«Працювати на іноземних замовників простіше» — інтерв’ю зі співорганізатором Drupal-ініціатив в Україні

Для українського IT-спеціаліста працювати на закордонні ринки – справа звична. А надто зараз, коли економічна ситуація в країні змушує продавати товари та послуги за кордон хоча би для того, щоб подолати кризу. В свою чергу, європейські та американські замовники цінують вітчизняних спеціалістів за професіоналізм та високу якість кінцевого продукту.

Про особливості роботи з іноземними клієнтами та секрети успішної діяльності ми поспілкувались з Віктором Левандовським – засновником та CEO компанії InternetDevels. Його команда спеціалізується на розробці веб-сайтів на платформі Drupal.

– Розкажіть, як ви почали працювати на закордонний ринок, де шукаєте своїх замовників?

З закордонними замовниками працювати часто буває простіше, легше дійти порозуміння. А на рахунок пошуків, то спочатку довелось трохи побігати за замовниками, заробити репутацію, а потім вони самі почали на нас виходити. Задоволені клієнти рекомендують нас своїм друзям і знайомим (і це — найпотужніший канал заходу нових проектів), а деколи нас просто знаходять через Google.

– Ви працюєте з платформою Drupal — хто ваші основні замовники, проекти якого напрямку?

В основному співпрацюємо з американськими та європейськими digital-агенціями. Вони передають нам на аутсорс або цілі проекти, або певну частину роботи. Буває, працюємо і з власниками проектів.

Часто виходить так, що до нас заходить невеликий проект, але з часом він дуже розростається і ми працюємо із замовником роками. Наприклад, AttendingDr. Це — соціальна мережа для американських лікарів і пацієнтів. На сайті дуже зручна функціональність, там використовується вся офіційна база лікарів США (можете уявити собі, скільки їх там). Пацієнт має змогу шукати потрібного йому спеціаліста, спілкуватись з ним, слідкувати за оновленнями, якими лікар ділиться. До речі, недавно додали функцію обміну документами і можливість їх підписувати в онлайновому режимі. Цим проектом ми почали займатись вже кілька років тому, і продовжуємо досьогодні — замовник задоволений і довіряє нашій команді. Після особистої зустрічі в США стартанули розробку другого сайту в рамках цього сервісу.

– Ваша компанія відрізняється активною соціальною позицією — розкажіть про проекти, ініційовані безпосередньо в InternetDevels, та сторонні заходи, які ви підтримуєте

Ми і правда беремо активну участь в суспільному житті. Якщо говорити про тематичну спільноту, то ми спонсоруємо і відвідуємо щорічні тусовки друпалістів. Ну і свої організовуємо. Наприклад, щорічний Lviv Euro DrupalCamp і щомісячний DrupalTour 🙂

Але це стосується не тільки нашої сфери. Я, наприклад, беру участь в роботі луцького ІТ-кластера (InternetDevels знаходиться у м. Луцьк – ред.), є засновником ще двох організацій: Комітет громадського контролю за дотриманням законності та боротьби з корупцією та Асоціації розвитку Інтернет-простору. Проектів та ідей взагалі дуже багато, головне — знайти час на реалізацію всього цього 🙂

Засновник та CEO InternetDevels Віктор Левандовський

Засновник та CEO InternetDevels Віктор Левандовський

– Знання англійської мови — який рівень у вашій компанії, де вчились розробники; чи можливо «просачкувати» і працювати на закордон, не знаючи мови

Англійська — це обов’язкова компетенція для наших працівників! Працюємо ж в основному з західними клієнтами і треба з ними спілкуватись. Буває, що розробник крутий і талановитий, а от з англійською в нього біда. У нас прямо в компанії проводяться мовні курси і speaking club, тому якщо є бажання, підтягнути мову до адекватного рівня можна запросто. Та і документацію що по Drupal, що по суміжним технологіям, легше читати англійською — через цей факт не одне покоління розробників пройшло 🙂

А на рахунок «сачків»… Можна на початку спілкуватись через проксі-менеджера. Але розробники самі в цьому не дуже зацікавлені: замовники деколи запрошують команду, з якою працюють, до себе в гості. А там уже не «відкосиш»: весь час мовчати, знаходячись закордоном, задоволення мало приносить. Навіть інтровертам 🙂

– Яку професійну літературу читаєте, що порекомендуєте читати українським розробникам та інтернет-підприємцям

В книгах — вся сила і знання людства. Я особисто бібліофіл-ентузіаст, і в своїх працівниках намагаюсь культивувати любов до читання. Крім моєї книжкової полиці, починають з’являтись полиці в інших приміщеннях офісу — це радує.

З фундаментальних речей можу порадити молодим стартаперам роботи Іцхака Адізеса та Фредеріка Брукса — навчитесь і правильно визначати поточний стан речей у ваших компаніях, і грамотно вибудовувати стратегії росту, і цикл розробки програмного забезпечення із нюансами як на долоні. З останніх книг, прочитаних мною — «7 навичок ефективних людей» та «Атлант розправив плечі». Як я до цих скарбів раніше не добрався?.. 🙂

– Криза — час нових можливостей. Чи згодні Ви з цим, і що змінилось у вашій роботі через складну економічну ситуацію в країні?

Для західних партнерів, із якими ми працюємо, українська криза фактично не грає ніякої ролі. Це наша криза, не їхня. Тому нам вдається зберігати стабільний темп зростання компанії і надалі.

Головне, що хочу сказати: криза це не смертний вирок. Не знаю, можливо визначення «час нових можливостей» якраз і підходить найбільше.

– Які найбільші труднощі у запуску проектів (як ІТ, так і соціально-організаційних)? Як їх долали та що можете порадити українським розробникам, що починають свою справу?

Починати завжди тяжко. Особисто для мене перші чотири роки були пекельними. До речі, недавно публікував у себе в Фейсбуці інтерв’ю з Алі Мезе — людиною, яка покинула хорошу роботу заради власної справи. Він досить реально розписує всі ризики і перешкоди, з якими можна стикнутись на цьому шляху. Дуже раджу всім, хто планує відкривати стартап — гарно прочищає мозок і допомагає зняти рожеві окуляри.

Читайте также:

Олександр Павленко, ChoiZY: про легший шлях до професії

Дослідження індустрії MarTech в Україні

Фешн с умом: украинские маркетплейсы с концептом reuse

Как выбрать CMS для интернет-магазина