Які дані збирає про нас Facebook і чи можна на це вплинути

Після виходу фільму «Соціальна дилема» у мережі сколихнулося бурхливе його обговорення. Після перегляду фільму ми розуміємо, що соціальні мережі — це і добро, і зло одночасно. Вони головні драйвери глобалізації та каталізатори конфліктів. В цьому і є соціальна дилема. Ми не замислюємося, які дані про дії користувачів доступні соціальним мережам. Як вони виявляють наміри та інтереси? Як продають увагу користувачів рекламодавцям? Зараз ми всюди залишаємо цифровий слід і корисно знати, як ці дані збираються і використовуються.

Ми вирішили розповісти, які саме дані про нас збирає соціальна мережа, як їх можна відредагувати й навіть заборонити рекламодавцям ці дані використовувати. Ще ми хочемо показати зворотний бік і розповісти, чому віддавати особисті дані може бути вигідно.

Почнемо з джерел збору даних. Для цього звернемося до політики конфіденційності.

Збір інформації про користувачів

Політика конфіденційності Facebook містить три розділи, які присвячені збору та використанню призначених для користувача даних:

  • які типи інформації збираються;
  • як Facebook використовує інформацію;
  • яка інформація надається іншим особам.

Які типи інформації збираються

  • контент, повідомлення та інша інформація, які ви надаєте при використанні продуктів Facebook, в тому числі коли ви реєструєте обліковий запис, створюєте контент або діліться їм, відправляєте повідомлення або контактуєте з іншими людьми;
  • інформація про людей, сторінки, облікові записи, хештеги та групи, з якими ви пов’язані;
  • контент, який ви переглядаєте або з яким взаємодієте;
  • надається про вас інформація й іншими людьми (наприклад, коли ваші друзі діляться фото з вами);
  • інформація з пристроїв: операційна система, версія ПО, тип браузера, дії на пристрої, мережу і підключення, ідентифікатори та налаштування файлів cookie;
  • інформація від партнерів: розробники додатків можуть відправляти в Facebook інформацію про дії поза Facebook — в тому числі інформацію про пристрій, відвідуваних сайтах,
  • покупках, що здійснюються, рекламі, що переглядається та використанні сервісів.

Як Facebook використовує інформацію

  • для персоналізації та вдосконалення своїх продуктів;
  • для надання сервісів вимірювання, аналітики та інших бізнес-сервісів;
  • для просування безпеки, цілісності та захисту;
  • для посилання маркетингових пропозицій і відповідей на запитання користувачів;
  • з метою досліджень і інновацій.

Яка інформація може надаватися іншим особам

  • контент про вас, яким діляться інші люди;
  • додатки, сайти та сторонні інтеграції в продуктах Facebook або ті які використовують ці продукти;
  • узагальнена статистика, яка допомагає людям і компаніям аналізувати взаємодію людей з їхніми публікаціями, лістингами, сторінками, відео та іншим контентом в продуктах Facebook і поза ними;
  • звіти про типи людей: загальні демографічні дані та інформацію про інтереси (наприклад, рекламу подивилася жінка у віці від 25 до 34 років з Мадрида, яка захоплюється
  • розробкою програмного забезпечення), щоб краще розуміти свою аудиторію.

Що Facebook знає про вас

Ми розібралися, які дані збирає соціальна мережа. Тепер можна зазирнути глибше і подивитися, які дані про кожного з нас використовуються для продажу нашої уваги рекламодавцям.

Дивимося свій список інтересів

Facebook дає нам можливість подивитися і відредагувати інтереси, які присвоєні нам на основі зібраних даних. Ось як це можна зробити:

Налаштування та конфіденційність – Налаштування – Реклама – Налаштування реклами – Категорії, що використовуються для включення вас в цільову аудиторію – Категорії інтересів.

В цьому розділі бачимо перелік інтересів, які рекламодавець може використовувати для показу рекламних оголошень.

Ми можемо видалити кілька інтересів, які нам не відповідають. Наприклад, ви випадково потрапили в сегмент інтересів «Корм для кішок», а у вас немає домашніх тварин і ви втомилися дивитися рекламу цієї продукції. Якщо видалити всі інтереси, реклама все одно буде показуватися, але вона буде менш релевантною поки Facebook заново не збере ваше нове коло інтересів.

Хто включив вас в список для показу реклами

Налаштування та конфіденційність – Налаштування – Реклама – Налаштування реклами – Реклама на основі призначених для користувача аудиторій.

Рекламодавці можуть налаштувати показ своєї реклами певним аудиторіям. У деяких випадках ви бачите рекламу, через те, що рекламодавець включив вас в аудиторію на основі вашої інформації або даних про ваші дії поза Facebook.

В цьому розділі також можна заборонити конкретним рекламодавцям використовувати ваші дані для показу рекламних оголошень.

Чи можна вплинути на те, як ваші дані будуть використовуватися

Один зі способів таргетування реклами — це налаштування за місцем навчання і роботи. Можна заборонити використовувати ці дані для показу реклами. Ось як це робиться:
Налаштування та конфіденційність – Налаштування – Реклама – Налаштування реклами – Категорії, що використовуються для включення вас в цільову аудиторію.

Відключаємо тумблери та Facebook більше не буде використовувати ці дані для персоналізації реклами.

Як заборонити компаніям використовувати ваші дані для реклами

Є можливість приховувати оголошення від конкретних рекламодавців. Це означає, що оголошення від обраного рекламодавця більше не будуть вам показуватися.

Подивитися список рекламодавців, чию рекламу ви бачили недавно, можна тут.

Чому вигідно ділитися даними з Facebook

Якщо стежити за тим, які дані ви віддаєте соціальній мережі, можна отримувати більш релевантні рекламні пропозиції.

Відключивши інтереси, які не відповідають вашим реальним, можна виключити зі своєї стрічки Instagram рекламу продуктів, які вам не потрібні. Чим більше релевантних даних, тим якісніше пропозиції від бізнесу.

Як з цим жити

Події 2020 показали нам: всі наші дані більше не секрет. Кожен з нас залишає «цифровий слід». Це нова реальність, до якої нам доведеться адаптуватися.

«Якщо ви не платите за продукт — ви й є продукт» — фраза з фільму Social Dilemma, яка зображає нові правила гри. Коли ми користуємося чимось безкоштовно, ми повинні розуміти, що нашу увагу купують рекламодавці.

Стежити за особистим профілем стає так само важливо, як чистити зуби. Для цього корисно пам’ятати, які дані про наших діях можуть використовуватися і якими способами. Така ось цифрова гігієна. І пам’ятайте: Data is the new black.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

4 тренди у розробці мобільних додатків у 2023 році

Як у Facebook вигадали кнопку «Мені подобається» і змусили нас змагатися за популярність

$1 000 підтримки для кожного підприємця від Meta

Як інструмент My Ad Center від Google дозволяє керувати рекламою