Фінська національна опера використала VR для постановки «Турандот» Пуччіні

Близько двох років тому Фінська національна опера почала співпрацювати з гельсінською компанією Varjo, щоб створити «цифровий двійник» концертного залу. Тепер глядачі можуть побачити на сцені класичні твори, не усвідомлюючи, що у підготовці було залучено дуже сучасну технологію — віртуальну реальність.

Ліллі Паасіківі, художній керівник Фінської національної опери, розповідає, що система дозволяє користувачам переглядати концертний зал з будь-якої кількості точок огляду, включаючи сцену та глядацькі місця, візуалізуючи все — від місця, де прозвучить сольний виступ, до того, як театр можна швидко евакуювати у разі надзвичайної ситуації.

Компанія оцінює, що цифровий двійник дозволив заощадити понад $80 тисяч та 1500 годин роботи.

«Ми працювали з віртуальними дошками — це набагато краще і простіше», — каже вона.

А оскільки в постановці опери брали участь так багато людей з усього світу, технологія позбавила їх необхідності приїжджати, щоб особисто побачити сцену, і допомогла виконавцям краще розібратися в логістиці постановки на ранніх стадіях.

«Ми показали інструмент та сцену для наших хорів, коли ще йшли репетиції, – каже вона. – Тепер вони набагато більш підготовлені».

Фінська національна опера, яка зазвичай проводить чотири чи п’ять постановок на рік, планує зробити цю технологію частиною стандартного процесу та поділитися тим, чого вона навчилася, з іншими оперними трупами.

Раніше Varjo створювала цифрових двійників у партнерстві з такими промисловими компаніями як автовиробники. Її засновник та CTO Урхо Контторі каже, що робота з виконавськими групами є природним продовженням тренду. Технологія дозволить командам з різних галузей швидше реалізовувати проєкти й чітко візуалізувати результати.

Крім цього, команда протягом багатьох років експериментувала з цифровими технологіями в рамках свого проєкту Opera Beyond, включаючи торішню постановку, під час якої віртуальний аватар вийшов на сцену, щоб виступати разом з оркестром опери та цирковими артистами.

Паасіківі припускає, що в майбутньому можуть навіть з’явитися віртуальні уявлення в середовищі метавсесвіту з естетикою відеоігор, яке знайоме молодим поколінням фанатів.

Але, за її словами, для цього нема потреби винаходити оперу, щоб запровадити нові технології.

«Опера як вид мистецтва завжди виявляла інтерес до нових технологій, — каже вона. — Оскільки опера існує стільки сотень років, вона залишається актуальною, тому що ми змогли винайти, збагатити та вітати нові елементи у цих видах мистецтва».

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: FastCompany

Читайте также:

Що таке Apple Vision Pro – кому потрібний цей гаджет і чи варто його купувати

Пристрій для усвідомлених сновидінь дозволить працювати навіть уві сні

Як VR-анестезія допоможе впоратися з реальним болем

Історія Oculus: від підліткового хобі до порталу до метавсесвіту