Прогноз Gartner для ринку натільних пристроїв: стрімкий зріст годинників і відеошоломів

Один з провідних аналітиків і консультантів у галузі ІТ – компанія Gartner – прогнозує, що станом на кінець поточного, 2017 року, зростання світового ринку натільних пристроїв становитиме 16,7%. 310 млн одиниць проданих товарів і $30,5 млрд обороту. Йдеться не про один тип пристроїв, а про весь набір – від смарт-годинників до натільних камер і відеошоломів, повідомляє Techcrunch.

34_wearables-arm

Bluetooth-гарнітура і смарт-годинники – лідери галузі

У своєму прогнозі Gartner передбачає продаж 310,4 млн пристроїв у всьому світі у 2017 році на загальну суму $30,5 млрд. Очікується, що $9,3 млрд з цієї суми буде витрачено на смарт-годинники, лідером серед яких лишається Apple Watch. Американський гігант не виокремлює дані щодо продажу своїх смарт-годинників, але ще у серпні, до виходу нової моделі на ринок, Тім Кук (Tim Cook) заявив, що продажі натільних пристроїв загалом збільшилися на 50% у порівнянні з тим же періодом минулого року. Apple включає доходи від продажів Apple Watch до категорії «інша продукція», до якої також належать телевізори Apple TV, навушники Beats, плеєри iPod та інші аксесуари Apple. Загалом за другий квартал 2017 року в цій категорії компанія заробила $2,74 млрд.

Аналітик очікує, що в поточному році загалом буде продано 41,5 млн смарт-годинників, додаючи, що пристрої цього типу зараз «в тренді» і будуть найбільш затребуваним товаром напряму в 2019-2021 роках, поступаючись хіба Bluetooth-гарнітурам.

Прогноз продажів натільних пристроїв (млн одиниць):

Пристрій 2016 2017 2018 2021
Смарт-годинник 34,8 41,5 48,2 80,96
Відеошолом 16,09 22,01 28,28 67,17
Натільна камера 0,17 1,05 1,59 5,62
Bluetooth-гарнітура 128,5 150 168 206
Смарт-браслет 34,97 44,1 48,84 63,86
Спортивний годинник 21,23 21,43 21,65 22,31
Інші спортивні пристрої 55,46 55,7 56,23 58,73
Загалом 265,88 310,37 347,53 504,65

За підрахунками Gartner, менше, ніж через 5 років, продажі смарт-годинників становитимуть майже 81 млн одиниць, а це 16% загального обсягу продажу натільних пристроїв. Аналітик зазначає, що дохід від продажів смарт-годинників підкріплюється відносно стабільною середньою ціною.

«– Загальна середня ціна смарт-годинників знизиться з $223,25 у 2017 році до $214,99 у 2021 році, оскільки більші обсяги продажів призведуть до незначного скорочення витрат на виготовлення та вартості складових, проте такі сильні бренди, як Apple та Fossil, будуть зберігати ціни відповідно до цінових діапазонів традиційних годинників», – зазначає директор з досліджень компанії Gartner Анджела Макінтайр (Angela McIntyre).

Очікуючи, що Apple продовжуватиме бути лідером у категорії смарт-годинників, Gartner прогнозує, що частка Cupertino зменшиться у найближчі роки, знизившись з приблизно 33% у 2016 році до 25% в 2021 році, оскільки на ринку з’явиться більше постачальників. Хоча за прогнозом частка інших брендів, таких як Asus, Huawei, LG, Samsung і Sony, становитиме лише 15% у 2021 році.

Цікаво, що Gartner прогнозує успіх підкатегорії смарт-годинників для дітей. Це натільні пристрої, призначені для дітей у віці від 2 до 13 років. Їх розробники орієнтуються на батьків, які ще не хочуть, щоб у їх дітей були повноцінні смартфони, але бажають слідкувати за пересуваннями своїх дітлахів. Аналітик також очікує зростання у традиційному сегменті дорогих/брендових/модних смарт-годинників, який, за прогнозами, станом на 2021 рік становитиме 25% смарт-годинників, оскільки давні бренди намагаються залучити клієнтів молодшого віку. Тим часом, частка брендів-стартапів з виготовлення смарт-годинників Archos, Cogito, Compal, Martian, Omate і Quanta становитиме 5% ринку у 2021 році.

Bluetooth-гарнітури залишатимуться найбільш популярною підкатегорією, що становить майже половину (48%) усіх натільних пристроїв, проданих у 2017 році. Аналітик також очікує, що аудіопристрої продовжуватимуть бути найбільш продаваними типами носіїв до 2021-го, прогнозуючи обсяг продажів у $206 млн. Зростання у цій категорії обумовлено усуненням роз’єму для навушників «основними постачальниками смартфонів», повідомляє Gartner. І хоча цю тенденцію започаткувала компанія Apple, яка одразу ж запропонувала бездротові навушники преміум-класу (AirPods), аналітик припускає, що до 2021 року майже всі мобільні телефони преміум-класу більше не матимуть гнізда 3,5 мм. Нас чекає глобальний реквієм за «старими-добрими» навушниками.

Відеошоломи

Тим часом одна з крихітних станом на сьогодні технологій – відеошоломи, які підтримують програми віртуальної реальності і не блокують зір користувача повністю (як повноцінна гарнітура віртуальної реальності), – займатимуть невелику нішу впродовж наступних п’яти років. Gartner прогнозує, що відеошоломи становитимуть всього 7% усіх натільних пристроїв, проданих цього року, і стверджує, що до 2021 року вони не стануть основним об’єктом уваги споживачів. Майбутні перспективи використання відеошоломів, на які вказує Gartner, включають:

  • для гравців відеоігор;
  • для різних промислових і ділових випадків, наприклад, для працівників, які виконують ремонт, інвентаризацію чи технічне обслуговування обладнання або допомагають у виробництві, навчанні, дизайні та взаємодії з клієнтами;
  • а також для розваг, таких як тематичні парки, театри та спортивні майданчики, аби поліпшити досвід користувачів або надати додаткову інформацію.

«– Поточне низьке прийняття споживачами показує, що ринок все ще перебуває на стадії зародження, але зовсім не означає, що він не має довгострокового потенціалу», – коментує відеошоломи Макінтайр.

БІЛЬШЕ ПРО ГАДЖЕТИ:

Джерело: Techcrunch, переклад підготувала Ірина Гоял, спеціально для «Блог Imena.UA»

Читайте также:

4 з 10 перекладачів втрачають роботу через штучниий інтелект

Прем’єра iPhone 15 та інших новинок Apple. Усі подробиці з презентації

Voice commerce: що це та як бізнес користується цим трендом сьогодні

10 прогнозів Gartner для сфери ІТ на 2023 та наступні роки