Викладач київської школи розробила дитячий журнал замість підручників з точних наук

Інна Ведмідь, дипломований біохімік, біотехнолог, переймалася цікавою подачею наукового матеріалу для школярів ще в студентські роки, коли працювала у навчальному центрі альтернативної освіти. А на посаді вчителя біології і хімії у одній київській приватній школі не тільки вигадала курс Science, а й самостійно створила навчальні матеріали. Відтак за трьома номерами цього журналу вже навчаються діти.

За словами викладача, вона вирішила змінити стандартні, не надто цікаві дітям прийоми викладення матеріалу з наукових дисциплін в форматі єдиного курсу, що сприймався би як пригода:

«— Будучи науковцем за освітою, маючи вже непогані навички в організації проектів «досягнення успіху», після закінчення університету потрапила в приватну школу «Афіни».

Інна Ведмідь

Ніколи не збиралася мати справу із середньою освітою, але тут було дуже незвичне і цікаве завдання – розробити курс, який би поєднував природознавство, історію та географію для дітей 10-12 років.

Так сталося, що ще 3 роки тому в 5 і 6 класі природознавства, географії та історії було приблизно по 1-2 годині на тиждень, зрозуміло, що за таких умов вивчити щось, зацікавитися взагалі науками практично неможливо.

Виникла ідея, що це має бути такий інтегрований курс, який би формував у дітей бажання досліджувати довколишній світ і трансформувати «невідоме» у формат, доступний кожному. Так виник курс Science».

Як стверджує Інна Ведмідь, основна відмінність її розробки від закордонних аналогічних курсів полягає у тому, що там діти безпосередньо працюють з об’єктами досліджень біології, хімії та фізики, а в її курсі клас розглядає будь-які теми та питання із різних точок зору:

«— Наприклад, єгипетські піраміди в ракурсі історії, географії, муміфікацію під кутом хімії та біології, будівництво піраміди як чудовий приклад використання важелів та простих механізмів, відомих з фізики. Далі, дослідивши вже відоме, ми намагаємося створити, наприклад, власний рецепт розчину для зберігання певних матеріалів, макети, муляжі тощо».

Курс розрахований на 2 роки по 6 годин на тиждень, і виокристовує формат журналу «Science», схожого на гібрид щоденника та науково-популярної енциклопедії. Кожен журнал розрахований на триместр. Створені вже 4 номери: «Світ під мікроскопом», «Анатомія та фізіологія планети Земля», «Еволюція: від строматолітів до нанотехнологій», «Фізика життя»:

«— У цілому журнал складається з 3 обов’язкових рубрик: загальні наукові поняття (науковий метод, теорія і т.д. + введення в науки, які є фундаментальними у конкретному номері), теоретичний мінімум (маршрут руху по темі) та Щоденник досліджень, у якому є чимала кількість завдань, які можна виконати, використавши власну креативність та теорію з журналу.

Наприклад, виготовлення макетів, моделей, хімічні та фізичні досліди, розробка сценаріїв, приготування до конференцій, написання рецензій до фільмів та багато іншого.

Поки надруковано 80-90 примірників кожного випуску, тобто кожній дитині і викладачам курсу. Ніякого спонсорського фінансування, все за кошт школи».

Нагадаємо, раніше стало відомо про ініціативу створення електронної безкоштовної бібліотеки для школярів та початок пошуку джерел фінансування цього проекту на платформі «Спільнокошт».

Джерело та фото: «Читомо»