спадщину компанії, створюючи сучасну, але надійну ідентичність.
Натхненна культовим вороним конем, названа на її честь нова філософія дизайну — «філософія Канкари» — транслює силу та рух, зміцнюючи та пожвавлюючи взаємодію з клієнтами.
Оновлений логотип символізує прогрес. Кастомний шрифт GT Ultra, натхненний британськими шрифтами початку 20 століття, виглядає авторитетно і відрізняється високою адаптивністю.
Фірмовий зелений колір Lloyds нагадує про британські пейзажі, а невимушений тон голосу та автентичні фотографії підкреслюють культурне розмаїття Великобританії, завдяки чому бренд залишається актуальним та релевантним у сучасному світі.
Урок: Ребрендинг ≠ починати з нуля. Збережіть вже знайомі елементи, які викликають довіру, та додайте щось нове, щоб ваш бренд залишався актуальним та прогресивним.
RSPCA / Кожен вид заслуговує на любов
Нещодавній ребрендинг RSPCA (Королівського товариства захисту тварин) знаменує собою поворотний момент у його 200-річній історії.
Нова візуальна ідентичність показує, що організація готова мати справу з сучасними проблемами (зміна клімату, інтенсивне сільське господарство, втрата довкілля тощо), залишаючись при цьому вірною своїй початковій місії — захисту тварин.
Спільно з агентством Jones Knowles Ritchie (JKR), RSPCA переглянула свої базові принципи, щоб створити сміливу, доброзичливу ідентичність, що надихає активні дії.
Приглушений темно-синій колір був замінений на яскравіший електрик, а в логотипі з’явилися іконки з тваринами, що символізують природу кожного конкретного регіону.
Нова кампанія RSPCA For Every Kind (Для кожного виду) — це заклик до людей переосмислити своє ставлення до тварин. Вона вкотре підтверджує прагнення організації об’єднувати спільноти та домагатися значних змін.
Урок: Брендам, орієнтованим на благодійність, необхідно знайти правильний баланс між дружністю та професіоналізмом. Їхня візуальна ідентичність має одночасно викликати співчуття та зміцнювати довіру.
Bose / Звук — це сила
Новий фірмовий стиль виробника аудіотехніки Bose органічно поєднує багату спадщину компанії із сучасними тенденціями, зміцнюючи центральну ідею бренду «Звук – це сила».
Оновлена ідентичність — візуалізація концепції «імерсивного аудіо» — смілива та впевнена, наголошує на інноваційності та лідерстві бренду у своїй галузі.
Студія Collins описує оновлення як відкрите запрошення поринути у незвичайний світ звуку, який створює Bose.
Ребрендинг не тільки відображає не підвладний часу дух Bose, а й наголошує на прогресивному підході компанії. Це переконливе послання, яке оспівує перетворювальну силу звуку та запрошує аудиторію до глибшої, захопливої взаємодії.
Урок. Іноді менше означає більше. Спростіть брендинг, щоб посилити своє повідомлення та створити сміливий, впевнений образ, який знайде відгук у вашої аудиторії. Мінімалістичний підхід також може зробити ваш бренд більш сучасним, актуальним та доступним.
Decathlon / L’Orbit
Новий брендинг французького спортивного ритейлера Decathlon фокусується не на перемогах, а на тих позитивних відчуттях та емоціях, які приносить спорт — радість, почуття спільності, гарне самопочуття.
Компанія закликає покупців займатися спортом на своїх умовах та отримувати задоволення від процесу замість того, щоб гнатися за рекордами.
Словесний знак було оновлено, як і фірмовий синій колір, а в логотипі з’явився новий елемент — графічний знак L’Orbit, символ руху та прогресу, що втілює у собі урочистість перетворюючої сили спорту.
Цей ребрендинг виходить за межі візуалу, у компанії з’явився новий переконливий наратив, який перевизначає роль спорту в нашому житті та викликає в аудиторії сильні емоції.
Урок: Якщо ваш бізнес працює в кількох регіонах або кількох ринках, будьте послідовні. Цілісний фірмовий стиль зміцнює довіру і робить вашу компанію більш відомою, де б не знаходилися ваші клієнти.
Tupperware / Корисно – значить красиво
Компанія Tupperware переосмислила свій бренд, щоб залучити ширшу, молодшу аудиторію та при цьому утримати постійних клієнтів.
Нова філософія «Корисно — значить красиво» поєднує в собі інноваційний дизайн і продуману функціональність, пропонуючи покупцям довговічні та екологічні продукти.
Логотип став динамічнішим — штрих над літерою «T» імітує кришку та викликає асоціації з культовими контейнерами. Візуальна айдентика, від друкарні до графічних елементів, натхненна формами товарів Tupperware, і демонструє їх у дії, наголошуючи на їх винятковій функціональності.
Ребрендинг — це можливість залучити нову аудиторію. Якщо коло ваших клієнтів змінюється, переконайтеся, що бренд говорить їхньою мовою та відображає їх цінності.
Автор: Мусієнко Тимофій