Одяг майбутнього: повсякденний та спортивний одяг. Частина 1

Раніше почувши словосполучення «розумний одяг» виникали асоціації швидше з якимось шпигунським фільмом, ніж з реальністю. Куртки зі зброєю, як у Джеймса Бонда, взуття з датчиками, як у Тома Круза у фільмі «Місія нездійсненна». Хто знав, що прийде час, коли можна буде сміливо сказати друзям: «Я купив розумні кросівки». Ми зібрали добірку найбільш обговорюваного розумного одягу.

Повсякденний одяг

Куртка Levi’s Commuter Trucker X Jacquard от Google

У 2015 році співробітники Google ATAP (групи передових технологій та проектів) розробили технологію Jacquard, за допомогою якої виробники можуть додати своєму одягу комунікаційні можливості та інтерактивність.

Тоді ж корпорація почала співпрацювати з Levi’s, аби створити «розумні» штани. Але їх першим реалізованим проектом стала куртка Levi’s Commuter Trucker X Jacquard від Google у вересні 2017 року.

У рукави цієї куртки вплетені чуттєві до жестів нитки, електроніка та гнучка заклепка, які за допомогою Bluetooth передають команди на смартфон.

«Наша ідея полягає в тому, аби електроніка була вшита у тканину на рівні виробництва. Головне обмеження – ткацькі нитки такого одягу повинні бути кондуктивними. Вони повинні проводити електроенергію та при цьому мати всі властивості ниток, що використовуються для виробництва звичайного одягу».

За допомогою Jacquard можна спростити використання смартфона на ходу. Наприклад, заклепка повідомляє про вхідні дзвінки та нові повідомлення за допомогою індикатору світла та тактильного руху. За допомогою встановленої системи жестів користувач може також відтворювати музику, перемотувати її або ставити на паузу, дізнаватися про час, налаштувати навігацію за допомогою відомого сервісу Google Maps.

У рамках співробітництва з виробником навушників Bose Jacquard пропонує режим шумоізоляції (Bose Aware Mode), який можна налаштувати одним рухом руки. Jacquard також співпрацює з Uber та Lyft: коли замовлене таксі буде на місці, куртка повідомить клієнта легким миготінням та вібрацією.

Одним з недоліків «розумної» куртки називали те, що її можна прати лише десять разів. Однак, як пише The Next Web, це число оптимальне для будь-якої речі з деніму.

«Навіть якщо припустити, що ви перете «розумну» куртку в середньому два рази на рік (що ви вірогідно, не робите), вона все одно буде слугувати вам не менше, ніж 5 років. І дозвольте розвіяти будь-які надії на більш тривале її використання: через п’ять років куртка, імовірніше за все, вийде з моди, а технологія, яка вшита у неї, застаріє». — Мікс, колумніст The Next Web з Амстердама

Трошки пізніше страх про характеристики куртки після прання прокоментувала і представниця компанії Levi’s.

«Технологія не пошкодиться після одинадцятого прання. Ви зможете подбати про неї, як про звичну джинсову куртку. Для прання при високій температурі, зазвичай потрібно багато води та енергії, тому ми завжди радимо користувачам прати куртку лише при необхідності, використовуючи холодну воду та не сушити її в сушильних машинах». — Представник Levi’s для The Next Web

TommyJeans Xplore

Бренд Tommy Hilfiger використав технологію «розумного одягу» не для спрощення клієнтського досвіду, а для підвищення лояльності до своєї власної марки. У червні 2018 року компанія запустила продажі лінію одягу Tommy Jeans Xplore, за користування якою покупець отримуватиме винагороду.

У толстовці, джинсах, футболках, сумках вшиті чіпи, які фіксують місцеперебування людини та передають його через Bluetooth у спеціальний додаток. Принцип дії як у популярної гри Pokemon Go: користувач одягу з технологічної лінійки повинен збирати віртуальні серця в різноманітних локаціях.

Зароблені бали можна обмінювати на подарункові карти, білети на покази Tommy Hilfiger та інші винагороди, але, за словами Business Insider, незрозуміло, яким чином будуть конвертуватися «сердечка» у реальну винагороду.

Також незрозумілим залишилися деякі питання приватності та передачі даних: представники компанії повідомили виданню Engadget, що всі чіпи були закодовані та можуть виключені у будь-який момент. На додаткові питання Business Insider відповіді так і не дочекалися.

Задум був розкритикований Сарою Перес, журналісткою TechCrunch. За її словами, компанія показала нічого нового, за виключенням «розумних» технологій у мобільному додатку. В кращому випадку це програма лояльності, яка потребує від користувачів значної переплати для приєднання до неї.

Зараз завантажити додаток з AppStore неможливо, його оцінили лише 3,8 бала з 5 на основі 16 відгуків. Користувачі скаржилися на те, що вони часто купляють товари з несправним чіпом та на виявляли технічні проблеми у самому додатку: багато точок знаходяться на автомагістралях та шосе, де пересічному громадянину знаходитися небезпечно.

З заявленої колекції (толстовки та джинси за $99, поясні сумки за $89,50, футболки за $39) на офіційному сайті Tommy Hilfiger зараз все нічого не продається. Інформації про фінансування кампанії і її результатах у відкритому доступі немає.

Zozosuit

Zozosuit, флагманський продукт японського ритейлера Zozo, став одним з 50 кращих винаходів 2018 року по версії журналу Time. Ціль Юсаку Маедзава (Maezawa Yūsaku), засновника компанії, — покінчити зі стандартною розмірною сіткою, що враховує індивідуальні параметри.

Костюм являє собою еластичне чорне боді, яке покрите білими точками. За допомогою спеціального мобільного додатку людина, що носить одяг Zozosuit, може зробити 3D-сканування свого тіла та замовити по своїм параметрам одяг, який пасуватиме саме їй з асортименту ритейлера.

Компанія пропонує заповнити спеціальну форму та отримати боді безкоштовно, оплативши лише його доставлення у випадку необхідності.

Після релізу Zozosuit у квітні 2018 року вже більше мільйона костюмів було відправлено по всьому світові. Інформацію про витрати на виробництво та про результати продажу індивідуального одягу у відкритому доступі немає.

Спортивний одяг

Nadi X Yoga

З червня по липень 2018 року на Kickstarter компанія Wearable X зібрала $54 254 на створення спортивних легінсів Nadi X Yoga. У вересні з’явилося повідомлення про їх виробництво. Цей елемент «розумного» гардеробу для тих, хто займається йогою з дому і прагне досягти максимального прогресу, розроблявся компанією з травня 2017 року.

Окрім легінсів для йоги з влаштованою в них електронікою, у комплект входить пристрій Pulse, яке кріпиться трохи вище лівого коліна та за допомогою мобільного додатку фіксує імпульси, які проходять через одяг.

Завдяки Pulse у додаток у режимі реального часу надходять дані про переміщення користувача, за допомогою спеціальних алгоритмів також визначається положення, в якому він знаходиться. Якщо людина виконує рухи неточно, то пристрій почне вібрувати.

«Я ніколи не була особливо хорошою у йозі й відчувала себе невпевненою кожного разу, коли вивчала нове положення. Ми консультувались більш, ніж з 50 йогами на трьох різних континентах, аби зрозуміти, наскільки важливо тримати рівновагу у часу та просторі». — Біллі Вайтхаус, виконавчий директор та співзасновник Wearable X

Наразі легінси як для жінок, так і для чоловіків можна купити на офіційному сайті компанії: вартість однієї пари складає $249. Інформації про витрати на стартап та про результат попередніх продажів поки що немає.

Polar Team Pro Shirt

У січні 2017 року компанія-виробник спортивних гаджетів Polar анонсувала березневий реліз нової «розумної майки» для роботи в команді Polar Team Pro Shirt.

Ціль створення такої майки – відстежування параметрів кожного зі спортсменів у групі в режимі реального часу.

У кожен «розумний» елемент одягу вшитий пульсометр та GPS-трекер, які дозволяють відстежувати рівень навантаження, швидкість відновлення та інші характеристики тих, хто бере участь у командній роботі. Саме ці показники необхідні тренеру для проведення ефективних тренувань. Дивитися ці данні можна через онлайн-сервіс або додаток Polar Team Pro.

Стартова ціна комплекту для одної команди складає €5999. До цієї ціни входить датчик Polar Team Pro, майка, док-станція, доступ до спеціального онлайн-сервісу та додатку. Загальна кількість предметів гардеробу не уточнюється. Для отримання більш повнышої інформації про комплект та його можливості необхідно заповнити спеціальну форму.

Інформації про залучення інвестицій для створення продукту та прибутку від продажу компанії наразі немає.

Supa Powered Sports Bra

Технологічний стартап Supa дизайнера Сабін Сеймур (Sabine Seymour) готує до запуску лінію модних спортивних бра, але точної дати релізу поки ніхто не знає. Новий бюстгальтер буде водонепроникним, у ньому буде влаштований датчик, який відстежуватиме серцевий ритм та інші біометричні показники. Відстежувати їх на смартфоні можна буде за допомогою додатку Supa.AI.

Творці цього бюстгальтера анонсують, що новинка буде не тільки відстежувати пульс та рівень навантаження під час тренування, а й також рівень ультрафіолету в організмі.
Бра можна буде придбати у чотирьох стандартних розмірах і в трьох кольорах. Наразі на сайті Supa Powered Sports Bra можливо оформити передзамовлення. Ціна такого товару складе $100 разом із датчиком Supa Reactor, котрий фіксує серцебиття та інші біологічні показники. Його також можна придбати окремо за $40.

Окрім бюстгальтера, до випуску готується комбінезон, спортивний светр, брендова кепка та пляжна сумка. Інформації про розмір інвестицій у цей проект наразі немає.

Vollebak

Куртка, що заряджається від сонця для чоловіків Vollebak потрапила у список кращих виробів 2018 року за версією журналу Time. Фосфоресцентна поверхня куртки поглинає світло практично з будь-якого джерела протягом дня і починає сяяти після заходу сонця. Кожен малюнок, який з’являється на Vollebak Solar Charged Jacket, унікальний у своєму роді. З точки зору безпеки така куртка може знадобитися туристам та бігунам вночі. Сяяння куртки також може допомогти рятувальникам легко знайти людину у разі нещасного випадку.
Ціна на куртку на офіційному сайті складає $350. Зараз вони усі розпродані. Аби придбати нову куртку, доведеться записатися у лист очікування.

Vollebak Solar Charged Jacket — не єдина незвична пропозиція компанії: Vollebak також виготовляє вогнетривкі штани, товстівки, що ізолюють людей від зовнішнього світу, футболки з керамічних елементів.

Компанія не надає інформації про свої інвестиції та доходи.

Взуття

UnderArmour Hovr

У лютому 2018 року компанія-виробник спортивного одягу UnderArmour випустила «розумні» кросівки UA Hovr — для загального заняття спортом, для бігу та для баскетболу. До презентації також готується взуття для гри у гольф.

Як пише Business Insider, це взуття, що амортизує з високою віддачею енергії, яке автоматично відстежує статистику навантаження того, хто ним користується.

Дані, які були отримані після тренування синхронізуються зі спеціальним додатком – він показує параметри, які спортсмен очікує побачити на якісній біговій доріжці. Вартість моделей взуття на офіційному сайті коливається від $100 до $140.

Колекція «Відновлення спортсменів» (Athlete Recovery) від UnderArmour пропонує «розумний» одяг та постільну білизну. Предмети цієї серії поглинають тепло людського тіла та відбивають його на шкіру користувача у вигляді інфрачервоного світла. Це сприяє кращому відновленню м’язів та відпочинку. Цього ефекту вдається досягти завдяки біокерамічному принту, який наноситься на зворотну сторону кожної речі.

За даними Crunchbase, Under Armour отримали $157,6 млн під час публічного розміщення акцій у 2005 році. Також з 1996 року вона купила чотири компанії: MapMyFitness, MyFitnessPal, Endomondo та Gritness.

Nike Adapt BB

У січні 2019 року компанія Nike презентувала «розумні» кросівки Adapt BB для баскетболістів. Під час гри розмір ноги спортсменів може збільшуватися, тому тепер у них з’явиться можливість зашнуровувати або послабити посадку взуття на ногах без використання шнурків за допомогою мобільного додатку або ж спеціальних кнопок на підошві. Підзаряджати кросівки будуть на спеціально розробленій для цього платформі.

«У майбутньому таке взуття повинно стати достатньо «розумним», аби визначати ваш кров’яний тиск та автоматично саморегулюватися, аби спортсмени відчували себе комфортно, навіть коли їх ноги розпухають від напруги та фізичного навантаження». — Ерік Авар, віце-президент та креативний директор Nike Innovation

Придбати Nike Adapt може бути можливим з 17 лютого 2019 року на офіційному сайті. Вартість кросівок буде дорівнювати $350.

Продовження статті про одяг майбутнього читайте у другій частині.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

3D-друк, рослинна шкіра та біорозкладні кросівки: у пошуках екологічної альтернативи взуття

Інтернет майбутнього: як Web дуже скоро змінить нашу реальність

Шкарпетки зі штучним інтелектом для людей з аутизмом та деменцією

Ентузіасти вбудували телевізор у футболку. Як це виглядає?