Стиль ар-деко у брендингу: історія та приклади

Ар-деко — стиль, який асоціюється з розкішшю та елегантністю. Його можна зустріти не тільки в архітектурі та образотворчому мистецтві, а й у дизайні. Хоча він з’явився на початку 20 століття, такі рішення є популярними й сьогодні.

Тренди дизайну та брендингу постійно змінюються. Колись давно, коли компанії тільки почали шукати способи привернути увагу цільової аудиторії, більшість логотипів були складними, хитромудрими та мистецькими. Сьогодні ж дизайнери віддають перевагу простішому, мінімалістичному підходу. Однак, деякі напрямки, що з’явилися на той час, так і залишилися важливою частиною сучасного дизайн-ландшафту. Ми досі зустрічаємо то тут, то там відлуння лайн-арту та кубізму, пуантилізму та футуризму. До цієї категорії належить і ар-деко. Сьогодні ми звернемося до історії цього стилю та дізнаємося, як можна використовувати його принципи у сучасних проєктах.

Що таке дизайн у стилі ар-деко?

Ар-деко — творчий стиль, що зародився у Франції на початку 20 століття і швидко завоював популярність у Європі та США. Його центральна ідея — відмова від пишності й надмірності попередніх художніх течій на користь більш строгого та геометричного дизайну. Попри такий підхід, ар-деко, як і раніше, транслює витонченість, розкіш та елегантність.

Протягом десятиліть елементи ар-деко з’являлися і досі з’являються по всьому світу, чи то архітектура модних будинків та готелів, чи інтер’єри з використанням дорогих натуральних матеріалів. Цей стиль поєднує в собі простоту та розкіш, створюючи унікальну, ні на що не схожу естетику.

Айдентика в стилі ар-деко підходить брендам, які хочуть виглядати елегантними, вишуканими та прагнуть заявити про свою багату спадщину. Найчастіше це виробники модного одягу та ювелірних прикрас, проте застосування подібних рішень можна знайти практично у будь-якій галузі.

Логотипи в стилі ар-деко відрізняються простими поєднаннями кольорів, чіткими лініями та геометричними формами.

Коротка історія ар-деко

Ар-деко сягає корінням у 19 століття. Саме тоді Франція грала роль художнього центру, де швидко розвивалися мистецтво і дизайн.

Поява стилю пов’язана зі зростанням статусу художників-декораторів, які займалися оформленням меблів, текстилю та інших виробів. До кінця 19 століття їх вважали звичайними ремісниками. Однак після створення у 1901 році Французького товариства декоративного мистецтва вони нарешті отримали визнання.

На початку 20 століття художники-декоратори почали експериментувати з більш унікальними та сучасними стилями, приділяючи особливу увагу мінімалізму. Французькі творці шукали способи перевершити своїх головних конкурентів — успішних німецьких дизайнерів.

До 1910 ар-деко вже залишив свій слід на будівлях і товарах по всій Франції.

У 1925 році Франція знайшла новий спосіб продемонструвати світові свої досягнення, організувавши Міжнародну виставку декоративного мистецтва та сучасної промисловості. Саме тоді з’явився термін ар-деко.

З того часу стиль захопив весь світ: його почали активно використовувати у дизайні автомобілів та інтер’єрів, ювелірних виробів та меблів, а також в архітектурі.

Відмінна риса ар-деко – поєднання ручної роботи, предметів масового виробництва та дорогих, розкішних матеріалів. Після Другої світової війни цей стиль поступився місцем функціональним, менш декоративним рішенням. Однак його елементи незмінно присутні у брендингу й досі.

Характерні риси ар-деко

Одна з причин, чому стиль ар-деко здається таким привабливим, — його еклектичність. Він здатний поєднати риси різних стилів у цілісну візуальну історію.

Спочатку такий дизайн був складнішим і хитромудрішим. Він часто включав зікуратні (східчасті) патерни, яскраві кольори, сміливі вигини та плавні лінії, і привертав увагу глядачів сміливою естетикою.

З роками ар-деко став простішим та мінімалістичнішим. З усім тим, багато його характеристик залишаються незмінними, від геометричних форм до яскравих кольорів.

Ось деякі елементи ар-деко, які ми можемо зустріти у сучасному брендингу:

  • Сувора геометрія
  • Симетрія
  • Трикутники та ромби
  • Зигзаги та прямі лінії
  • Трапецієподібні форми
  • Яскраві насичені кольори та металеві відтінки
  • Упорядковані елементи
  • Мотиви сходу сонця та сонячних променів
  • Активні вигини
  • Жорсткі краї та гострі кути
  • Шеврони (V-подібні візерунки)
  • Зікуратні, східчасті форми
  • Квіткові, стилізовані патерни

Як бачите, в ар-деко багато унікальних характеристик, з якими можна експериментувати. Однією з переваг цього стилю завжди була свобода самовираження. Дизайнери одягу та інших товарів, як і архітектори могли дослідити ідеї, які інакше ніколи б не поєдналися.

Приклади логотипів у стилі ар-деко

Хоча логотипи в стилі ар-деко сьогодні не такі популярні, як раніше, ми все ще зустрічаємо обриси цього стилю в дизайні різних брендів.

Як уже говорилося вище, ар-деко найактивніше застосовується у низці галузей, наприклад, у модній індустрії. Ось кілька прикладів, що надихають:

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent (або скорочено YSL) – один із найвідоміших французьких будинків високої моди. Він спеціалізується на випуску одягу від кутюр, аксесуарів та взуття, а також має власну косметичну лінію.

Логотип YSL – це оригінальний шрифт, прямі лінії та активні вигини. Як і в багатьох інших логотипах у стилі ар-деко, основна увага тут приділяється формам, а не декоративним деталям або ефектам.

CopperMuse Distillery

Ще один приклад — логотип бренду CopperMuse, який виробляє широкий спектр алкогольних напоїв — від рому до віскі. Компанія часто використовує елементи ар-деко у своєму брендингу, наприклад, в оформленні упаковки.

Логотип нагадує вивіску кінотеатру 1920-х років — на думку відразу спадає галасливий натовп у строгих костюмах та вінтажних сукнях. Він також має ілюстративну частину — стилізоване зображення жінки з келихом у руці, яке з’являється в багатьох рекламних матеріалах компанії.

Accrual Empire

Accrual Empire — консалтингова компанія, яка вирішила додати до свого брендингу елементи ар-деко, щоб передати відчуття професіоналізму, розкоші та сучасності.

Цей логотип поєднує в собі кілька характерних рис стилю з нашого списку, таких як мотиви сонячного проміння, V-подібні візерунки, жорсткі краї, симетрія.

Dark City Gallery

Dark City Gallery — компанія, яка випускає обмеженим тиражем виняткові кінопостери у різних художніх стилях.

Графічна частина логотипа відрізняється великою кількістю жирних ліній і тіней, що формують контури будівель. Всі вони поміщені всередину масивного кола, а поряд розташовується делікатна друкарня у стилі ар-деко. Логотип виглядає сучасним та мінімалістичним.

Citroën

Хоча автомобільна промисловість — не та сфера, де ми шукатимемо логотипи у стилі ар-деко насамперед, тут справді можна зустріти кілька чудових прикладів. Французький автомобільний бренд Citroën використовує елементи цього стилю, щоб заявити про свою багату спадщину.

Основа логотипу — подвійний шеврон (V-подібний патерн). Чіткі жирні лінії відразу привертають увагу, а сучасний, геометричний шрифт чудово доповнює композицію.

Chanel

І нарешті, один із найвідоміших логотипів у стилі ар-деко належить ще одному французькому будинку високої моди Chanel. Він є дві переплетені літери «C», виконаних у чорному або золотому кольорі.

Хоча, на перший погляд, може здатися, що цей логотип більше належить до мінімалізму, ніж до ар-деко, він все ж таки включає кілька характерних деталей, таких як симетрія, активні вигини та масивні блокові лінії.

Приклади брендингу у стилі ар-деко

Елементи ар-деко з’являються у логотипах. Ось кілька прикладів брендингу, які можуть стати джерелом натхнення для ваших проєктів:

Ар-деко у рекламі

Хоча сьогодні ми рідше бачимо ар-деко у рекламі, цей напрямок мав велику популярність серед маркетингових команд після Першої світової війни.

У той час багато рекламних плакатів стали виглядати по-новому: відбувся перехід від хитромудрих квіткових ілюстрацій до більш геометричних, спрощених графічних рішень.

Вони з’являлися всюди: від журналів Vogue до реклами нового Rolls Royce. Чіткі лінії, динамічні шрифти та яскраві кольори допомагали компаніям донести відчуття сучасності, розкоші та впевненості.

Ар-деко у типографіці

Типографіка в стилі ар-деко, як і раніше, зустрічається в різних проєктах по всьому світу. Ми бачимо приклади подібних шрифтів на сайтах, журналах і навіть на упаковці.

Для неї характерна строга геометрія, витягнуті літери та велика кількість декоративних деталей, а також мінімальна відстань між гліфами. Багато шрифтів у стилі ар-деко включають додаткові штрихи, які роблять їх більш об’ємними.

Ар-деко у графічному дизайні

Ще одна область, де можна зустріти ар-деко, – графічний дизайн. Дизайнери часто використовують елементи цього художнього стилю, наприклад, зигзаги та симетричні прямі лінії, щоб зробити свої проєкти більш мінімалістичними та сучасними.

Це стосується обкладинок журналів, плакатів, постів у соцмережах тощо. Один із найвідоміших прикладів — оформлення маркетингових матеріалів для фільму «Великий Гетсбі». Він просто просякнутий розкішною естетикою ар-деко — масивні лінії, геометричні шрифти, симетричні патерни, переливи золота тощо.

Ар-деко у дизайні упаковки

Як згадувалося вище, елементи стилю ар-деко часто зустрічаються в оформленні упаковки різних брендів. Такі продукти відразу виділяються на полиці та притягують погляд!

Зазвичай все обмежується використанням стилізованих шрифтів та геометричних патернів (прямих ліній, шевронів, зигзагів) у поєднанні з мінімалістичною палітрою кольорів. У багатьох випадках упаковка також містить «металеві» деталі.

Ар-деко у дизайні сайтів

Багато компаній, що працюють у сфері моди, кіно та розваг, використовують елементи ар-деко у дизайні своїх вебсайтів. Найчастіше це контрастні відтінки чорного та золотого, великі зображення у поєднанні з дрібними підписами, тонкі, витончені лінії, що викликають асоціації з класичною архітектурою тощо. Результат таких експериментів – розкішні, «люксові» сайти, наприклад, Lena Hotel.

Підіб’ємо підсумок

Ви могли помітити, що багато сучасних компаній, що використовують логотипи в стилі ар-деко, є французькими за походженням. І це не дивно, адже для французів ар-деко це не просто питання естетики; це можливість наголосити на своїй спадщині та історії, долучившись до одного з найбільш значущих художніх напрямів, що прийшли з Франції.

Ар-деко часто асоціюється з багатством, розкішшю та екстравагантністю. Тому ми навряд чи зустрінемо його в галузях, пов’язаних із наукою чи охороною здоров’я. Зате він має велику популярність у таких сферах, як мода та краса. Яскраві кольори та суворі форми підкреслюють досконалість та транслюють щастя.

Деякі архітектурні компанії використовують елементи ар-деко, щоб нагадати вплив цього руху на естетику сучасних будівель. А у сфері розваг цей стиль зазвичай викликає асоціацію з кінотеатрами та іншими аспектами життя 1900-х років.

Ар-деко – чудовий спосіб викликати у потенційних клієнтів ностальгічні почуття. Це фантастичний вибір для компаній, котрі хочуть встановити міцну емоційну зв’язати зі своєю аудиторією.

Автор: Мусієнко Тимофій

Читайте также:

Спати будь-де тепер стане можливо. Або як пуховик може додати бадьорості коли її не вистачає

7 трендів в UX- та UI-дизайні у 2024 році

Інструмент на базі ШІ який допоможе втілити будь-які дизайнерські фантазії

Сайт на WordPress «з нуля»: як створити, «підводні камені» та виправлення помилок. Частина 3