Шпигувати з ними надто легко: думки про перші окуляри з камерами від Facebook і Ray-Ban

9 вересня 2021 року Facebook в партнерстві з Ray-Ban випустила перші розумні окуляри з можливістю знімання відео і прослуховування музики без навушників. Вартість окулярів від $299 до $379 в залежності від типу лінз. Пристрій можна буде купити на сайті компанії або в магазинах США, Канади, Великобританії, Італії, Ірландії та Австралії. Ми зібрали головні враження оглядачів.

Окуляри виглядають «нормальними» — це одночасно і добре, і погано

Ray-Ban Stories виглядають і відчуваються як класичні сонцезахисні окуляри бренду. Вони стильні, зручні й лише трохи більше і важче звичайних моделей, відзначають журналісти. При замовленні можна вибрати оправу Wayfarer, Round або Meteor, всього пропонується близько 20 комбінацій — з різними лінзами та кольорами.

Окуляри оснащені двома фронтальними 5-мегапіксельними камерами по краях лінз для знімання фото і відео, трьома мікрофонами та динаміками на дужках.

На зовнішній стороні дужок є сенсорні кнопки для управління музикою, на лівій розміщена кнопка живлення, на правій — кнопка камери та невеликий світлодіод — індикатор запису.

Шкіряний чохол для зарядки Ray-Ban Stories майже не відрізняється від класичних футлярів — тільки трохи більше, а на задній стороні у нього є порт USB-C.

Непомітність окулярів створює подвійні відчуття. З одного боку, це розумні окуляри, які можна носити точно так же, як і звичайні та не відчувати себе безглуздо, як це відбувається у випадку з Snap Spectacles або Google Glass.

«Spectacles виглядають паскудним привітом з поганої фантастики 50-х, тоді як окуляри Facebook — дорослі сонцезахисні окуляри», — стверджує Mashable.

З іншого боку, проблема «нормальності» Ray-Ban Stories в тому, що користувачі при бажанні можуть вести приховане знімання.

Індикатор запису розміром трохи більше за макове зернятко просто не видно оточенню: він горить непримітним білим світлом і легко ховається при сонячному світлі, пише The Verge.

Звук спуску затвора камери від окулярів теж малопомітний. А класичні Ray-Ban настільки звичні людям, що вони не звертають уваги на трохи змінену дужку, відзначають CNET і TechCrunch.

«Нормальний вид окулярів здається їх найбільшим досягненням. Моя сім’я і друзі дивувалися, що окуляри розумні, навіть коли стояли впритул до мене». — CNET

Журналістка The Wall Street Journal Джоанна Стерн провела експеримент: вона не ховаючись зняла 20 людей — ніхто з них не помітив камеру та світлодіод в окулярах, поки про це не розповіла сама Стерн, видаляючи записи.

Оглядач TechRadar припустив, що світлодіод і зовсім можна акуратно заліпити чорною ізострічкою. Facebook стверджує, що це порушення правил використання, але Стерн перевірила — камера працювала і далі після заклеювання індикатора.

Facebook відповідає на побоювання про шпигунство, обіцяє захист даних і маскується

Представники Facebook заявили, що при розробці окулярів компанія консультувалася з організаціями та експертами з питань конфіденційності, наприклад, з «Національною лігою споживачів» — і внесла частину їх пропозицій.

Наприклад, Facebook обмежила запис відео 30 секундами та створила інструкції про «правильну поведінку». Компанія планує запустити сайт з розповіддю про приватність і провести рекламну кампанію, щоб люди знали про існування окулярів з камерою.

Ще один «попереджуючий сигнал» на думку Facebook — необхідність підняти руку до кнопки на окулярах для початку запису. Але мало хто помітив цей жест під час тесту, стверджує The Wall Street Journal.

Опитані The Verge організації підтверджують, що Facebook серйозно поставилася до відгуків і врахувала їх при розробці окулярів.

Але президент «Національної ліги споживачів» розповів, що пропонував Facebook відключати окуляри, якщо світлодіод закритий або не працює, а також поміняти брендинг або дизайн, щоб було зрозуміліше, що це не звичайні Ray-Ban. У першій моделі окулярів ці побажання не враховано.

Журналісти TechCrunch відзначають, що Facebook максимально дистанціювалася від свого бренду в окулярах: її згадки немає на моделі, чохлі або назві пристрою. Слово Facebook можна знайти лише на коробці.

Окуляри підключаються до смартфона по Bluetooth через додаток Facebook View — з його допомогою можна управляти галереєю знімків, зберігати їх на телефоні (або включити автоматичне перенесення), редагувати фото, публікувати знімки в соцмережах і передавати іншим додаткам.

Для роботи Facebook View потрібен обліковий запис у Facebook, але соцмережа стверджує, що не аналізує вміст програми для персоналізації реклами.

Технічно — це кращий пристрій на ринку розумних окулярів

«Ray-Ban Stories — прекрасна перша спроба Facebook створити розумні окуляри, стверджує CNBC, а PCMag вважає їх самими функціональними на ринку, хоча вони вміють тільки знімати фото і відео, приймати дзвінки та відтворювати музику. Але роблять це вони куди краще альтернатив від Snap або Amazon.

Якість знімання двома 5-мегапіксельними камерами Ray-Ban Stories «прийнятно», щоб швидко зберегти цікавий момент в дорозі та опублікувати в соцмережах, але їм далеко до сучасних смартфонів, вважають оглядачі.

Камера знімає відео вертикально в портретному режимі або у квадратному форматі з роздільною здатністю 1184×1184 і частотою 30 кадрів в секунду. Знімання фото можливе в роздільній здатності 2592 x 1944 і співвідношенням сторін 4: 3.

Знімки та відео виходять досить яскравими та чіткими навіть при швидкому русі голови, хоча при низькому освітленні є проблеми з деталізацією пишуть TechRadar, PCMag і TechCrunch.

Основна складність при зніманні — в окулярах немає видошукача: неясно, що в підсумку вийде на фото або відео і чи буде потрібний об’єкт розташований по центру. Втім, фотографію легко обрізати в Facebook View.

Вбудованої пам’яті вистачає на 500 фотографій або 35 тридцятисекундних відео. Час автономної роботи — близько 6 годин, за 30 хвилин в чохлі окуляри зарядиться на 30%, повністю — за 70 хвилин.

Деякі оглядачі з TechRadar, PCMag, WSJ та інших видань відзначають несподівано хороший і гучний звук в динаміках. На їхню думку, в Ray-Ban Stories можна досить комфортно слухати подкасти або музику і приймати виклики, не виймаючи смартфон.

А ось журналісти CNBC і Mashable звук розкритикували, назвавши його занадто тихим і слабким: через особливості конструкції в окулярах практично немає баса і звукоізоляції. Навколишні теж будуть чути музику — як і в навушниках-вкладишах, а то і голосніше.

Ще журналістам не сподобалося відсутність захисту від вологи, тому на пляжі або у басейні Ray-Ban Stories потрібно носити обережно. У журналістки WSJ вони й зовсім перегрілися на сонці при температурі в +30.

Мікрофон з функцією шумозаглушення теж хороший, хоча голос виходить не зовсім «чистий».

В майбутньому це будуть AR-окуляри

У Ray-Ban Stories немає AR-функцій, а розумність — обмежена камерою, динаміком і синхронізацією зі смартфоном. За задумом Facebook, окуляри можуть стати в пригоді в ситуаціях, коли потрібно швидко показати якийсь момент, але немає часу або можливості дістати смартфон.

Насправді Ray-Ban Stories — це пристрій, на базі якого компанії планують розвивати AR-напрямок: Facebook поставляє технології та комплектуючі, ПЗ, а Luxottica (власник бренду Ray-Ban) контролює дизайн і продажі, пише The Verge. Фінансові домовленості компанії не розкривають, але обіцяють багаторічне партнерство.

Основне завдання Ray-Ban Stories — показати користувачам, що розумні окуляри можуть бути зручними, стильними та комфортними та «закласти в їх мисленні основу для майбутніх продуктів цього типу», стверджує віцепрезидент Facebook з доповненої та віртуальної реальності Ендрю Босуорт.

Основна мета Facebook — перейти на AR і VR-пристрої, які, на думку компанії, прийдуть на заміну смартфонам. Понад 10 тисяч співробітників Facebook працюють над іншою користувальницькою електронікою, наприклад, розумними годинниками, які будуть допомагати в управлінні AR-окулярами під кодовою назвою Orion.

Для Luxottica співпрацю з Facebook може стати попереджувальним кроком перед бумом AR-пристроїв, вважає The Verge. На початку 2021 року Snap представила свої перші окуляри з AR-дисплеями, в червні 2020 року Google купила стартап North, присвячений AR-окулярам, а у 2022-2023 році очікується вихід AR-окулярів від Apple.

Якщо AR-окуляри стануть такими ж популярними, як і смартфони, традиційні виробники такі як Luxottica не захочуть, щоб їх застали зненацька, вважає аналітик AR-ринку і розумних окулярів Крістофер Грейсон. Він порівнює прихід AR-окулярів з появою Uber за часів звичайних таксопарків.

В цілому ж оглядачі називають Ray-Ban Stories самими функціональними розумними окулярами та кращою комбінацією камери й звуку. Вони сходяться на думці, що поки ця модель не особливо вражає, але цілком годиться в подарунок і демонструє напрям, в якому йде Facebook в області AR-пристроїв.

Ray-Ban Stories показують, що можна зробити хороші розумні окуляри — але попереду у Facebook куди більше ідей, які охоплюють змішування віртуального і реального просторів, вбудовані AR-дисплеї та просторовий звук, стверджує CNET.

Наприклад, компанія тестує сенсорні матриці в прототипах окулярів, а за допомогою її браслетів і годинників можна буде використовувати жести та управляти об’єктами в доповненій реальності. Поки всього цього немає і розумні функції можуть розчарувати.

Занепокоєння у журналістів викликають можливі проблеми з порушенням приватності: «нормальність» окулярів легко можна використовувати для шпигунства, а у Facebook було достатньо проблем з політикою обробки даних і витоками, щоб користувачі не довіряли компанії і її продуктам.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Няня зі штучним інтелектом для вашої собаки

Як розумні пов’язки дозволять стежити за ранами в режимі реального часу

Як у Facebook вигадали кнопку «Мені подобається» і змусили нас змагатися за популярність

Make-A-Video: система штучного інтелекту, яка створює відео з тексту