19 книжок, які мають бути у бібліотеці справжнього підприємця

Розробник Джордж Лавґрув створив добірку корисної літератури, яку варто прочитати, щоби розбиратися у бізнесі, вдосконалювати свій продукт, опанувати менеджмент та не забувати про натхнення. Рекомендуємо і вам обрати щось цікаве для себе.

Система категорій

5 усі книжки програміст поділив на декілька категорій:

  • Бізнес, менеджмент та лідерство — сюди також увійшли і книжки із особистого зростання;
  • Розробка продукту;
  • Інвестування та фінанси;
  • Маркетинг та нарощування продажів;
  • Підбір кадрів.

Які книжки мають бути у бібліотеці справжнього стартапера

Також він склав окремий рейтинг за рівнем корисності книжок. І хоча він наголошує, що всі книжки в цьому переліку є корисними, однак серед них можна виокремити ті, прочитання яких не є обов’язковим, а також ті, які потрібно читати обов’язковому порядку. Загалом система виглядає наступним чином:

  • Для обов’язкового читання — ці книги є необхідними для будь-якого засновника стартапу. Вони містять вкрай важливу інформацію, яку можна перенести на будь-який проект, стартап, компанію. Ці книги рекомендовано читати усім, хто думає над запуском власного стартапу.
  • Рекомендовано прочитати — до цього переліку входять книги, які можна прочитати, але інформацію із них варто застосовувати не в усіх випадках. Поради та рекомендації з цих книг мають характер загальних. Будь-який засновник загалом отримає користь при читанні таких книжок.
  • Можна прочитати —  такі книги дають цікаву інформацію для будь-якого засновника стартапу, хоча вона не завжди напряму стосується цього стартапу чи проекту, є менш корисною у порівнянні з іншими книгами. Такі книги підходять в разі, якщо ви просто любите читати гарний контент.

Пошук концепцій, побудова команди, підготовка до запуску і розробки продукту

The lean startup | Ерік Райз | Обов’язкова для прочитання

Ця книга розповідає, як можна розвивати стартап із мінімальними витратами ресурсів в умовах максимальних обмежень та великою кількістю потенційних викликів. Якщо ви тільки починаєте свій шлях у світі технологічного підприємництва і хочете, аби інновації можна було виміряти і застосувати у повній мірі, обов’язково прочитайте її. Підхід, про який тут йдеться, можна використати не лише в ІТ, але й в інших сферах.

Sprint: how to solve big problems and test new ideas in just five days | Джейк Кнапп, Джон Зерацкі, Брейден Ковіц | Обов’язкова для прочитання

Одна із ключових причин провалу для стартапів — це те, що стартап не вирішує реальної проблеми. Кінцевий користувач має розуміти, для чого стартап працює і яка кінцева його мета, як цей проект вирішує потреби та проблеми, з якими стикається людина. Техніка, яка називається «спрінт», допомагає вам перевірити усі гіпотези та обрати реальні цілі, задачі та можливості, які справді варто реалізувати. Книгу присвячено вивченню цієї техніки та усуненню виявлених помилок у гіпотезах стартапу.

Who | Джофф Смарт, Ренді Стріт | Обов’язкова для прочитання

Більшість стартапів помилково фокусується на пошуку відповіді на запитання «що?», а не «хто?» — а між тим, неправильно поставлене питання призводить до збільшення витрат та ризиків. Створення команди, пошук талантів, залучення нових клієнтів та розширення і консолідація цільової аудиторії — все це відповідає на питання «хто», і відповідь закладено серед основних тем цієї книги.

The 4-hour work week | Тім Феррісс | Варто прочитати

Працювати 4 години на тиждень — чи реально це? Тім Феррісс упевнений, що нічого неможливого не існує. Відмовитися від звичної схеми офісного рабства з 9 до 17, досягати поставлених цілей із максимальною ефективністю та навчитися долати відволікаючі фактори — декілька основних (про те не всі) уроки, які ви отримаєте з цієї книги.

How to win friends and influence people | Дейл Карнеґі | Варто прочитати

Як завойовувати друзів та впливати на оточуючих, здобуваючи їхню довіру — від початку ХХ століття і до сьогодні люди шукають відповідь на це, гортаючи сторінки бестселеру Карнеґі.  Загалом ця книга дає вам базові принципи щодо спілкування, подолання відчуженості та взамодії із іншими у різних ситуаціях у житті  а це важливо для підприємця.

The art of happiness | Далай Лама, Говард Катлер | Варто прочитати

Навіть якщо ви ніколи не пробували медитувати і не знаєте нічого про буддизм, ця книга може допомогти справитися із перепадами емоційної стабільності та відчуття балансу — особливо, коли робота є напруженою, а бізнес не є надто успішним. Навчіться жити в моменті — один (але далеко не єдиний) урок цієї книги.

Zero to one | Пітер Тіль |Варто прочитати

Створити бізнес « з нуля» і досягти ринкової цінності у конкурентному середовищі простіше, якщо ви уважно поставитеся до порад та підказок із книги Пітера Тіля. Рекомендовано для усіх, хто стратегічно мислить.

Entrepreneur revolution | Денієл Прістлі | Можна прочитати

Технології радикальним чином змінили те, як живе сучасне суспільство, усього за кихось 100 років спричинивши також незворотні зміни у бізнесі. Поява нових глобальних можливостей тепер стосується не лише великих корпорацій, але й малого та середнього бізнесу. Якщо ви шукаєте книгу-мотиватор, і хочете зрозуміти, як відбувалася та відбувається економічна та технологічна революція на планеті, — вам сюди.

Rework | Джейсон Фрід, Девід Генссон | Можна прочитати

Якщо записати найбільш корисні уроки з числа тих, які ви отримали, запускаючи та розвиваючи власний стартап, ви можете отримати книжку, дуже схожу на цю. Суміш порад, зауважень та спостережень від постійної взаємодії із партнерами, співробітниками, конкурентами, менеджерами у процесі формування внутрішньої культури та процесів компанії Basecamp — це історія від двох засновників одного із найвідоміших стартапів світу.

Розробка продукту, планування маркетингу та темпів зростання проекту, запуск за моделлю MVP

Traction | Гебріел Вайнберґ, Джастін Маре | Обов’язково прочитати

Як відстежити ефективні канали поширення продукту, яке коло покупців та користувачів є для вас ключовим і найбільш цінним, як різні канали допомагають стартапам зростати — про ці та інші складові, необхідні підприємцю, який хоче знати більше про власний бізнес, розповідають автори книги.

Contagious | Йона Берґер | Варто прочитати

«Заразливість» — відмінна риса проектів, сервісів, додатків та компаній, відгуки про яких поширює не тільки і не стільки реклама в інтернеті, як ефект «підтячкового радіо». Чому одні продукти та сайти стають вірусними і про них пишуть та говорять усі, а інші — попри оригінальну ідею та чудове виконання — довгі роки скніють у повній невідомості? 6 принципів сучасного маркетингу впливу, техніки залучення нової аудиторії та прикладі успішних і провальних кампаній із реального життя — ось що чекає на вас під обкладинкою цієї книги.

Hooked | Нір Ейял | Варто прочитати

Наші звички та уподобання формують те, яку каву ми купуємо, які магазини відвідуємо, якому одягові надаємо перевагу і навіь те, які сторінки «лайкаємо» в соцмережах — тому успішний стартап намагається за будь-яку ціну стати вашою «новою звичкою». Так виникає модель «потрапляння на гачок», про яку і розповідає ця книга — а також про те, як можна досягти успіху, діючи в рамках цієї моделі.

Oversubscribed | Деніел Прістлі | Можна прочитати

Велика кількість клієнтів та підписників — мрія чи не кожного стартапу. Принципи досягнення цієї мети, а також ризики та завдання, які доведеться подолати на шляху до реалізації своїх амбіцій, у повній мірі розкриті в цій книзі. Рекомендовано для прочитання засновниками стартапів, які орієнтуються на розширення клієнтської бази та проведення маркетингових кампаній на основі гнучкого планування, електронних розсилок та пропозицій для великої кількості клієнтів.

Запуск та зростання, оцінка придатності для цільового ринку, аналіз, воронка продажів, порівняльне тестування, пошук інвестицій, маркетингове планування

Venture Deals: Be smarter than your lawyer and venture capitalist | Бред Фельд та Джейсон Мендельсон | Обов’язково прочитати

Угоди у світі венчурного капіталу — непросте завдання і для інвесторів, і для стартаперів. Саме тому кожен фактор може мати вирішальний вплив на кінцеве рішення — а факторів є ціла низка, і вони можуть бути як економічного, так і неекономічного походження. Книга охоплює сферу ризиків, прийняття рішень та прогнозування в частині угод із залучення венчурних коштів у ваш стартап.

High output management | Ендрю Гроув | Обов’язково прочитати

Перейти від випуску модулів пам’яті до процесорів стало непростим завданням для компанії Intel. Гроув був долучений до цього процесу від самого початку, тому його книга має майже легендарне значення для дослідників ІТ-бізнесу. Кожен із розділів присвячено складним питанням та пошуку відповідей на них стосовно менеджменту, комплексних рішень, організації зустрічей та побудові вертикальної і горизонтальної структур компанії відопвідно до оновлення місії та стратегічних завдань і цілей. Ідеальна книжка для тих, хто переходить у стадію зростання та масштабування бізнес-процесів у своєму стартапі.

Bargaining for advantage | Річард Шелл | Варто прочитати

Для тих, кому часто доводиться вести перемовини — і хто досі не обрав стиль, у якому домовлятися із конкурентами, партнерами і навіть ворогами. Першу частину присвячено теорії та шести складовим для успішних перемовин; другу — застосуванню 6 принципів вдалого перемовника на практиці. Особливо корисною ця книга може стати для засновників стартапів, котрі шукають інвестиції, підрядників чи постачальників.

Безжальна правда про нещадний бізнес | Бен Горовіц | Варто прочитати

Автор не з чужих слів знає про проблеми, з якими стикаються стартапи в процесі запуску свого продукту та розвитку сервісів. Він зумів пережити бум доткомів та викласти вигідну домовленість із компанією Hewlett-Packard. В книзі подано низку практичних ситуацій та уроків, із ними пов’язаних; йдеться про мотивацію, звільнення, мінімізацію витрат у компанії, внутрішню політику, кризи менеджменту, багато інших завдань, з якими доводиться стикатися СЕО стартапу у своїй щоденній діяльності. Рекомендуємо усім, хто став на тернистий шлях підприємця в інноваційній сфері.

Mastering the VC game | Джефрі Буссанґ | Можна прочитати

Світ венчурного капіталу ледве справляються із зростаючою кількістю стартапів. Опанування мистецтвом венчурних інвестицій вимагаю від вас розуміння інтересів обох сторін під час перемовин. Важливі аспекти у роботі венчурного фонду — менеджмент, пітчі стартапів та складові укладання фінансових угод між компаніями. Про все це та багато іншого — під однією обкладинкою.

The 48 laws of power | Роберт Грін | Можна прочитати

Чудове чтиво для будь-кого, хто цікавиться історією людей при владі й тим, як вони цю владу використовують. Закони, що перелічені у цій книзі, повністю релевантна сьогоденню. Від часів Наполеона, Галілео Галілея та Клеопатри—ця книга охоплює тривалий період правління різних лідерів, королів, впливових осіб, описуючи, як кожен із них застосовував ті чи інші правила й закони влади, впливу, прийняття рішень. Інформація у цій книзі є цікавою, але не життєво важливою для засновників компанії. Сподобається тим, хто цікавиться застосуванням впливу у колективі, можливими варіантами полегшення або посилення тиску на оточуючих.

За матеріалами блогу Джорджа Лавґрува

Читайте также:

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Google запускає в Україні кампанію «‎Google для бізнесу‎»

Як стартапи намагаються знешкодити цукор

Британський стартап обіцяє відновити льодовики Арктики