Технології у кожній чашці: як Бразилія модернізує виробництво кави

Торік урожай кави у Бразилії скоротився майже на чверть через посуху. Побічним ефектом стало глобальне скорочення постачання кавових зерен та подальше подвоєння гуртових цін. Зараз найбільші виробники кави все частіше звертаються до технологій, які допомагають їм успішно вирощувати та переробляти найкращий можливий урожай як з точки зору обсягів, так і якості.

За оцінками, каву щодня вживає 1 млрд людей. Однак багато хто не усвідомлює, що те, що вони п’ють, виробляється з бразильської сировини.

«Бразильські зерна користуються популярністю і відомі своєю щільністю та солодкістю, — каже Крістіано Борхес, голова найбільшого виробника кави в країні Ipanema Coffees. — Тому наша кава використовується як основа багатьох кавових сумішей світу».

Бразилія, безумовно, є найбільшим у світі виробником кавових зерен. На її частку припадає понад третина всіх світових постачань. За даними 2020 року, це 37%. Друге місце посідає В’єтнам із часткою 17%.

Близько 70% кавових рослин Бразилії – дорогі сорти арабіки. Інші 30% — це робуста, яка використовується в основному для приготування розчинної кави.

Проблема Бразилії та світових постачань кави загалом полягає в тому, що торік річний урожай у країні скоротився майже на чверть через посуху в її основному регіоні вирощування кави, який зосереджений у південно-східних штатах Мінас-Жерайс, Сан-Паулу та Парана.

Побічним ефектом стало глобальне скорочення постачання кавових зерен та подальше подвоєння оптових цін.

Щоб спробувати пом’якшити можливі майбутні скорочення виробництва, найбільші виробники кави в Бразилії все частіше звертаються до технологій, які допомагають їм успішно вирощувати та переробляти найкращий можливий урожай як з точки зору обсягів, так і якості.

Одна з таких компаній, Okuyama, каже, що інвестує щонайменше 10% свого виторгу у технології. Вона базується в Мінас-Жерайсі та має у своєму розпорядженні кавові плантації площею 11 кв. км.

Її співробітники використовують додаток Cropwise Protector, розроблений швейцарсько-китайською агротех-компанією Syngenta. Інструмент підключається до наземних датчиків та супутникових знімків, формуючи візуальний аналіз ферми або плантації на планшетному пристрої або ноутбуку. Потім вони можуть швидко застосувати такі заходи, як крапельне зрошення або боротьба зі шкідниками, на конкретній ділянці, яка може цього потребувати, а не на цілому полі або всій фермі.

Ідея таргетованого підходу полягає у швидкості та більш дбайливому ставленні до навколишнього середовища.

«Щороку виникає нова проблема, і ці технології допомагають нам долати бар’єри, — каже Бруно Хіроіті, менеджер із виробництва кавових зерен в Okuyama. — Ми також інвестували в технології сушіння, щоб контролювати температуру залежно від типу зерна».

Після збирання врожаю Okuyama сушить частину зерен у барабанних нагрівачах, щоб запобігти їх псуванню під час зберігання перед обсмажуванням. Дуже важливо правильно вибрати температуру і час, щоб уникнути втрат як з точки зору зерен, так і енергії, що використовується для живлення нагрівачів.

За словами Борхеса, Ipanema Coffees, плантації якої займають близько 43 кв. км на трьох ділянках у Мінас-Жерайсі, в останні роки також значно просунулась у технологічному напрямку.

«Ми вклали величезні кошти в напівавтоматичне зрошення, де система вимірює дефіцит води та погодні умови, даючи нам рекомендації для кожної області», — зазначає Борхес.

Він додає, що інвестиції допомагають зменшити вплив на зміну клімату: «Ми маємо кліматичні проблеми, такі як посухи та глобальне підвищення температури. Система зрошення допомогла нам підвищити нашу продуктивність… і це стало для нас кліматичною страховкою.

Ipanema також використовує інструмент Cropwise Protector, а на всіх тракторах встановлені трекери для вимірювання продуктивності.

«Це допомагає нам відстежувати сільськогосподарських шкідників, використовуючи лише планшет, — каже агропромисловий координатор Густаво Міхальскі. — Так ми можемо керувати проблемою та приймати рішучіші та стійкіші рішення, відстежуючи показники, які вказують на місце розташування та інтенсивність конкретної проблеми».

Після збирання врожаю Ipanema вже кілька років використовує автоматичні селекційні машини, які відбирають лише стиглі кавові зерна, жовті та червоні.

«Ми налаштовуємо машину, програмуючи потрібні кольори, — пояснює промисловий директор Родріго Феррейра. — Коли зерно поміщається на конвеєрну стрічку, те, що має колір, видаляється струменем стисненого повітря».

Флора Віана, менеджерка з глобального маркетингу цифрового сільського господарства Syngenta, каже, що бразильські виробники кави «більше не можуть підвищувати свою продуктивність, просто купуючи більше землі».

«Ми досягаємо межі доступних площ, – додає вона. — Натомість виробникам необхідно оптимізувати свій виробничий процес».

З усім тим, Борхес додає, що технологія залежить від наявності навченого персоналу: «Безглуздо використовувати відмінні інструменти, якщо ми не маємо мотивованої та підготовленої до них команди».

Він додає, що в Ipanema працює 800 співробітників, і часто вони вирушають на навчання до коледжу.

Однак, далеко не всі бразильські виробники так активно впроваджують технології. Дрібні компанії, які виробляють 66% урожаю в країні, поки що відстають.

Але є надія, що впровадження мереж 5G покращить підключення до інтернету у сільській місцевості, що зробить такі технології, як Cropwise Protector більш поширеними.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: BBC

Читайте также:

Головні тренди 2025 року у сфері технологій від Trend Hunter. Частина 2

Головні тренди 2025 року у сфері технологій від Trend Hunter. Частина 1

Безпілотники допоможуть очистити Еверест від сміття

Походи в гори стануть легшими. Як Arc’teryx і Skip розв’язали проблему довгих навантажень