Як змусити відвідувача сайту або каналу у соціальних медіа прочитати ваш текст? Як створити заголовок, який миттєво приверне увагу аудиторії? Відповідь доволі проста: використовуйте психологію у копірайтингу, щоб збільшити силу переконання.
Багато контент-маркетологів вважають, що заголовок є настільки ж важливим – якщо не важливішим – за сам контент. Насправді, дослідження виявило, що 59 % статей, якими ділилися у соціальних мережах, навіть не були відкриті користувачами.
Незалежно від того, чи вашою метою є освітні послуги, пітч чи продаж, заголовки є наріжним каменем онлайн-маркетингових зусиль. Заголовки потрібні читачам, щоб зробити короткий висновок щодо вашого контенту.
Думка про те, що люди не встигають читати – помилкова. Дослідження показали, що коли нам цікаво, ми з більшою ймовірністю витрачаємо такі дорогоцінні ресурси, як час, щоб дізнатися відповідь.
Хороша новина полягає в тому, що вам не потрібно бути майстром слова чи літературним генієм, щоб створювати чудові заголовки. Ефективний заголовок – це не слова, а наука про мозок, який залучений, коли хтось вирішує почитати.
Натрапляючи на цікавий заголовок, читачі готові відмовитися від усього іншого. Завдання заголовка та всього вашого тексту полягає в тому, щоб доставити емоційний заряд, який призупиняє логіку та створює психологічну напругу, яку можна зняти лише одним клацанням.
Ви маєте навчитися розуміти, що працює, а що — ні. Коли ви вдосконалите заголовки контенту у своєму інтернет-бізнесі, справи значно покращаться.
Ось чотири методи, які зроблять ваш заголовок більш переконливим.
Використовуйте терміновість та дефіцитність
Щоб виграти собі клік або продаж, ви повинні відповісти не лише на читацьке запитання «Чому саме це?», але й на «Чому саме зараз?». Копірайтери додають терміновість та дефіцит у заголовки, щоб викликати швидкі дії.
Терміновість створює психологічний досвід, коли ми вважаємо, що повинні споживати інформацію чи продукт саме зараз, а не пізніше. Таємний соус терміновості полягає в тому, що він змушує емоційну частину вашого мозку (мигдалеподібного тіла) активізувати й тимчасово випереджати ваші системи обробки інформації, розміщені у лобовій частці.
Психолог Деніел Гоулман (Daniel Goleman) ввів термін «викрадання мигдалеподібного тіла», щоб описати цю іноді нераціональну реакцію страху; ми хочемо цього в тексті, оскільки це означає, що емоція взяла верх.
Перевірка читачів – один із поширених способів досягнення цієї емоції. У цій техніці ми доторкаємося до страху читача бути самозванцем чи не належати до нього. Наприклад, заголовок «9 відомостей про ранкову продуктивність, які знають лише успішні люди» заохочує вас натискати та читати, якщо ви сприймаєте себе як успішну людину та прагнете підтвердження цього самосприйняття.
Плин часу – це ще один ефективний тригер терміновості, який мучить болем від стримування. Чи відстане потенційний читач у своїй кар’єрі чи житті, якщо не натисне? «Останній семінар 2019 року завершується в цю п’ятницю» викликає біль від думок, що читач міг би відвідати цей семінар зараз, а не пізніше.
Дефіцит апелює до числа, яке все ще доступно. Це створює швидкість по-іншому – у цьому випадку ваш розумовий процес порушується усвідомленням того, що те, що ви хочете, майже вичерпано.
Технічно дефіцит діє під егідою терміновості. Хороший спосіб розмежувати ці поняття полягає у тому, що дефіцит зазвичай підкреслює обмежену пропозицію; навіть якщо ви діяли протягом певного часового вікна, ви все одно можете упустити свій шанс.
«Залишилося лише 5 одиниць товару, і вони закінчуються швидко. Поспішай», дуже проста тематична інформаційна розсилка, набита дефіцитом та швидкістю. Якщо ви не будете діяти зараз, ви ризикуєте втратити можливість.
Дефіцит не завжди пов’язаний з постачанням. Мова останнього шансу може викликати подібні емоції: «Останній день для покупок, які надійдуть до Різдва» – це ефективний заголовок для підприємств, що підтримуються продуктами, або бонусами, що зникають.
Будьте обережні з використанням фальшивої терміновості та дефіциту. Якщо ви скажете, що доданий бонус закінчується в п’ятницю, то продовжуючи рекламувати його знову і знову, ви ризикуєте підірвати впевненість і довіру до свого бренду.
Будьте конкретними
Специфічність (вибірковість) створює більш яскравий досвід у мозку. Чим реалістичнішим здаватиметься ваш заголовок читачеві, тим з більшою ймовірністю він чи вона зацікавиться вашим контентом.
Числа створюють специфічність і залучають мозок, особливо, коли вони представлені у вигляді цифри, а не слова («5» замість «п’ять»).
Числа також допомагають окреслити майбутній контент, що рятує мозок від необхідності залучати логічну частину розуму; в результаті парадом командує емоційний мозок.
Дослідження Conductor також показали, що 36% респондентів надають перевагу числам у заголовках; числа надають більш детальну інформацію компактно.
Описові прикметники також «просвітлюють» мозок читача і збільшують загальну синаптичну активність. Прикметники можуть допомогти зміцнити бажаний кінцевий результат.
Підбадьорюйте зацікавленість
Аналіз 100 млн заголовків від BuzzSumo показав, що, коли мова йде про трафік та кліки, цікавість стає ключовим фактором.
У нашому мозку цікавість є частиною системи винагороди. Ми шукаємо нові ідеї чи інформацію, оскільки це може призвести до винагороди (ось чому перевірка читачів працює; навіть коли виявляється, що інформація не є новою, самоперевірка запалює системи винагород нашого мозку).
Окрім того, дослідження припускають, що наш мозок призначає більше дофаміну для вивчення інформації, про яку ми раніше не знали.
Доктор Тодд Кашдан (Todd Kashdan), який досліджує допитливість та цікавість протягом усього життя, зазначає у дослідженні, що існують різні відтінки цікавості, а також різна чутливість до кожної з них.
Деяким читачам потрібна головоломка для вирішення, деяким – можливість підняти фіранки та дізнатися про особливості певної галузі.
Останній підхід був використаний в заголовку цієї статті – відкриваючи її, ви хотіли дізнатися, що копірайтери враховують при розробці заголовків.
Будьте чіткими та лаконічними
Оптимальна довжина теми та довжина заголовка – актуальне питання, відповідь на яке, зазвичай, базується на 3 суперечливих доповідях.
- Платформа Outbrain виявила, що заголовки довжиною 16-18 слів, як правило, перевершують ті, які є коротшими або довшими.
- Компанія Buffer каже, що ідеальний заголовок – це 6 слів, і підкріплює свою заяву дослідженнями.
- І, нарешті, аналіз мільйонів користувачів, проведений Mailchimp, виявив, що довжина заголовка взагалі не вплинула на рівень переглядів.
Що є вірним? Кожному підприємцеві слід намагатися висловити свою думку й зацікавити читача за допомогою якомога меншої кількості слів. Експертам та досвідченим професіоналам теж варто тренувати лаконічність заголовків.
Коли ви розробляєте цей скелетний стиль заголовка, ви вчитеся упаковувати більше вартості у кожне слово. Перегляньте 3-5 заголовків, які привертають увагу найшвидше, а потім поверніться до варіантів заголовка та додайте деталі чи прикметники лише у тому випадку, якщо вони викликають більше емоцій у читача.
Допомога вашій аудиторії
Навіть бувши чесними, працьовитими підприємцями, ми мусимо викликати емоції у своїх заголовках, якщо хочемо допомогти нашій аудиторії.
Коли ваш текст примножує емоційну реакцію, контраргументи відходять на другий план. Використовуйте ці тактики, щоб надихнути свою аудиторію зробити наступний крок зараз, а не згодом
ВАРТО ЧИТАТИ:
Джерело: Entrepreneur