11 технологічних стартапів, які прагнуть змінити наші стосунки з їжею

На останній виставці Fancy Food Show 2,3 тис. експонентів з 56 країн продемонстрували екзотичні закуски, м’ясні страви, сири та шоколад. Захід відбувся в Javits Center у Нью-Йорку, загальна площа всіх експозицій зайняла понад 3 га — тільки уявіть шість футбольних полів вишуканих страв. Від робота-кухаря до їстівного олівця, який буквально малює смак на тарілці — кулінарні новатори використовують нові технології, щоб продавати більше їжі.

Ось кілька прикладів найсмачніших — і дивних — продуктів. Усі вони створені за допомогою творчого та різноманітного використання технологій і незабаром можуть з’явитися в найближчому супермаркеті.

Виробництво продуктів під управлінням штучного інтелекту

Компанія Maungo Craft з Ботсвани дає друге життя швидкопсувним фруктам, виробляючи з них делікатеси африканських корінних народів — варення, соуси, сиропи та соки.

Директор Олаємі Аганга каже, що за допомогою користувацьких GPT його команда змогла переглянути рецептуру продуктів, коли через дефіцит не вдавалося отримати потрібний інгредієнт. А якщо технологи недоступні, то на питання робітників може відповісти модель GPT, навчена на докладній інформації про виробничий процес.

Музика Spotify допомагає продавати сухофрукти та горіхи з Афганістану

Ziba продає негібридні та дикорослі фрукти й горіхи з Афганістану, і 85% співробітників компанії — жінки. «Багатьом раніше платили мушлями, але це здалося нам несправедливим, тому ми замінили мушлі грошима, — каже співзасновник Ziba і COO Патрік Джонсон. — Наш бізнес — це промінь надії». — каже Джонсон, який раніше працював волонтером у «Корпусі миру» в Нігері.

Щоб прорекламувати асортимент компанії: солодкі абрикосові кісточки, родзинки кишмиш та інші ласощі, Ziba розробила код для Spotify. Споживачам, що зацікавились потрібно його відсканувати, щоб слухати афганську музику, поки вони куштують горіхи та насіння. Одна зі спеціалізацій Ziba — постачання численних різновидів мигдалю по всьому світу. В Афганістані їх налічується 109.

Шоколад на вітрильному кораблі

Органічний шоколад Grain De Sail розвозиться по світу виключно на вітрильниках, щоб уникнути викидів вуглецю від літаків, які негативно впливають на навколишнє середовище.

Вантажні вітрильники забирають какао на Карибських островах, а в Бретані (Франція) какао-маса перетворюється на шоколад. Звідти солодощі повільно пливуть під вітрилом у США. Поки що вони представлені в обмеженій кількості магазинів для гурманів, але компанія планує вийти в великі мережі роздрібних магазинів.

Робот-кухар

RoboSousChef — новітній робот, який намагаються включити в екосистему громадського харчування. Пристрій розміром з холодильник оснащено екраном, на якому користувач вибирає рецепт. Потім ставиться таця із сирими інгредієнтами, наприклад, куркою, овочами та крупами. Це схоже на заправку принтера гігантським картриджем. Рослинна олія та соуси, розташовані в місткостях нижче, допомагають створити безліч різноманітних смаків.

Після того як інгредієнти встановлені, робошеф нагріває, перемішує, приправляє та закінчує приготування за 12 хвилин — або стільки, скільки потрібно, щоб приготувати порцію курячого м’яса. Його репертуар не безмежний, але він може відтворювати одні й ті самі результати знову і знову з механічною точністю.

Компанія вдосконалює домашню версію для зайнятих сімей і веде переговори з університетом, де щодня обідає 11 тис. осіб, щоб з’ясувати, чи зможуть 4 робошефи, працюючи разом, зменшити навантаження на кухарів.

Відстежте свій чай і залиште чайові фермеру

The Nepal Tea Collective — це суспільно корисна корпорація. Вона розміщує QR-код на чайних пакетиках, завдяки чому можна відстежити, хто зібрав цей чай і винагородити його. Співзасновник і COO Пратик Ріджал займається чаєм у третьому поколінні. Він каже, що збирачі чаю, з якими він працює, раніше отримували близько $2 на день. Компанія збільшила зарплату на 45%, видаливши посередників.

«Галузь має зробити набагато більше, — каже він, — щоб наблизити зарплату збирачів чаю до прожиткового мінімуму».

Компанія продає близько 100 тонн чаю на рік, і приблизно 30% споживачів сканують QR-код. Ті, хто залишає чайові, зазвичай переказують близько $1 кожен».

Харчовий олівець

Слогани Food Crayon (харчовий олівець) — «розфарбуйте свою їжу смаком» і — «додайте перчинки у своє життя». Пристрій схожий на точилку для олівців. Потрібно повернути основу олівця, зробленого з суміші приправ і ароматизаторів, щоб смакові пластівці обсипалися на тарілку.

Олівці бувають найрізноманітніших смаків — від чорного часнику, базиліка та лимона до грибів і моркви, апельсина та імбиру.

Їстівна свічка

Компанія Let Them Eat Candles (англ. «Нехай їдять свічки») виробляє шоколадні свічки, які не капають воском і не стікають на святковий торт. Усе завдяки спеціальному короткому гноту, який зберігає шоколад твердим. Потрібно лише запалити, задути й з’їсти.

Втім, їстівні свічки бувають не лише шоколадними, їх також роблять із вершкового масла — саме цей варіант став вірусним останніми роками. Що б ви не вибрали, обидва варіанти здаються кращими за воскові. Шоколадні бризки або порція масла — все краще воскових підтікань, чи не так?

Аудіольодяники

Покладіть у рот льодяник Amos TastySounds і слухайте пісню, насолоджуючись смаком. Це можливо завдяки кістковій провідності — так називається передача звуку у внутрішнє вухо через кістки черепа. Зазвичай ці цукерки продаються з уже готовою аудіодоріжкою, але за бажанням можна вибрати варіант, що дозволяє записати власне повідомлення. Отримувач почує ваш голос, як тільки льодяник опиниться у нього між губ.

Не чекайте поживної цінності від такого частування. Наприклад, ось склад полуничної цукерки: ізомальт, мальтитний сироп, вода, молочна кислота, силіт, штучний ароматизатор, лактат натрію, харчовий барвник Червоний чарівний (E129).

Заморожена кава або морозиво в капсулах

Компанія Cometeer миттєво заморожує в капсулах крафтову каву. Продукт перевозять у боксах із рідким азотом, тому вони не розморожуються й залишаються свіжими. Тим, хто любить і каву, і мінімалізм, сподобається обходитись без кавомолки чи кавомашини. Достатньо просто кинути таблетку з кавою в чашку і залити гарячою водою. Або приготувати холодну каву, розтопивши таблетку й приготувавши напій в охолодженій склянці.

Ще один варіант одноразових таблеток пропонує компанія Solato, створюючи нову машину для виробництва морозива. Фризер призначений для роботи в готелях і кафе. Достатньо всього лише кинути таблетку, щоб приготувати на замовлення свіжі заморожені десерти: ванільний, кавовий або лимонний із маскарпоне.

Геотермальний геній

Здається, що сіль — один із найпростіших у виробництві продуктів. Однак Saltverk пішла далі й робить ісландську морську сіль, використовуючи лише геотермальну енергію. Компанія застосовує метод збору солі XVII століття на унікальному підводному терміналі.

«Ми перепробували мільйон речей, і тільки 15 із них працюють», — описує копіткий процес проб і помилок інженер Saltverk Гіслі Грімссон. Нові випарники оснащені найвищокласнішою сталлю у світі. Це захищає машини від іржі, яка може з’явитися при постійній роботі під водою в солоному середовищі.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: FastCompany

Читайте также:

Зупинити старіння: передові стартапи в галузі геронтології

Аромамаркетинг: як запахи підвищують впізнаваність бренду

Звіт State of AI 2024: головні тренди та гравці в галузі штучного інтелекту

Google for Startups оголошує 24 нових одержувачів грантів Фонду підтримки Google для стартапів в Україні