«Кортано, запусти Алексу», — каже Amazon. І Microsoft погоджується

Керовані голосом цифрові помічники – Siri від Apple, Google Assistant від Google, Alexa від Amazon, Cortana від Microsoft – корисні у численних справах: включають улюблені пісні, призначають зустрічі за календарем, перевіряють погоду, а тепер ще й об’єднують споконвічних конкурентів – Amazon і Microsoft – у незвичному партнерстві з метою розширення власних можливостей, повідомляє The New York Times.

alexacortana

Спільна мова — запорука успіху

Протягом минулого року дві компанії співпрацювали, аби Alexa та Cortana «знайшли спільну мову». Результат: уже сьогодні користувачі Alexa можуть послуговуватися Cortana, а до кінця року IT-гіганти обіцяють і зворотну функціональність. Великі технологічні компанії рідко працюють разом над важливими технологічними новинками, якими вони прагнуть виділитися поміж конкурентів. Amazon, Apple, Microsoft, Google та практично кожен інший великий IT-гравець витрачають значні суми на створення цифрових помічників, націлених на допомогу людям і перевершення одне одного. Проте, Безос (Bezos) і Наделла (Nadella) стурбовані тим, що відмова від співпраці у цьому випадку — більше зло, адже кожен цифровий помічник характеризується унікальними сильними сторонами, співпраця ж — запорука швидкого та стрімкого розвитку.

В одному з інтерв’ю очільник Amazon передбачає, що з часом люди звертатимуться до різних цифрових помічників так само, як вони звертаються до одного знайомого за порадою про піші прогулянки, а до іншого — з проханням порекомендувати ресторан.

«— Я хочу, щоб користувачі мали доступ до якомога більшої кількості таких помічників», — заявив Безос.

У якості прикладу голова Amazon навів чудову інтеграцію Cortana з Outlook, популярною програмою електронної пошти та календаря, що входить до комплекту ПЗ Microsoft Office. Оскільки Microsoft керує обома продуктами, Outlook краще інтегрується з Cortana, ніж з іншими голосовими помічниками. Але співпраця Amazon і Microsoft обіцяє, що і користувачі Alexa отримають відповіді на деякі з питань, з якими легко справляється Cortana, наприклад, коли призначено наступний огляд бюджету з шефом?

Спочатку змусити дві системи працювати разом буде трохи незручно. Користувачу Alexa доведеться говорити «Alexa, Open Cortana», а користувачу Cortana необхідно буде сказати «Cortana, Open Alexa». В інтерв’ю Наделла порівняв цифрових помічників, на кшталт Cortana й Alexa, з конкуруючими браузерами, які надають доступ до тих самих пулів онлайн-інформації.

Google та Amazon

Безос, який власне і був ініціатором співпраці, сказав, що не звертався до Apple або Google, тож не знає, чи прагнуть такої співпраці вказані компанії, хоча сам би дуже зрадів такій можливості. Прес-секретарі Apple і Google відмовилися від коментарів. Apple та Google можуть відчувати конкурентні переваги у відокремленні власних цифрових помічників від продукції суперників, почасти, як спосіб захисту продажу свого мобільного програмного забезпечення, iOS та Android. Бажання Apple контролювати якомога більше користувачів за допомогою iPhone та iPad — не новина.

Ян Доусон (Jan Dawson), аналітик дослідницької компанії Jackdaw Research, коментує так:

«— Немає жодної причини, з якої б Google або Apple погодилися на таку співпрацю, оскільки вони намагаються керувати власними екосистемами».

На відміну від їх продуктів, Alexa в основному використовується на колонках Echo вдома, а Cortana — здебільшого на комп’ютерах. За даними компанії Amazon, вона продала мільйони пристроїв Echo, що становить близько 70% ринку «розумних» колонок, повідомляє eMarketer, компанія з дослідження ринку. Microsoft зазначає, що 145 млн користувачів активно використовують Cortana щомісяця через Windows 10. Ці дві компанії зіткнулися з проблемами у галузі смартфонів, що ускладнює залучення людей, які використовують Alexa і Cortana поза будинками та офісами. Amazon і Microsoft ведуть перемовини з автовиробниками, щоб інтегрувати своїх помічників безпосередньо у транспортні засоби. Хоча Amazon і Microsoft випустили програми цифрових асистентів для мобільних пристроїв, використання цих додатків не таке просте, як використання конкурентних додатків Apple і Google.

Однак, як прогнозує Безос, врешті-решт основний помічник на пристрої буде достатньо розумним, щоб автоматично переадресувати запит людини тому з помічників, який найкраще оснащений для відповіді, без необхідності усного введення команди між ними. Чекаємо.

БІЛЬШЕ ПРО НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ:

Джерело: The New York Times, переклад підготувала Ірина Гоял, спеціально для «Блог Imena.UA»

Читайте также:

4 з 10 перекладачів втрачають роботу через штучниий інтелект

Як використання штучного інтелекту впливає на нашу продуктивність?

7 техногігантів із США зрівнялися з 5 країнами за часткою в індексі ACWI

Як і навіщо Facebook обігріває житлові будинки