Олексій Фурман, New Cave Media — про Aftermath VR та нові формати сторітелінгу

Влітку цього року українська команда New Cave Media долучилася до конкурсу від Google News Lab і отримала грант на розвиток проекту Aftermath VR. Контент, який створюють в New Cave Media — це сферичні ролики (або 360° відео), вони набувають все більшої популярності серед електронних видань, компаній та брендів Європи й США. Україна повільно, та все ж долучається до світового тренду. Ми поцікавилися у переможців про участь в конкурсі, технічні особливості підготовки сферичних відео та їх місце в українських медіа. На запитання відповідав виконавчий продюсер New Cave Media, керівник проекту Aftermath VR Олексій Фурман.

20170816_2

— Спочатку ЗМІ проголосили курс на відеоконтент, а тепер переходять на сферичні ролики?

Я би не погодився, що сьогодні електронні видання роблять головний акцент на сферичному відео. Так, цей інструмент ледь не щодня використовується такими ньюзрумами як The New York Times, BBC, CNN, Euronews тощо, і для них — це вже сьогодення. Але я не думаю, що в нього найближчим часом, та й взагалі коли-небудь, є шанс повністю замінити звичайне відео. Це, все ж таки, специфічний контент.

До того ж, і це важливо знати читачам, варто розділяти 360° відео і справжню віртуальну реальність. Якщо сферичне відео є просто записом будь-чого у реальному житті у 360°, то віртуальна реальність створюється за допомогою 3D-моделювання і є чимось на зразок комп’ютерною гри, яку ти «переживаєш» в окулярах віртуальної реальності.

Наша команда New Cave Media знімає 360° відео вже протягом року, що для такої нової сфери є досить тривалим часом. Більшість членів команди є фотожурналістами, відеографами, які знають, як розповідати візуальні історії. У кожного з нас — своя історія зацікавленості у 360°/VR: коли я навчався в США восени 2015-го, мені пощастило стати одним з мільйона отримувачів окулярів віртуальної реальності Google Cardboard, які The New York Times розсилала своїм передплатникам по всій країні. Тоді в додатку NYT VR для смартфонів був всього один 360° фільм — The Displaced, в якому одна з трьох історій була знята в Україні. Це надихнуло мене спробувати знімати такий контент, а влітку 2016 року фотожурналіст Сергій Полежака запропонував мені долучитися до команди, яку він збирав. Сьогодні Сергій — СЕО в New Cave Media.

— Як потрапили на Journalism 360 Challenge?

Дуже просто — подали заявку! Насправді, усі ми в команді щодня читаємо новини світу VR, дивимося різні проекти, надихаємося побаченим. Коли в когось із нас виникає ідея, то ми ділимося нею один з одним. Багато обговорюємо, влаштовуємо такий собі інтелектуальний «пінг-понг». Часто сперечаємось теж. Так було і цього разу — з ідеї, яку одного разу висловив Сергій, народилася концепція додатку, який отримав грант Journalism 360 Challenge.

Трішки передісторії — Google News Lab, Knight Foundation та Online News Association вирішили об’єднати журналістів, які працюють з так званим «імерсивним сторітелінгом» — тобто розповідають історії за допомогою 360° відео та VR. У вересні 2016 року було засновано платформу Journalism 360, в рамках неї і було проведено грант Journalism 360 Challenge. Ми слідкували за платформою Journalism 360 з самого першого дня.

— Які висновки зробили після конкурсу?

Я думаю, найголовніше, що ми зрозуміли — не варто боятися або соромитися подавати власні ідеї на великі міжнародні конкурси і гранти. Наша маленька команда, в якій ми вже протягом року зростаємо як професіонали завдяки один одному, стала однією з 11 команд з усього світу, які взяли цей грант. Наші колеги — американці і європейці, представники таких великих медійних організацій як The Washington Post, USA Today та NPR, які мають непорівнянно більший доступ до різного роду ресурсів. Та наша ідея зацікавила піонерів 360° відео і віртуальної реальності, які були в журі, і це значить, що ми мислимо на рівні з нашими закордонними колегами.


Приклад сферичного відео New Cave Media. Місце зйомок — архіпелаг Свабальд (Svalbard) у Північному Льодовитому океані

— Що таке проект Aftermath VR?

Це журналістський додаток у віртуальній реальності, в якому у глядачів буде можливість пройтися вулицею Інститутською в Києві й дізнатися більше про трагічні події, що сталися там 20 лютого 2014 року, за допомогою архівних фотографій, відео та аудіо. Для нас це дуже особистий проект — частина команди, включаючи мене, була на Інститутській того страшного ранку.

Вулицю Інститутську ми будемо відтворювати завдяки фотограметрії — це сканування території (об’єктів) за допомогою фотокамер та/або дронів, з подальшим перетворенням її на 3D-модель. В Європі та США фотограметрію вже певний час використовують у журналістських цілях, але прикладів перетворення «відфотограметричених» об’єктів у віртуальну реальність не так вже й багато. Один з них — це проект польської GameDev компанії Farm 51, що називається Chernobyl VR. Його вже можна завантажити під VR-окуляри Oculus Rift та мобільні VR-окуляри Samsung Gear VR. Він дає змогу пройтися різними локаціями в Чорнобильській зоні відчуження.

Наш додаток надійде у вільний доступ під Samsung Gear VR та Google Daydream у другій половині 2018 року. Зазначу, що це — некомерційний проект, протягом роботи над яким ми будемо шукати й інші грантові можливості, але заробляти на ньому не плануємо.

Учасники команди New Cave Media проводять зйомку на вул. Інститутській. Зліва направо: Микита Юренєв, Олексій Фурман, Кирило Жилінський, Михайло Шелест

Учасники команди New Cave Media проводять зйомку на вул. Інститутській. Зліва направо: Микита Юренєв, Олексій Фурман, Кирило Жилінський, Михайло Шелест

— Яку техніку використовуєте для 360° відео ?

Журналістські історії ми знімаємо на консьюмерські камери Samsung Gear 360, Nikon Keymission 360 та Ricoh Theta S. Їхня якість далека від фантастичної, але вони дуже зручні у використанні: ними можна управляти з мобільного телефону і пост-продакшн доволі швидкий. На Samsung Gear 360, до речі, знімають свої історії ті ж The New York Times та Euronews.

Для комерційних зйомок використовуємо ріг на 7 камер GoPro, відео з яких потім зводимо у сферичний формат за допомогою Autopano Video Pro. Монтуємо в Adobe Premiere Pro, ця програма вже досить давно підтримує VR.

— Як розвивається 360° відео в українському медіапросторі?

Ситуація в Україні мені дещо нагадує те, що я бачив у США два роки тому. Як у брендів, так і в ЗМІ є цікаві ідеї та бажання спробувати, але є побоювання, що це не працює. І якщо за кордоном компанії дбають про свій інноваційний імідж (це одна з причин, чому The New York Times так активно просуває цей напрям), то кількість українських компаній або ЗМІ, які взяли цей інструмент на озброєння, можна перерахувати на пальцях двох рук. І вони, на мою думку, роблять надзвичайну мудру річ, адже розповідають про свої бренди або розповідають журналістські історії абсолютно по-новому; завойовують аудиторію, поки їхні конкуренти тільки оцінюють ризики.

— Що порадите початківцям?

Занурюйтесь у цей світ прямо зараз — обіцяємо, далі буде тільки цікавіше!

Доменний реєстратор №1 в Україні imena.ua

БІЛЬШЕ ПО ТЕМІ:

Читайте также:

Цікаві природні явища на Марсі та їх наслідки

10 сайтів де можна безкоштовно завантажити шаблони для After Effects

Теорії змови про 5G, або чому люди бояться нових технологій

Подальші плани NASA або для чого потрібна місячна космічна станція?