У Китаї роботи почали самостійно здійснювати доставку товарів на метро

У Китаї, в мегаполісі Шеньчжень, почали використовувати унікальну інноваційну систему: автономні роботи тепер доставляють товари до магазинів, що знаходяться на станціях метро, насамперед мережі 7-Eleven. Це перший у світі проєкт такого масштабу, який охопить понад 100 торгових точок.

Роботи заввишки близько одного метра пересуваються автономно, використовуючи штучний інтелект для побудови оптимальних маршрутів. Вони здатні користуватися ліфтами, заходити на платформи та самостійно сідати у вагони метро. Вони рухаються гілками метро переважно в години низької завантаженості, щоб не заважати пасажиропотоку.

Кожен робот обладнаний сучасним шасі, панорамним лідаром та LED-екраном з анімацією, а також системою навігації, яка дозволяє долати люзи між платформою та потягом, а також двері ліфтів.

У пілотному запуску одночасно працює 41 робот, їх завданням стало поповнення запасів товарів у магазинах станціях метро. До впровадження цієї системи це робили співробітники вручну, що набагато менш ефективно.

Чому доставляють в метро?

Метро є оптимальним вибором для роботизованої доставки через його передбачуваність, швидкість, прямий доступ до магазинів та можливість інтеграції інноваційних рішень до міської інфраструктури.

Більшість торгових точок мережі 7-Eleven розташовані безпосередньо на станціях метро, що робить підземний простір найзручнішим та найефективнішим маршрутом для поповнення асортименту магазинів без необхідності підіймати товари з поверхні вручну.

Використання метро дозволяє обходити дорожні затори та транспортні обмеження на вулицях мегаполіса, особливо в густонаселеному та динамічному Шеньчжені. Наземний транспорт часто стикається із заторами, що може затримувати постачання до магазинів, особливо на завантажених станціях.

Метро має високу пропускну здатність, особливо в непіковий години, що дозволяє легко інтегрувати доставку без перешкод для пасажирів і без додаткових витрат на міський транспорт.

Хто розробник?

Логістичний підрозділ компанії Vanke, яка виступає співвласником метрополітену Шеньчженя і великим міським девелопером, реалізував цей проєкт спільно з VX Logistics.

Ініціатива входить до стратегічного «Плану дій щодо впровадження інтелектуальних роботів» міста Шеньчжень, яке до 2027 року прагне стати світовим центром робототехніки.

Нині у місті налічується понад 1 600 компаній, що працюють у цій галузі. Планується розширити систему доставки на весь метрополітен Шеньчженя та інтегрувати аналогічні рішення для інших міських служб.

Більше цікавого:

Джерело: SCMP

Читайте также:

Як роботи освоїли мислення вищого порядку завдяки DeepMind

Всесвітня конференція робототехніки WRC радує новими роботами

Кіберпанк поряд: у Сан-Франциско почали проводити бої між роботами

Термінатор домашнього клопоту або як компанія Haier намагається створити універсального помічника