«Бери і роби» – історія команди українського мобільного навігатора Navizor

Мабуть, кожному мешканцю України знайома ситуація, коли маршрут ділової поїздки чи туристичної подорожі корегується через те, що в певну точку на мапі можна безпечно дістатись хіба що приватним гелікоптером. Хтось сміється над станом доріг в Україні (щоб не плакати), інші звинувачують дорожні служби у «зраді», треті мовчки чекають змін.

Але знаходяться й такі активісти, що самостійно беруться вирішувати дорожні проблеми українців, починаючи з розповсюдження корректної інформації про стан доріг. До вашої уваги інтерв’ю з Андрієм Хоминим з команди розробників мобільного додатка Navizor – це навігатор, який при створенні маршруту враховує якість дорожнього покриття.

– Як прийшла ідея створення мобільного додатку Navizor?

Ідея створення сервісу виникла з простої життєвої ситуації, коли один з учасників проекту при плануванні туристичної поїздки на власному авто в інші регіони країни задався питанням пошуку оптимальної дороги з точки зору якості дорожнього покриття, щоб спокійно та безпечно дістатися до місця призначення. Звичайно, відповіді на поверхні не було. Довелося витратити час та перечитати багато форумів, коментарів з неоднозначною, а подекуди і застарілою інформацією.

Тоді зародилася ідея, а чому б не створити сервіс з актуальною інформацією про стан доріг в усіх куточках країни, яка б була доступною та відкритою усім автомобілістам та любителям подорожей.

– Оскільки ми найчастіше пишемо про технології, розкажіть детальніше про технічний бік реалізації: де брали дані про якість доріг для створення навігатора?

Дані для планування маршрутів отримуємо від самих же користувачів сервісу оцінки якості доріг Navizor.com. Кожен автомобіліст чи небайдужий громадянин може здійснити оцінку якості дороги за 5-бальною шкалою. Після цього оцінка потрапляє на сервер, де алгоритм перераховує зважену оцінку вибраної ділянки дороги, виходячи з дати оцінки, її релевантності, довіри користувача та ін.

Зважена оцінка дороги відображається на карті у відповідному кольорі. Тому навіть візуально по кольору можна орієнтуватися, яка якість прокладеного вами маршруту, і які ділянки вас чекають попереду. В наступній версії навігатора Navizor також передбачена нова функція автоматичної оцінки якості доріг за допомогою мобільних пристроїв. Тобто, ми будемо отримувати дані про стан доріг від телефона – для цього достатньо запустити додаток або користуватися навігатором Navizor.

11705082_10207182763954398_7284551954476894534_n

– Інтернет-спільнота знає випадки, коли оприлюднення факту жахливого стану доріг спонукало дорожні служби оперативно проводити ремонт. Чи маєте ви на меті досягнення такого ефекту?

Ми уже співпрацюємо з Міністерством інфраструктури України у питаннях відображення інформації про поточні та капітальні ремонти доріг по всій Україні на нашому сервісі, а також у напрямку незалежного громадського контролю за виконанням цих робіт та оперативним інформуванням про невиїзд дорожніх служб на ремонтні роботи. Незабаром ця інформація буде доступна на нашому сайті.

Уже є випадки коли громадськість, посилаючись на дані нашого сервісу, змушує чиновників вжити термінових заходів по виправленню ситуації з критичним станом доріг в певних районах та містах. Крім того, самі ж дорожники часто посилаються на ресурс Navizor з проханням повідомляти про потребу в ремонтах, а також використовують наші візуальні карти для звітування громадськості про виконанні ремонтні роботи. Особливо, коли дорога «зеленіє» на наших картах.

– Як взагалі складаються відносини з державними дорожніми службами? Чи не виникало конфліктів із цими службами через роботу вашого сервісу?

Раніше було важко достукатися до чиновників, тому при розробці навігатора ми орієнтувалися на полегшення життя простих українських автомобілістів, які щодня стикаються з проблемою поганих доріг. Проте в світлі останніх дорожніх реформ є надія на активну взаємодію з Міністерством інфраструктури України у напрямку висвітлення інформації про ремонтні роботи на дорогах України та незалежний контроль якості цих робіт.

Команда Navizor

Команда Navizor

– Які були найбільші труднощі у процесі створення та запуску проекту?

Важко класифікувати великі чи найбільші труднощі. Скоріше, це робочий процес та реалізація задуманих планів та ідей. Коли ми почали розробляти власний навігатор Navizor, не маючи до цього досвіду у подібних розробках, для нас це здавалося такою досить складною задачею. Проте, за кілька місяців наполегливої розробки ми таки вийшли на реліз бета-версії навігатора. І нам зараз дуже важлива підтримка та думка користувачів для того, щоб рухатися далі.

– А що далі? Плануєте розширення сервісу, монетизацію?

Зараз проходить бета-тестування додатку Navizor beta для Android, після цього буде запуск повноцінного навігатора. Далі плануємо запуск версії для iOS, десь через місяць. Працюємо над офлайновою версію навігатора. З’явиться ще багато додаткових корисних функцій. Також плануємо розвивати сервіс і в інших країнах колишнього СНД та Європи. Розглядаємо різні шляхи монетизації, проте точно можемо запевняти, що гроші із користувачів, які створюють цей ресурс точно брати не будемо. Звичайно, крім добровільних внесків на розвиток та підтримку сервісу.

– Наостанок хотілося би почути декілька порад від вас українським розробникам, що починають свій проект

  • Будьте віддані своєму проекту, ідеї на 100% усією командою і ви гарантовано досягнете успіху.
  • Вмійте слухати і чути ваших користувачів, ваших колег, ваших конкурентів.
  • Робіть сміливі, а інколи непередбачувані кроки.
  • Не бійтеся зробити помилку. Кожна помилка може бути значним кроком до успіху.
  • Цінуйте вашу команду і людей, бо це основне, що є в проекті.

Читайте также:

Фешн с умом: украинские маркетплейсы с концептом reuse

Xiaomi Redmi 7A: непростий компроміс

Unitree Robotics — реальний конкурент Boston Dynamics. Відео

Історія пневматичної пошти — того з чого зародилася ідея Hyperloop