Чому найбільший хедж-фонд світу замінює менеджерів на штучний інтелект

Хедж-фонд Bridgewater Associates — одна з компаній, які на перший погляд ніяк не пов’язані зі світом штучного інтелекту. А між тим вони найняли наприкінці 2016 року команду інженерів для розробки проекту із автоматизованого прийняття рішень. Причина проста — заощадити час та усунути вплив людського емоційного чинника на прийняття рішень. Найбільший на планеті фонд із управління ризиками та активами готує власне програмне забезпечення, яке має замінити щодену операційну рутину, усунути менеджерів від прийняття рішень та передати стратегічні напрямки керування комп’ютерним алгоритмам, а не людям. Навіщо це фондові і як це працюватиме?

Навіщо фонду такі витрати

Такі кардинальні зміни у Bridgewater Associates ініціював засновник — мільярдер Рей Даліо (Ray Dalio), котрий прагне бути впевненим у тому, що компанія діє у повній відповідності до його бачення та планів, навіть коли він сам безпосередньо не перебуває у офісі, повідомляє The Wall Street Journal. Представники фонду твердять, що керівництво має на меті прийняття рішень передати алгоритмам, а люди мають розробляти просто набір критеріїв, якими будуть керуватися комп’ютери у проблематичних ситуаціях.

Фонд станом на кінець 2016 року керував активами на суму у $160 млрд — тому в команду із розробки штучного інтелекту було набрано найкращих фахівців, і ще на початку 2015 року було створено підрозділ Systematized Intelligence Lab на чолі із Девідом Ферруччі (David Ferrucci). Останній очолював розробку у IBM суперкомп’ютера Watson, який ще 2011 року обіграв чемпіона серед гравців у Jeopardy.

Станом на 2016 рік фонд всі зустрічі записував за допомогою устаткування, а менеджери наприкінці мали оцінювати ефективність проведених перемовин та нарад за спеціальною внутрішньою автоматизованою системою. Слабкі та сильні сторони співробітників на основі зібраних даних про ефективність роботи та внесок у кінцевий результат інтегруються на основі алгоритмів у спеціально автоматичну систему, яка нагадує карткову систему для моніторингу та ранжування гравців у бейсболі. Є також окремий додаток для постановки індивідуальних бізнес-цілей та відстеження прогресу кожного співробітника фонду в їхньому досягненні.

Як працюватимуть нові інструменти

Згадані вище розробки — лише частина тих, котрі входять до складу PriOS, спеціального програмного забезпечення, яке мільярдер-керівник хоче бачити в якості ядра прийняття рішень; за 5 років 3/4 всіх рішень у фонді мають прийматися завдяки цій системі штучного інтелекту. Серед рішень, за які буде відповідати PriOS, — пошук персоналу на конкретні вакансії, оцінка перспектив для груп співробітників та окремих працівників, подолання розбіжностей у прийнятті рішень та пропонування вирішень у конфліктних ситуаціях серед менеджменту.

Проект виглядає доволі амбіційним, проте цілком реальним для реалізації, твердить директор із досліджень у Інституті Майбутнього Девін Фідлер (Devin Fidler),  який раніше створив систему-прототип для управління компанією, котра мала назву iCEO. За його словами, чимало менеджерських завдань — це інформаційна робота, з якою програми можуть правлятися чудово.

Автоматизація потрібна у тих сферах бізнесу, де є потреба звести до нуля ризики, пов’язані із емоційним прийняттям рішень. Адже поганий день чи невдала розмова можуть призвести до хибного рішення із управління цінними паперами чи активами компанії, що в кінцевому підсумку призводить до фінансових збитків та проблем. Чи будуть люди раді від появи менеджерів-роботів, з якими навіть неможливо поговорити чи потиснути їм руку? Фідлер зауважує, що люди досі неохоче реагують на повідомлення від автоматичних систем, але масиви даних та потреба у їхньому опрацюванні однаково вимагатимуть більшого застосування алгоритмів, а не людської праці.

Із дослідником не погоджується футурист Золтан Іштван (Zoltan Istvan), засновник Партії трансгуманістів, який наполягає на тому, що рішення мають приймати машини, і люди охоче із цим погодяться в багатьох сферах життя, як свого часу передоручили питання пошуку оптимальних маршрутів на землі GPS-навігаторам, а в повітрі — автопілотам. Деякий час посередниками між людьми та програмами будуть роботи чи інші люди, але згодом все стане повністю автоматизованим — а традиційні банкіри вимруть, як динозаври, переконує Іштван.

Штучний інтелект вплине не лише на банкінг та управління активами

Вплив технологій штучного інтелекту пошириться не лише на банківську сферу. Згідно зі звітом Accenture, штучний інтелект вивільнить чимало кадрів у сферах виробництва та обслуговування — такі результати були отримані внаслідок опитування 1770 менеджерів у 14 країнах. Штучний інтелект набагато дешевший та ефективніший за експлуатацію людей — з цим погоджуються і дослідники, і топ-менеджери. Однак поки що немає потреби панікувати, що комп’ютери залишать людей без роботи. А для тих, хто цікавиться проблемами та перспективами штучного інтелекту на найближчі декілька років, пропонуємо почитати наступні матеріали:

 

Джерело: The Guardian

Читайте также:

У літніх дитячих таборах США впровадили технологію розпізнавання облич

Як може зміниться навчання? Масштабний експеримент Китаю в сфері освіти

5 основних напрямків розвитку робототехніки

Сканування обличчя, щоб купити алкоголь? Як працює розумний бар у Лондоні