Дослідження: як технології впливають на споживацькі настрої та попит

Минулого тижня в Києві пройшла IT-конференція Tech Fusion.Business goes tech, організована компанією ASBIS. Конференція охопила велику кількість питань, які стосувалися впровадження новітніх технологій, впливу інновацій на бізнес, переваг Smart-City, безготівкових платежів, тощо. В тому числі, в рамках заходу, Андрій Свірській, аналітик GfK Ukraine, прочитав доповідь «Вплив технологій та споживчого досвіду на цифрові товари».

Огляд ринку

У 2019, згідно з прогнозами, глобальний обсяг ринку TCG (Technology Consumer Goods), куди входить споживча електроніка, телекомунікаційні пристрої та побутова техніка, сягне 1,052 трлн євро. При цьому левова частка (44%) продажів припаде на телеком-сегмент, 17% — на велику побутову техніку, 15% — на ІТ-продукцію і споживчу електроніку (включно з фотоапаратами), і ще 8% — на дрібну побутову техніку. Але в кожному сегменті є кілька підсегментів, які зазвичай зростають різними темпами. Наприклад, європейський ринок ТБ впритул наблизився до свого насичення (всього 2% зростання). Зате у європейських споживачів тепер актуальний інший тренд — купити до телевізора хорошу акустичну систему, наприклад, soundbar (23% зростання) або колонки для кількох кімнат (multiroom speakers, 76%).

Обсяг глобального ринку TCG (Technology Consumer Goods) перевищить в 2019 році суму в 1 трн євро.

Обсяг глобального ринку TCG (Technology Consumer Goods) перевищить у 2019 році суму в 1 трлн євро

В Україні ринок TCG продемонстрував значне зростання у 2017 році, але у 2018 динаміка знизилася, оскільки відкладений попит, що виник у 2015 і 2016 роках, був практично ліквідований. Та й в минулому році попит виріс, перш за все, шляхом відкриття ліній кредитування, оскільки дуже великий відсоток техніки купують в кредит. Однак за прогнозами GfK, в цьому році ринок виросте тільки на 9% і лише трохи перевищить суму в 100 млрд грн. До речі, на відміну від європейського ринку, в Україні ситуація по Smart-TV відрізняється — вони все ще добре продаються. Втім, тенденція повторює європейську — споживачі намагаються купити не тільки великий ТВ, але і хорошу звукову систему.

Темпи зростання секторів ринку TCG

Темпи зростання секторів ринку TCG

Драйвери продажу

Які ж тенденції визначають рішення споживача про покупку? Фактично аналітики виділяють 3 основні драйвери: Performance, Premium і Simplification. Якщо коротко, то це означає, що споживач готовий платити більше, якщо техніка, з його точки зору, буде вищого класу, або більш технологічна, або ж вона полегшить його життя.

Зупинимося на кожному пункті детальніше. Преміальність продукту (premium) визначається його дизайном, інноваційністю та дорожнечею матеріалів. Наприклад, до premium-продуктів можна віднести гнучкі екрани в смартфонах, велику місткість батареї, дизайнерські колекції, ретро стиль в зовнішньому вигляді з усіма сучасними функціями всередині. Цей тренд був наочно продемонстрований на нещодавній виставці IFA, де багато виробників змагалися в створенні незвичайного дизайну. Причому мова йшла як про принципово ультрасучасний дизайн, так і ретродизайн, коли пристрій має сучасні характеристики, але зовні виглядає як техніка 60-70-х років минулого століття.

Рішення про купівлю продукту в 2019 році визначають 5 трендів

Рішення про купівлю продукту у 2019 році визначають 5 трендів

Продуктивність (performance) означає, що споживачі хочуть користуватися пристроями з більш просунутими характеристиками. Тобто, вони хочуть більший екран, потужніший процесор, якісніший звук, більшу кількість каналів. І люди готові за це платити. Цей тренд наочно підтверджує швидке  зростання продажів фаблетів (смартфонів з екраном понад 6 дюймів) — усього за два роки їх обсяг збуту зрівнявся зі смартфонами. Таким чином, споживачі дійсно хочуть екран з більшою діагоналлю, великою роздільною здатністю, тощо.

Споживач хоче купувати пристрої, що будуть швидше, потужніше і якісніше, ніж попередня модель. Порівняння настроїв споживачів в 1-му кварталі 2017 року та 1-му кварталі 2019 року

Споживач хоче купувати пристрої, що будуть швидше, потужніше і якісніше, ніж попередня модель. Порівняння настроїв споживачів в 1-му кварталі 2017 року та аналогічному кварталі 2019 року

Simplification (спрощення) говорить про те, що користувачі прагнуть купувати ті продукти, які спрощують їм життя. Завдяки цьому вони витрачають менше часу на різну домашню та іншу роботу. Як приклад можна навести побутову техніку для клінінгу. Люди в усьому світі не хочуть витрачати багато часу на прибирання в будинку. Так, число тих, хто витрачає понад 5 годин на тиждень на прибирання, знизилося з 32% у 2015 році до 24% у 2018-му. Це стало можливим завдяки появі пристроїв, що здатні автоматизувати таку задачу. Наприклад, продажі роботів-пилососів виросли з 0,8% до 12,2% всього за три роки, з 2016 до 2019 року. Отже, тренд simplification говорить про те, що люди хочуть витрачати якомога менше часу на домашню роботу й активно використовують різну техніку, яка здатна їм в цьому допомогти.

Споживачі все частіше купують техніку, що спрощує їм виконання домашніх справ

Споживачі все частіше купують техніку, що спрощує їм виконання домашніх справ

Крім вищеописаних, є ще два тренди, які визначають рішення про покупку. Перший має назву Borderless Shopping. Згідно з даними аналітиків, до 28% клієнтів купують продукт в іншого роздрібного продавця через свій смартфон прямо в магазині. Другий тренд пов’язаний з економіками, що розвиваються, такими як Китай. Відомо, що 50% смартфонів, вироблених китайськими брендами, експортуються в інші регіони. Американо-китайські торгові війни, які вибухнули в останні пару років, впливають на рішення користувача, коли він думає про покупку.

5G мережі

Впровадження мобільного зв’язку 5-го покоління значно змінить наш спосіб життя і рішення про купівлю техніки. На сьогодні мережі 5G працюють тільки в декількох країнах, проте наступний рік може стати проривним. За прогнозами експертів, 5G обіцяє новий рівень життя взаємодії в повсякденному житті: від швидкого потокового відео і завантаження, від хмарних ігор до автономного водіння автомобілів, AR/VR і багато іншого. Поки що число моделей гаджетів з підтримкою 5G дуже невелике, але в наступні роки більшість споживачів буде переходити на нові типи смартфонів, що пришпорить телеком-ринок.

Бездротова кухня

Ще один тренд, який спостерігається в західних країнах — бездротова кухня. Багато господинь вже зіткнулися з тим, що через велику кількість електроприладів їм не вистачає розеток на кухні. Бездротовий кухонний стандарт КІ спрямований на видалення шнурів з кухонних приладів і замість цього подачу енергії через приховані передавачі/трансмітери під прилавком і стільницями.

Smart-асистенти

Варто відзначити й такий тренд як інтелектуальні домашні помічники. Вочевидь він буде домінувати  на ринку в найближчі роки До цієї категорії пристроїв відносяться smart-колонки, smart -холодильники, «розумні» пральні машини, тощо. Таких пристроїв, які підключаються до мережі й керуються через смартфон, вже безліч, але проблема полягає в тому, що кожен виробник робить свій власний мобільний додаток для смартфона. У підсумку перед виробниками постає питання, як об’єднати в єдину систему пристрої від різних брендів. Поки що вендори бачать два шляхи розв’язання цієї проблеми. Перший — це створення високорівневих стандартизованих голосових помічників, за допомогою яких можна буде керувати всіма іншими пристроями. Другий шлях — розробка готових наборів пристроїв для будинку від одного виробника, якими можна буде керувати за допомогою єдиної програми. Наприклад, мова йде про smart-кухні, в якій всі «розумні» пристрої випущені одним вендором.

Інтелектуальні домашні пристрої об’єднує спільна концепція smart-home. На сьогодні така концепція використовується споживачами для вирішення трьох масштабних завдань. По-перше, це оптимізація використання електроенергії. Потреба в подібних технологіях на Заході стоїть дуже гостро. Правда, до України цей тренд не дійшов, проте ситуація зміниться дуже скоро — після першого значного підвищення цін.

По-друге, дистанційне спостереження за будинком: люди хочуть здійснювати контроль за своїм житлом віддалено. І третє — це спілкування між приладами, що означає або передачу інформації від одного приладу іншому, або керування одного приладу іншим.

Висновки

В цілому продажі інтелектуальної побутової техніки (Smart MDA) росли по всьому світу у 2016-17 роках і сповільнилися в останні пару років – лише з тієї причини, що покупці хотіли б мати вищий рівень інтелектуальності пристроїв. Черговий цикл інновацій повинен відродити зростання. В динаміці лідирує техніка для прання – сушильні та пральні машини, також слід чекати посилення обсягу продажів різноманітних роботів – насамперед, для прибирання оселі. Україна практично не відстає від світового тренду, хоча і реагує з деяким запізненням на нього.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Читайте также:

Everyday Robots зсередини: як Google намагалася створити роботів-помічників зі штучним інтелектом

Google DeepMind навчила робота грати в настільний теніс на рівні людини

Підсумки презентації Samsung Galaxy Unpacked 2024

Навіщо AI у телевізорі? 7 фішок свіжої лінійки телевізорів Samsung