Покроковий посібник з аудиту соціальних медіа

8 кроків, які допоможуть захистити свої облікові записи, забезпечити їхню послідовність, позбутися тих акаунтів, що не працюють, та подвоїти свої успіхи.

Будь-який аудит вимагає повного занурення у дослідження та критичне мислення. Він займає багато часу. Аудит змушує розмірковувати над кожним рішенням, щоб зрозуміти, чи допоможе це вашому бізнесу, або завдасть шкоди. І якщо в минулому було прийняте рішення, яке негативно впливає на ваш бізнес сьогодні, ви починаєте звинувачувати себе та займатися самоїдством. Тому краще запобігти цьому сценарію.

Цей же підхід потрібно застосувати й у соціальних мережах – брендинг та зусилля з онлайн-маркетингу мають бути послідовними.

Що таке «аудит соціальних мереж»?

Згідно з Hootsuite, аудит соціальних медіа – це «процес відстеження всіх соціальних каналів вашої компанії, а також будь-яких фейкових акаунтів, і компіляція ключової інформації про кожен обліковий запис». Аудит змушує вас збирати та аналізувати дані з усіх своїх облікових записів у соціальних медіа. Ви переглядаєте такі показники, як соціальна активність, аудиторія та фінансові інвестиції. Зрештою, ви хочете з’ясувати, чи ваші зусилля у соціальних медіа відповідають вашим поточним орієнтирам та цілям.

Чому слід дбати про аудит соціальної присутності свого бренду?

Аудит соціальних медіа важливий для будь-кого. І обов’язково слід подбати про його проведення, оскільки завдяки йому ви зможете:

  1. визначити сильні та слабкі сторони соціальних медіа;
  2. переконатися, що ви не втрачаєте ніяких можливостей;
  3. переконатися, що ви належним чином представляєте свій бренд;
  4. аудити корисні для того, щоб налагодити узгоджене функціонування соціальних медіа

Кроки до успішного аудиту соціальних медіа

Вам потрібно провести аудит кожного аспекту SMM, щоб отримати повне уявлення про їхню ефективність. Перевірте традиційні показники, такі як взаємодія та кліки, а також перегляньте фактори, якими часто зневажають, зокрема:

  • загальне емоційне забарвлення з боку користувачів;
  • середній коефіцієнт відповідей та час відгуку;
  • реферальний трафік з кожної соціальної платформи на ваш сайт. Чи мають певні платформи більш високі показники відмов, ніж інші?
  • як користувачі взаємодіють з вами. Чи залишають вони оцінки, коментарі чи прямі повідомлення?

Далі ми розповімо, як ефективно провести аудит соціальних медіа, щоб не довелося згодом рвати на собі волосся:

Крок 1. Планування

Встановлення дати роботи над аудитом соціальних медіа зробить завдання більш реальним. Це змусить вас виділити час поза своїм типовим робочим днем і витратити 15-20 хвилин на вивчення соціальних медіа.

Ви можете робити аудит так часто, як вам заманеться. Просто потрібно узгодити цей процес. Погляньте на свої цілі та завдання SMM, перш ніж визначити, як часто ви хочете проводити аудит ваших зусиль із соціальних медіа.

Крок 2. Знайдіть і захистіть усі свої облікові записи в соціальних мережах

Наступним кроком аудиту соціальних медіа є пошук та документація ваших профілів у соціальних медіа.

Сюди слід включити будь-які канали чи профілі, які ви, можливо, використовували в минулому, але зараз вони покинуті та спустошені. Також слід оглянути будь-які канали, які попередні працівники вашого бренду або колеги почали та згодом забули про них.

Це також сприятливий час для визначення мереж, де ви ще не маєте соціальної присутності, і можна почати замислюватися над тим, чи варто додавати їх у свою соціальну стратегію, чи принаймні створити профілі, щоб зарезервувати ваше майбутнє.

Проведіть загальний пошук свого бренду у всіх основних соціальних мережах.

Крок 3. Перевірте послідовність та узгодженість

Після того, як ви знайшли усі свої соціальні облікові записи, переходьте до їхнього ретельного огляду.

Перевірте, чи був повністю заповнений кожен профіль. Соціальні мережі пропонують багато налаштувань, тому легко пропустити щось важливе.

Переконайтеся, що ваш бренд є послідовним на всіх облікових записах. Поставте собі питання:

  1. Чи всі аватари (фото профілю) однакові?
  2. Чи фони та інші зображення відповідають головній темі/брендінгу?
  3. Чи всі описи та URL-адреси однакові?

Можливо, ви виявите, що найкраще по-різному презентувати себе на різних платформах: для Twitter краще підійде розслаблена атмосфера, тоді як LinkedIn може вимагати більш професійної присутності.

У цьому випадку слід відштовхуватися від того, який тон краще пасує певній платформі, а не від послідовності як такої. Простіше кажучи, середовище – це перше, а послідовність – друге.

Знайшовши свої облікові записи, відзначайте їх та відстежте наступні елементи:

  • Мережа соціальних медіа
  • URL-адреса
  • Назва та/або опис вашого профілю
  • Кількість прихильників або фоловерів
  • Дата вашої останньої активності
  • Посилання на ваш профіль
  • Інструмент соціального впливу
  • Філософія (загальна концепція) бренду для облікового запису

Ви можете розмістити цю інформацію в електронну таблицю або Google Doc, щоб вона зберігалася впорядковано. Це буде добрим початком для будь-яких подальших аудитів, які будуть проводитися в перспективі.

Переглядаючи свої соціальні облікові записи, переконайтесь, що все відповідає вашому бренду. Чи однакова назва вашого бренду на кожному каналі? Чи заповнені ваші біографії? Чи надана інформація коректна? Чи правильно працюють посилання на ваш веб-сайт?
Переконайтесь, що у ваших профілях є усі необхідні дані.

Крок 4. Позбудьтесь зайвих облікових записів у соціальних мережах

Тепер, коли ви перевірили свої профілі, вам потрібно вирішити, які облікові записи в соціальних мережах потрібно використовувати.

Присутність у соціальних медіа повинна мати певну мету. Тож, визначаючи, чи потрібно позбуватися облікового запису чи ні, дайте відповідь на питання, які визначатимуть необхідність існування деяких профілів:

  • Чому ми використовуємо цю соціальну мережу?
  • Чому ми хочемо нею користуватися?
  • Які наші цілі для цієї платформи соціальних медіа?
  • Чи використовують цю платформу наша цільова аудиторія?

Якщо у вас більше немає вагомих причин користуватися обліковим записом або ви виявите, що ваш цільова аудиторія перебуває в іншому місці, не соромтеся розривати зв’язки та зосереджуйте свої зусилля там, де це принесе кращі результати.

Крок 5. Оцінить загальні результати для кожного облікового запису

Визначте, які типи публікацій найкраще працюють на кожній платформі, які платформи є для вас найбільш цінними та як ваша аудиторія взаємодіє з вами на кожній з них.

Приділіть увагу кількості ваших фоловерів, кількості лайків, репостів та коментарів, охопленню вашої публікації, кліків тощо.

Аналізуючи ці показники, вдавайтеся в деталі. Подивіться, як вони співвідносяться з різними типами публікацій. Чи отримуєте ви більше зацікавленості від Facebook, коли відмічаєте лідерів думок? Чи ефективніші ваші відео у Twitter чи Instagram?

Хоча ви можете отримати доступ до цих показників за допомогою платформних інструментів аналітики, сторонні інструменти соціальної аналітики дозволяють створювати зручні звіти для показу цієї інформації.

Серед найкращих: Sprout Social, Rival IQ і Tailwind.

Крок 6. Проаналізуйте свою ефективність

Після того як ви вимірили загальні результати для кожної соціальної мережі, час побачити, як працює ваша ефективність.

Який показник залучення для кожної публікації у кожному профілі? Скільки залучень отримує кожен профіль? А як щодо трафіку? Згадки, які отримує кожен профіль? Репости з кожного профілю в кожній соціальній мережі? Вподобання та реакції? Охоплення? Враження?

Крок 7. Перегляньте бюджет і розрахуйте рентабельність інвестицій

У той час як багато підприємств та маркетологів мають чітке розуміння грошей, підрахувати загальну рентабельність інвестицій із соціальних медіа доволі складно, особливо якщо ви дивитесь на соціальну, а не на фінансову рентабельність.

Щоб розібратися з цим питанням, зберіть всі свої записи та подивіться, скільки ви витрачаєте на соціальні медіа. Потенційні витрати включають будь-що – від сторонніх інструментів аналітики та управління до професійних фотографів або обладнання для фотографування.

Крок 8. Створюйте нові цілі

Отримавши всі ці данні, необхідно вирішити, як саме їх використовувати?

Мета аудиту соціальних медіа – дати вам чітко зрозуміти, на якому етапі ви перебуваєте, та скласти плани на майбутнє.

Використовуйте всю зібрану інформацію для створення нових цілей і планів на місяць.

Висновки

Чому аудит соціальних медіа не такий страшний, як, скажімо, аудит фінансів?

Аудит соціальних медіа допоможе вам побачити, що працює, а що не працює у вашій SMM стратегії.

Проведення аудиту соціальних медіа є життєво важливим для розробки або оновлення маркетингового плану, який ви створили для соціальних медіа вашого бізнесу.

Виконавши кроки, які представлені нижче, ви швидше досягнете успіху для свого малого бізнесу:

  • Планування
  • Відстеження та захист усіх облікових записів в соціальних мережах
  • Перевірка на послідовність та узгодженість
  • Видалення зайвих облікових записів
  • Оцінка загальних результатів для кожного облікового запису
  • Аналіз ефективності
  • Огляд бюджету і розрахунок рентабельності інвестицій
  • Створення нових цілей

ВАРТО ЧИТАТИ:

Джерело: Medium

Читайте также:

Як користуватися Artbreeder — нейромережею, яка вміє «схрещувати» зображення та створювати нові

Сім ідей технологічних подарунків на день всіх закоханих

15 гаджетів, які було б приємно отримати в подарунок на Новий рік

10 інструментів, які допоможуть знайти та видалити найбільші файли на диску