Як видавці книг, дизайнери та розробники проводять спільні хакатони

Наприкінці червня 2015 року у Сан-Франциско (штат Каліфорнія) відбувся перший хакатон, котрий зібрав не лише розробників, але й видавців, дизайнерів, бібліотекарів та видавців і авторів літературних творів.

Подія мала назву CODEX Hackathon – і центром її стало цифрове майбутнє книги. Учасники шукали відповідь на те, якою буде сучасна книга та способи її поширення в сучасному світі. Організатором події (до речі, першої у Штатах) стала літературна студія Plympton, котра спеціалізується на цифрових новаціях у видавничій справі. Засновниця цієї компанії Дженіфер Лі (Jennifer Lee) — колишній журналіст «Нью-Йорк Таймс» та автор книг.

Головне про захід

Учасниками першого CODEX Hackathon стали понад 100 людей, а місцем проведення — простір, що належить Code for America (так називається організація сприяння технологіям електронного урядування в Штатах).

Цікаво, що захід привернув увагу не лише інді-розробників чи дизайнерів, але й представники таких «монстрів» книжкового ринку, як HarperCollins та Macmillan, та співробітників Google, Twitter, Quora, IDEO, студентів МІТ та Стенфорда. Дехто навіть прилетів із Канади, Франції, Великобританії та Мексики.

Ідеї для книжкової дистрибуції завтрашнього дня

В рамках хакатону було запропоновано чимало цікавих проектів. Наприклад, стартап Kindlr – додаток для знайомств з огляду на книжкові вподобання, щоб знайти когось, хто читає те ж, що і ви.

Цікавим також був Forkpad, який використовує API (прикладний програмний інтерфейс – Читомо) Wattpad‘у і дозволяє читачам «вмішуватися» в твори інших авторів і вносити свої думки у вигляді коментарів.

Ще один проект – Goodshelf, який використовує АРІ додатків Shelfie та Goodreads, комбінуючи їх. Завантаживши світлину реальної книжкової полиці, користувач отримає віртуальну – з тих же книг на Goodreads.

Наступний проект – Mailbook – використовує сервіс MailChimp і дозволяє отримувати уривки книги за допомогою e-mail-розсилки.

Ще можна виокремити Emoji Fiction Festival – фестиваль фантастики довкола смайликів емоджі.

Як цифрові технології впливають на видавничу справу

Видавнича справа нині динамічно змінюється під впливом цифрових технологій. Серед ключових викликів сьогодення для видавців та дистриб’юторів — потреба реформи усієї екосистеми виробництва та розповсюдження книжок, враховуючи очікування користувачів від контенту. При цьому бачення різних фахівців щодо майбутнього книги є діаметрально різними.

Якщо говорити про реалії, то ми маємо цифрові книги, котрі виглядають як звичайні друковані книги, представлені в електронній формі. Але згодом вони мають набрати і власної форми, і власного юридичного супроводу, що не буде дублювати вже наявний друкований аналог (через специфіку поширення та прочитання цифрового контенту як такого та платформ, на яких він розповсюджується).

Як взаємодіяти видавцям та сучасним читачам

Популярність читання на смартфонах та планшетах із невеликою діагоналлю призводить до появи і популяризації зовсім інакшої форми викладення текстів – коротшої і більш серійної. Нині ми можемо бачити це на прикладі онлайн-сервісу Wattpad.

Важливо, щоб видавці та редактори взаємодіяли разом із технічними фахівцями та розробниками інтерактивних контент-платформ. Саме тому подібні хакатони можуть стати каталізатором розвитку книжкової галузі; адже команди, де працюють і видавці, й інженери, пропонують більш різноманітні види проектів, ніж ті команди, що складаються лише з інженерів.

Окремо слід залучати до подібних заходів і представників бібліотек та цифрових книжкових фондів. Сьогодні бібліотеки є дуже цікавою, досі не використаною можливістю для запровадження цифрових інновацій у книговиданні. Так, книгозбірні виступають кураторами, підтримують величезну мережу читачів і мають при цьому довіру до свого бренду. Бібліотеки також є обґрунтованою альтернативою великим ритейлерам цифрової книги.

За матеріалами: chytomo.com

Читайте также:

Нам нужна новая наука прогресса

Smart city – новый идеальный город?

15 книг по копірайтингу завдяки яким ви станете писати цікавіше та ефективніше

П’ять книг про Місяць, які варто прочитати