8 корисних книг з email-маркетингу та копірайтингу

Відділ маркетингу компанії UniSender дізнався про нашу рубрику «Книги» — і вирішив розповісти про ті книги, якими вони користуються у своїй щоденній роботі. Компанія розвиває платформу із автоматизованих email-розсилок та електронного поштового маркетингу — тому і книги в цій добірці будуть присвячені копірайтингу та email-маркетингу. 

Ну що б, здавалося, слова.  Якщо комусь сказати, що ти пишеш тексти і цим заробляєш на життя, то реакція однозначна — «Хіба це важко? От я в п’ятому класі такий твір написав». Після цього  ще можна вислухати монолог на 5-10 хвилин про те, як важко і важливо робити те, що робить твій співрозмовник.

Проблема також в тому, що нема ніякої академічної підготовки для копірайтерів. Щоб бути економістом, треба мінімум 5 років більш-менш успішно здавати екзамени, а от копірайтером може себе назвати будь-хто.

 

З email-маркетингом все ще складніше. Якщо тексти ми трохи навчились писати, то з листами практично ніхто не вміє працювати. Бо в листі інші пріоритети: релевантність, зрозумілість, своєчасність. В житті email-маркетолога є набагато більші проблеми, ніж тексти. Саме тому ми поділили наш огляд на дві частини.

Частина перша: Копірайтинг

В цій частині описані книги, які допомагають оформлювати думки та текст. Адже мистецтво копірайтера — донести думку до клієнта, переконати. Якщо це можна зробити однією картинкою і одним словом — то так і треба.

«Коротше. Менше слів — більше діла» Джозефа Маккормака

Менше слів. Навколо забагато інформації. Ваш потенційний клієнт геть не має часу навіть на одну сторінку тексту. Тому пишіть коротше.  Сама книга — приклад стратегії BRIEF і складається з блоків: заголовок, вступ, актуальність, ключова інформація, висновок і контроль результатів. Ви вчитесь ефективно доносити свою думку як в текстах, так і в спілкуванні.  Коротше, прочитайте — від того тільки користь.

«Як писати тексти, що продають» Андрія Парабеллума, Миколи Мрочковського, Костянтина Бенко і Кирила Білевича

Це — інструкція. Якщо вам треба фішки написання текстів і комерційних пропозицій, то читайте цю книгу. Бонуси, призи, вбивчі заголовки, теми листів. Все з прикладами із реальної практики авторів.

Знаєте, як змусити людину перечитати вашого листа? Відповідь на це та ще 150 питань дають автори. Ця книга навчить вас «чіпляти» клієнта з самого початку та  повністю заволодівати його увагою.

«Як писати так, щоби вам довіряли» Кеннета Роумана и Джоела Рафаельсона

Прочитайте главу «Основні принципи письма». Цього вистачить, щоб припити мимрити, затинатись, писати просто і впевнено. Поради тільки однієї цієї глави корисніші, ніж більшість тренінгів з копірайтерської майстерності. В той же час вони універсальні — підходять і копірайтерам, і email-маркетологам, і блогерам. Навіть секретарям та журналістам. Прочитайте всю книгу, щоб дізнатись тонкощі написання текстів, від листа до резюме.

«Геніальність на замовлення» Марка Леві

Книга для тих, хто постійно пише. Працювати потрібно навіть тоді, коли в голові жодних думок, а про натхнення вже і не згадаєш. Отут на допомогу приходить Марк Леві з технікою фрірайтингу.

Техніка проста і полягає в тому, что пишете все, що крутиться в голові. Як з цього виходить гарний і переконливий текст — описано в книзі.

Що ще почитати по темі:

  • «Ефективна комерційна пропозиція» Дениса Каплунова
  • «Копірайтинг» Дмитра Кота
  • «Писати легко» Ольги Соломатіної
  • «Клад для копірайтера» Еліни Слободянюк
  • «Пишемо переконливо. Сам собі копірайтер» Саші Карепіної
  • «Контент-маркетинг» Майкла Стелзнера
  • «Сарафанний маркетинг» Енді Серновіц

Частина друга: Email-маркетинг

В цій частині зібрані книги, які стосуються email-маркетингу. Про тексти теж йдеться, але більше говоримо про бази, механізми, тригерні розсилки та аналітику.

«E-mail маркетинг» Дмитра Кота

Ця книга — для новачків. Для тих, хто не знає про бази підписників, механізм відправки, як працюють сервіси розсилок і спам-фільтри.

  • Звідки взяти підписників?
  • Коли краще надсилати листи? Як часто?
  • Як написати тему для розсилки? Що має бути в листі?
  • На що треба дивитись і що можна зробити після розсилки?

От на такі питання відповідає Дмитро Кот.  Деякі поради допоможуть і досвідченим email-маркетологам, адже у авторами багато практичних фішок для розсилок.

Після кожної глави є домашнє завдання, щоб ви могли попрактикуватись.

«Розсилки, що продають» Яна Броді

Книга допомагає побудувати ефективний email-маркетинг.  Кожен етап розібраний до дрібниць, але без зайвих деталей. У Яна Броді вийшло гарно структурувати весь процес, тому книга не просто рекомендована до прочитання. «Розсилки, що продають» має лежати на столі у будь-якого email-маркетолога.

Для початку варто знайти магніт для підписників. Це може бути бонус, знижка, вікторина чи тест. Потім автор розповідає, як працювати із зібраною базою та постійно підвищувати власні результати. Ви гарантовано впорядкуєте свої знання про розсилки і зробите свою роботу простіше. Наприкінці є трохи натхнення і настанов, як застосовувати здобуті знання.  

«Лист, що продає» Дена Кеннеді

Що може бути краще, ніж власний приклад? Автор проходить із вами увесь шлях від ідеї до надсилання листа. Ви не читаєте, а берете участь в особливій магії email-маркетингу.

В фіналі книги ви отримуєте приклад вдалої розсилки і відчуваєте, як це все працює на конкретного підписника. Хочеться не просто відвідати ресторан, а ще й замовити всі страви. Переконайтесь самі 🙂

«Інтернет-маркетинг за наукою» Дена Зарелли

Ця книга не схожа на попередні. Це — не посібник, не інструкція і не збірник порад. Це — цифри. Статистика, дослідження, експерименти. Проаналізовано мільйони листів, постів та сторінок, щоб дати вам ключові метрики маркетингу. Кожне твердження обгрунтовано науково за допомогою данних, які проаналізував Ден та HubSpot.  Буквально сотні графіків про те, коли, як часто, що саме потрібно надсилати. Аналізується навіть вживання різних слів у заголовку.

 

Нагадуємо, що будь-яка команда розробників, стартап чи ІТ-компанія можуть розповісти про свою корпоративну бібліотеку або рекомендовані книги, що ними користується у своїй роботі. Матеріал публікується українською чи російською мовами. Для цього достатньо надіслати нам текст публікації на електронну скриньку редакції: info@blog.imena.ua