Математика, 2 додатки та GPS — як UARoads залучили 40 тис українців до моніторингу доріг

Проекти від українських розробників часто відрізняються від закордонних сервісів тим, що вирішують унікальні, не характерні для закордону проблеми. Наприклад, проект «Дороги України» допомагає водію машини побудувати свій маршрут з урахуванням якості дорожного покриття, чітко розрахувати час в дорозі. Про те, як налаштована система збору даних про українські шляхи нам розповів Степан Танасійчук, автор проекту UARoads, засновник і СЕО Stfalcon.com:
about_title(1)

— Розкажіть, з чого все починалось і як виникла ідея створення такого додатку

Сервіс «Дороги України» починав свій розвиток зі збору статистики по якості дорожнього покриття, а тепер вже запустив навігатор, який допоможе водіям їздити кращими дорогами.

Ідея створення сервісу UARoads виникла як соціальна ініціатива, щоб якось вплинути на ситуацію на дорогах України. Перебуваючи у Німеччині, я звернув увагу на якість тамтешніх доріг. Повернувшись в Україну, відразу відчув різницю в якості вітчизняного дорожнього покриття — їхав автобусом, який трусило по всіх ямах. Тоді й виникла ідея створити сервіс, який фіксував би струси на девайсі з прив’язкою GPS-координат і на основі отриманих даних будував актуальну карту стану доріг.

— Як саме збираєте дані?

Дані збирають наші користувачі в автоматичному режимі на смартфоні. Суть сервісу проста: додаток без будь-яких дій з боку водія повністю самостійно «фіксує ями», всі дані відправляє на сервер, де вони обробляються за допомогою спеціального математичного алгоритму. На основі цих даних формується карта стану доріг в реальному часі. Зібрана статистика дозволяє прокладати оптимальні маршрути та планувати свої подорожі з урахуванням наявності ям і швидкості руху. Чим більше даних надсилають користувачі, тим більш точною і повною буде схема проїзду.

велика наліпка

— Ви співпрацюєте з державними органами чи комунальними підприємствами, які відповідальні за стан доріг в Україні?

Плануємо зібрані дані передавати Укравтодору, щоб на основі карти стану доріг влада могла планувати проведення ремонтних робіт. До речі, ми нещодавно отримали офіційний запит від Міністерства інфраструктури України для надання інформації про стан автомобільних доріг. Це вже означає, що працюємо недарма і маємо надії, що в найближчому майбутньому ситуація з українськими дорогами зміниться на краще.

— Знаємо, що зараз ви активно просуваєте соціальний проект, пов’язаний зі своїм сервісом. Розкажіть детальніше про це

Так, «Дороги України» — соціальний проект, ми прагнемо розвиватися, бути корисними для наших користувачів, тому наразі шукаємо небайдужих до українського бездоріжжя інвесторів, які допоможуть розвивати продукт. Після запуску навігатора про нас писало багато українських ЗМІ. Це допомогло сервісу залучити понад 10 тис нових користувачів і досягти небаченої відвідуваності сайту. Ми навіть задумались, чи витримає наш сервіс такий трафік 🙂

— Скільки людей забезпечує технічну підтримку роботи продукту?

Команда порівняно невелика, але робить великі справи: засновник, керівник проекту, PR-менеджер, математик, системний адміністратор, backend-розробник, iOS- та Android-девелопери — наші «технічні розумники», які тримають в своїх руках весь сервіс.

Разом з тим, впровадження багатьох потрібних параметрів можливе при хорошому фінансуванні, чого проект безперечно потребує. Ми будемо тільки раді збільшенню кількості користувачів, адже це дасть більше статистики і повну картину якості дорожнього покриття всієї України. Чим більше буде даних, тим корисніші вони будуть для Міністерства інфраструктури і для кожного українця.

— І як справи із аудиторією на даний момент?

У нас вже понад 44 тис зареєстрованих користувачів. Завдяки їм було оцінено та записано понад 81 тис км доріг. Близько 13 тис користувачів активно користуються додатком на своїх смартфонах.

маленька наліпка

— Що виявилось найскладнішим при розробці? Як ви долали перешкоди? І найголовніше — чому навчились у процесі?

Труднощі, звісно, виникали. В процесі розвитку сервісу виникало питання, як максимально об’єктивно відображати дані. Найголовніше — це реалізація математичного алгоритму обробки даних всіх користувачів і врахування таких моментів, як кількість проїздів по тій чи іншій ділянці дороги, положення гаджетів у авто, швидкість руху, різниця в підвісках авто тощо. Для її вирішення залучалися математики, проводилася велика кількість експериментів з реальними виїздами та замірами. У результаті наполегливої праці ми навчилися вирішувати по-справжньому складні задачі та із впевненістю можемо вважати себе експертами в цій галузі.

— Завершується рік, тож доречним буде запитати, які цілі ставите перед собою на 2016-й?

Планів достатньо, і хочеться всі їх втілити. По-перше, удосконалити навігатор, приєднавши функцію попередження про погані ділянки дороги. По-друге, запустити додаток для Windows Phone. По-третє, вивести сервіс на міжнародний рівень, адже виявляється, погані дороги є не лише в Україні. До прикладу, 74% доріг в Сан-Франциско та Окленді знаходяться в поганому стані. Водії витрачають на ремонт авто близько $1044/рік (за даними TRIP).

Наразі наша мета зробити сервіс потрібним, а не збільшити кількість користувачів. Зараз у нас цікава закономірність: чим більше розвивається сервіс, тим більше долучається користувачів.

— Ваш додаток наразі безкоштовний. Чи плануєте монетизувати його?

Сервіс дійсно безкоштовний, і свою основну соціальну «жилку» змінювати не плануємо. Однак сервіс потребує фінансової підтримки, адже без цього розвивати проект і впроваджувати цікаві та корисні функції неможливо. Тому монетизацію реалізуємо, але не для того, щоб заробити на цьому грошей, а щоб вкласти в подальший розвиток сервісу.

— Дякуємо за розмову. І наостанок — Ваші побажання нашим читачам

Друзі, давайте змінимо українські дороги спільними зусиллями. Команда UARoads просить усіх небайдужих автомобілістів долучитися до соціальної ініціативи моніторингу стану доріг в Україні та взяти участь у тестуванні навігатора. Наші мобільні додатки безкоштовно доступні в GooglePlay і AppStore. Для зворотного зв’язку з нами можна скористатись Facebook.