2021 був незвичайним для дизайнерів — поява метавсесвітів викликала досить серйозні потрясіння в галузі. Багато припущень 2021 року стали більш ніж просто тенденцією — і багато з них переросли у щось нове.
1. Мінімалізм та спрощення
Найвідоміші провідні технологічні компанії віддають перевагу простим, інформативним, мінімалістичним інтерфейсам (Revolut, Meta, Oculus тощо). Рік від року ця тенденція стає дедалі ширшою, і до неї звертаються дедалі більше брендів.
2. Бруталізм і повернення площини
Ще один популярний тренд 2021 року. Здається, бруталізм став популярним як альтернатива дизайнам, які сповнені градієнтів, тіней і усміхнених 3D-персонажів.
Бруталізм – це плоский дизайн, чіткі контури, контрастні кольори, смілива типографіка та реальні/живі фотографії. Однак ця нова ітерація бруталізму відмовляється від одного з його головних визначальних факторів — відсутності сітки. Нині він використовує решту рис, але відповідає більш стандартній схемі, що часто зустрічається в інших стилях дизайну.
Один з останніх прикладів бруталізму – дизайн підсумків 2021 року Spotify Wrapped.
3. Скломорфізм та елементи, натхненні склом
Дизайни з ефектом матового скла (скломорфізм або глассморфізм, від англ. Glassmorphism) всюди – це факт. Тут і розмиття фону, і напівпрозорі об’єкти на кшталт листівок, і «акварель», і схожі на скло сфери та багато іншого. Від вбудованих елементів у Mac OS Big Sur і Windows 11 до додатків ефект явно буде актуальним.
4. Північне сяйво Aurora
Ви, напевно, пам’ятаєте цей яскравий тренд минулого року.
Тонкі, барвисті, розмиті спалахи кольору виглядають дуже привітно та органічно – і більш привабливі візуально. Їх можна використовувати як повноцінний фон або просто зробити акцент на деяких важливих елементах інтерфейсу користувача.
5. Голографія та неон
Ця цифрова голографічна/неонова тенденція, здається, добре вписується в епоху метавсесвіту, VR та голограмних інтерфейсів. Дизайнери надихаються всіма новими можливостями, що пропонують віртуальні світи. Для тенденції характерні яскраві кольори, що світяться, абстрактні округлі форми, текстури, схожі на голограми.
Вона також широко використовується в криптопросторі, щоб підкреслити футуристичність інтерфейсів.
6. Екологічний «картонний» стиль
Ми, споживачі, з кожним роком все більше дбаємо про навколишнє середовище. Більшість із нас готові обирати екологічні рішення на кожен день. Схоже, «екологічний» візуал можна привнести й до цифрових продуктів.
Тренд підхоплює все більше брендів. Фони зазвичай сіруваті та нагадують картон, що переробляється. Типографіка мінімальна за стилем. Контрастність висока. Кольори досить строгі та здаються приглушеними. Цього разу жодних милих 3D-об’єктів – у цьому стилі використовуються фотографії реального життя, текстури реального життя та грифонаж.
7. Дика типографіка
10 років тому правила типографіки були набагато суворішими, але зараз, схоже, із заголовками та абзацами можна робити що завгодно — все залежить лише від уяви. Можна змішувати шрифти з фігурами, фотографіями та емодзі, накладати текстуру, вибирати складний за формою шрифт і експериментувати з сіткою, як заманеться.
Це може дати загадковий, привабливий ефект, але може виявитися й абсолютно нечитабельним і дратівливим – при розробці дизайну насамперед рекомендується пам’ятати про комфорт користувача.
8. Гліноморфізм-3D
3D еволюціонує у більш спрощену версію себе. Найновішим, модним стилем в 3D-ілюстрації та 3D-елементах інтерфейсу користувача є глиноморфізм (також claymorphism, від англ. clay – глина). 3D-об’єкти ніби зліплені – вони мають просту, циліндричну або овальну форму. Глибина створюється за допомогою внутрішніх та зовнішніх тіней, але вони виглядають м’якшими, ніж у техніці нейморфізму.
9. NFT та демократизація мистецтва
Незалежно від того, наскільки зрозуміла концепція NFT, це, ймовірно, найбільш вселюдне захоплення в мережі на цю мить.
NFT дали майже кожному нову можливість заробляти гроші — створивши щось візуальне онлайн, можна просто продати це як витвір мистецтва. Демократизація означає, що абсолютно кожен може виставити свою творчість на продаж і що майже все може бути ідентифіковано як мистецтво — чи то піксельні кенгуру, чи 3D-аватари.
10. Погляд на VR та метавсесвіт
Віртуальна реальність перейшла від громіздких, незручних та низькоякісних гарнітур до мейнстриму завдяки новим пристроям від Meta та широкому спектру програм для цієї платформи.
Хоча сама ідея метавсесвіту — це романтичніша концепція, заснована на Web3, насправді, швидше за все, великі гравці контролюватимуть весь цей «пиріг» за допомогою засобів, що відносяться до Web2.
Дата виходу Apple Glasses поки не анонсована, але здається, що стиль для VR і AR вже з’явився – з керуванням вікнами за допомогою жестів, відстеження очей та голографічними 3D-формами.
Хоча гарнітурам ще потрібно розвивати обчислювальну потужність, більшість візуальних образів навмисно представлені у вигляді простіших для візуалізації низькополігональних моделей, що надає їм трохи глиноморфний вигляд.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Що таке генеративний дизайн і де його використовують?
- 14 інструментів дизайнерів для кращої роботи з кольорами
- Історія дизайнерських інновацій, що виникли внаслідок криз охорони здоров’я
Джерело: UXDesign