7 трендів в UX- та UI-дизайні у 2024 році

Очікування та уподобання користувачів змінюються кожну хвилину, і в UI та UX-дизайні постійно виникають нові тренди. Перерахуємо найважливіші з них — вони допоможуть створити інтуїтивно зрозумілий продукт, який виділятиметься серед інших.

Design Studio Creativity Ideas Wood Palette Decoration Concept

Відсутність кнопок

Кнопки використовуються відтоді, як у 1968 році з’явився перший графічний інтерфейс користувача. Але з розвитком обробки природної мови, машинного навчання, розпізнавання голосу та інших технологій такий дизайн, схоже, відходить у минуле. Майбутнє – за відсутністю кнопок.

Щоб керувати інтерфейсом без кнопок, використовуються альтернативні методи, такі як відстеження очей, голосові команди та жести. Ці технології вже застосовуються в різних пристроях, наприклад Apple Watch, можна керувати жестами, а Google Pixel 4 дозволяє платити за покупки через розпізнавання обличя.

Світлий режим

Користувачі полюбили темний режим ще у 2016 році, коли він став доступним у Twitter. З того часу ця функція з’явилася у Spotify, Telegram, TikTok, YouTube та багатьох інших сервісах. У 2019 році її додали в налаштування за замовчанням на всі пристрої Android 10 та iOS 13.

Однак через сім років після того, як функція набула величезної популярності, багато хто відчуває «втому від темного режиму» і повертається до світлого. Дизайнерам слід звернути увагу на цей тренд, особливо якщо вони планують додати темний режим до налаштувань за замовчуванням.

Персоналізація

Щоб процвітати на перенасиченому ринку цифрових продуктів, потрібно надавати гіперперсоналізований досвід.

Але що ще можна зробити, якщо це вже реалізовано у додатку чи на сайті? Додати різні рівні персоналізації.

  • Індивідуальна: кожен користувач бачить свій інтерфейс та контент. Приклад – плейлисти за інтересами Spotify.
  • Рольова: користувачі групуються з урахуванням загальних характеристик. Так, сайт банку може виглядати по-різному для особистих та корпоративних рахунків.
  • На основі геолокації: інтерфейс змінюється з урахуванням розташування користувача. Наприклад, головна сторінка Airbnb пропонує різні функції, контент та теми залежно від того, де знаходиться людина.

Дата-сторітлінг

Дата-сторітлінг дозволяє надати користувачам важливі дані у форматі історії.

Дизайнери вже давно використовують інфографіку, інтерактивні карти та візуалізацію даних, щоб зробити дані зрозумілішими. Своєю чергою, дата-сторітлінг дозволяє зробити цікавішими певні функції. Так, розділ Year-in-Review на LinkedIn показує користувачеві професійні досягнення за минулий рік.

Мінімалізм

Цей тренд актуальний вже понад десять років. Свій інтерфейс поступово спрощують такі сервіси, як Slack, YouTube, Spotify, Netflix та Google Карти.

Мінімалістичний дизайн допомагає привертати увагу до основних функцій, робить сервіси менш захаращеними та доступнішими для людей з обмеженими можливостями. До того ж вони працюють швидше, і їх легше адаптувати під різні пристрої.

VR та AR

У 2023 та наступних роках ці технології відіграватимуть все більшу роль у дизайні.

Інтерфейс для віртуальної та доповненої реальностей повністю відрізняється від традиційного. Для цього дизайнерам потрібно використовувати в роботі нові навички та методи, такі як просторово-динамічні UI, UX-концепції та прототипування.

Цей напрямок дизайну ще знаходиться на початковій стадії. Однак з появою нових технологій тренд стає все більш значущим.

Жирні шрифти

Бренди прагнуть зробити свої сайти все більш привабливими, тому великі та жирні шрифти – «гарячий» тренд. За останні роки на 20% збільшився розмір шрифтів в інтерфейсах Twitter, Slack, LinkedIn та Canva.

Цього року популярні такі шрифти, як Bourton, Brocklyn, Roque та Manchego.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: UXPlanet

Читайте также:

Головні тренди 2025 року у сфері технологій від Trend Hunter. Частина 2

Головні тренди 2025 року у сфері технологій від Trend Hunter. Частина 1

7 причин, чому великі смартфони повністю витіснили маленькі

Що чекає штучний інтелект у 2024 році: 4 головні тренди від MIT