Чи стане 2016-й роком смерті друкованих ЗМІ?

Середина лютого 2016 року запам’ятається усім, хто досі читає друковану періодику, новиною про закриття офлайн-версії однієї із найвпливовіших газет Великобританії. The Independent втратила обсяги продажів, опустившись від 400 тис примірників до 50 тис загального проданого накладу. В цей момент було оголошено про намір власників остаточно закрити друковану версію і повністю сконцентруватися на електронній. Чи означатиме такий крок недвозначний сигнал іншим видавцям європейського ринку, що час паперу остаточно минув?

Труну для газетного офлайн-ринку готують ледь не щорічно — але якимось чином друковані періодичні видання продовжують балансувати та існувати, хоча більшість із них не є прибутковими для видавничих домів, які їх випускають. Припинення виходу друком тиражу The Independent із березня 2016-го за рішенням керівника ESI Media Євгенія Лєбєдєва викликало недвозначну реакцію серед читачів, журналістів та медіабізнесу.

Є ті, хто твердять, що навіть гігантів на кшталт Independent «вбиває інтернет», але насправді не соцмережі чи агрегатори новин вбивають пресу у її традиційному форматі — а падіння зацікавленості рекламодавців. Перетікання бюджетів у мобільну, нативну та змішану рекламу, спецпроекти та нестандартні рекламні відео від великих рекламодавців негативно позначається на перспективах подальшої доцільності випускати друковані газети та журнали.

LONDON, ENGLAND - FEBRUARY 12: In this photo illustration an iPad is displayed with the Independent's online platform above a selection of the print versions of their titles on February 12, 2016. The British newspaper 'The Independent' which has been in circulation since 1986 and 'The Independent on Sunday', which has been in circulation since 1990, will move to a 'digital only' platform from March 26, 2016 the owners ESI Media said in a statement today. ESI has also reportedly confirmed it will sell the i newspaper to Johnston Press, subject to the approval of Johnston's shareholders. (Photo illustration by Dan Kitwood/Getty Images)

Британська The Independent повністю перейде на електронний формат із 26 березня 2016 року | Фото: Dan Kitwood/Getty Images

Частково це підтвердило і керівництво медіахолдингу, коментуючи рішення ESI Media про закриття друкованої версії та переведення частини працівників до регіонального видавця Johnston Press. Разом із тим повідомлено про щонайменше 25 нових робочих місць, пов’язаних із контентом, розбудовою платної підписки через мобільний додаток та розширеня медійної присутності в кількох регіонах планети.

Чи варто очікувати, що 2016-й вб’є друк як спосіб донесення інформації? Скоріше за все, ні. Пам’ятаєте, як із появою планшетів та електронних рідерів експерти наввипередки пророкували смерть друкованої книги? За результатами 2015-го продажі електронних книжок поступились першістю паперовим в низці провідних країн світу — отже, видавничий бізнес із використанням паперу продовжує свою роботу.

Газета, таблоїд чи журнал-щомісячник на папері просто змінять свою роль: слідом за книжкою у паперовому форматі вони стануть артефактом, річчю статусною, яку купують для тактильних відчуттів, для підтримки певного іміджевого ефекту чи просто для збереження традицій. Країни, в яких колись народилась газетна журналістика як така, точно збережуть певний сентимент до цієї форми письма та розповсюдження інформації — хоча не можна виключати, що у 2016-му році ми побачимо, як великі видання мігруватимуть в формат платної онлайн-дистрибуції та поступово прощатимуться із тими, хто звик гортати свіжу газету за сніданком. За умов, що нас не спіткає яке-небудь стихійне чи техногенне лихо, ховати усю газетну індустрію, мабуть, все ж не слід.

Читайте также:

Що чекає штучний інтелект у 2024 році: 4 головні тренди від MIT

7 технологій, за якими варто стежити у 2024 році по версії Nature

Головні тренди 2024 року від Trend Hunter: технології

Gartner представила 10 трендів у сфері технологій у 2024 році