CaliExpress by Flippy претендує на звання першого у світі повністю автономного ресторану, який використовує систему роботів на базі штучного інтелекту для приготування бургерів та картоплі фрі. Втім, навіть для нього потрібні кілька людей, які натискали б кнопки на машинах і збирали бургери. Слоган цього ресторану – «Їж майбутнє».
З 1 квітня мінімальна зарплата для працівників фастфуду в Каліфорнії не може бути нижчою за $20 на годину. Того ж дня на північному сході Лос-Анджелеса відкрився новий ресторан, у якому було підозріло мало персоналу.
На вході в CaliExpress by Flippy розташовані гігантські плакати, що рекламують «чудового робота-кухаря зі штучним інтелектом». Покупців тут не так багато, більшість із відвідувачів – журналісти. Гриль-машину оточують телевізійники.
Приміщення прикрашають прототипи роборук та варіація зображення із Сикстинської капели Мікеланджело — тут людська рука тягнеться до картоплі фрі у клешні робота.
Зробити замовлення можна біля стійки самообслуговування. Приготовлені роботом чизбургер та картопля фрі обійдуться у $15 плюс податки. Є також «оплата обличчям»: при реєстрації в сервісі PopID, який прив’язує обличчя до кредитної або дебетової картки, користувач отримує $10.
Ця бургерна — результат співпраці кількох компаній, які використовують її як «тестову кухню» для футуристичних технологій швидкого харчування. Машина для приготування бургерів BurgerChef створена компанією Cucina, яка спеціалізується на автоматизації виробництва харчових продуктів.
«Механічного шефа» просувають як розв’язання проблеми «зростання заробітної плати у сфері громадського харчування на 65% за останні 15 років». Робот для виготовлення картоплі фрі Flippy був створений місцевим стартапом Miso Robotics, заснованим групою випускників Каліфорнійського технологічного інституту.
Деніз Кунс, яка працює в PopID, компанії, що займається розпізнаванням облич по біометрії, демонструє кухню. Тут можна побачити різні етапи виконання замовлення. Кунс натискає кнопку на найближчому екрані. Шеф-кухар BurgerChef подрібнює стейк вагю, а потім видавлює його з тюбика і кладе між двома металевими пластинами, щоб він підрум’янився.
Через 195 секунд пластикова рука повертається, щоб прийняти бургер, і м’ясо відправляється в спеціальний контейнер.
I got to go behind the counter in the kitchen to film the steps closer up. This is the grill bot, “BurgerChef” by Cucina, starting the process of cooking a single burger pic.twitter.com/xIzoCo6Yks
— Lois Beckett (@loisbeckett) April 12, 2024
BurgerChef виглядає як великий квадратний пристрій, не більш небезпечний, ніж тостер, і дивитися на нього не дуже цікаво. Справжня зірка цього закладу – Фліппі. На відміну від інших машин, він справді може налякати.
Він досить схожий на людину, щоб викликати занепокоєння, і при цьому у нього одна велика змієподібна рука, яка звисає зі стелі над панеллю, захищеною прозорим вікном.
Оператор ще раз натискає кнопку, і рука ривком підіймає металевий кошик для смаження і зрушує його убік, після чого в кошик висипається заздалегідь певна кількість скибочок замороженої картоплі. Потім Фліппі занурює її в шиплячу олію.
The real star of the show is Flippy, the robotic arm with “computer vision” that fries the fries pic.twitter.com/1dh7oDW8hv
— Lois Beckett (@loisbeckett) April 12, 2024
Спочатку Фліппі був задуманий як робот для гриля, який міг перевертати бургери. Так він і отримав назву – від англійського flip, «перевертати», розповідає Роб Андерсон, один зі співзасновників Miso Robotics.
Проте справлятися з грилем – стежити за приготуванням котлет, сиру, булочок та цибулі, а також вміти перевертати різні предмети в потрібний час – виявилося надзвичайно складним завданням для робототехніки, з яким, за його словами, стартапу не впоратися.
Тому вони вирішили звернутися до простішого завдання: створити робота, який міг би керувати спекотною станцією, що, за словами Андерсона, було «ймовірно, найнапруженішою і найнебезпечнішою роботою на кухні» для людей, і, отже, гарним завданням для робота, якому не страшні ні спека, ні розпечена олія.
Яке завдання виконує штучний інтелект?
Андерсон пояснив, що компоненти штучного інтелекту Flippy були розроблені для вирішення тонких і складних завдань, наприклад, щоб адаптуватися до кухонь та плит різного розміру. Ще він оснащений комп’ютерним зором, який дозволяє реагувати на візуальні дані, такі як фотографії або відео, так само як люди реагують на зір.
За допомогою свого зору Фліппі постійно спостерігає, де розташовуються кошики з картоплею, і якщо одну з них переставить людина, машина просто підлаштується.
Функціонал не обмежений картоплею фрі: робот може посмажити курячі крильця та цибульні кільця, а також визначити, коли у фритюрницю кладуть цибулю, а не картоплю, та автоматично регулювати час обсмажування.
Штучний інтелект також дає роботу можливість «планувати та прогнозувати», наприклад, визначити, «у якому порядку готувати їжу, щоб вона була ідеально приготовлена» під час обідньої години пік або в більш спокійній другій половині дня.
За словами Андерсона, Фліппі був розроблений не для того, щоб повністю замінити людей-працівників, а щоб стати «інструментом», який зробить їхню роботу простішою та безпечнішою.
Хоча у робота дуже простий інтерфейс, його «колегам» доведеться освоїти, «як він працює, як його чистити, як підтримувати його в робочому стані» і як зв’язатися з техпідтримкою, якщо йому потрібно обслуговування або ремонт.
Фліппі не може чистити себе сам: його потрібно протирати щовечора, а щомісяця і щокварталу проводити генеральне прибирання. Крім того, завдяки йому люди зможуть виконувати «більше роботи із залучення клієнтів».
Фритюрниці на кшталт Фліппі вже працюють у безлічі американських підприємств швидкого харчування, включаючи White Castle та Jack in the Box.
Дегустація результатів
Отже, наскільки смачними виявилися приготовлені роботом бургери та картопля?
Попри чудовий домашній соус, свіже листя салату та помідори, страва вийшла зовсім посередньою. Яловичина трохи нагадувала підошву. Втім, картопля фрі вийшла хрустка і красива.
Поки що в меню є тільки бургери з яловичиною та картопля фрі. Один із відвідувачів, який зайшов на очах Лоїс Беккет, поставив кілька запитань, але пішов, нічого не замовивши. У розмові із журналісткою він сказав, що хотів вегетаріанський бургер. Інший чоловік зайшов, розмовляючи мобільним телефоном, озирнувся і знову вийшов.
Залишивши CaliExpress, журналістка вирушила до найближчого McDonald’s, де замовила ще один чизбургер, приготований людьми. Хоча він був меншим, а інгредієнти явно дешевшими, страва здалася набагато смачнішою.
До речі, вона поставила таймер: людям знадобилася лише одна хвилина і 26 секунд, щоб доставити свіжий бургер прямо їй до рук. Що ж, можна розслабитися: поки що люди все ще швидше за машини.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:
- Що якби їжа була квадратною? Як стартап SquarEat створив нову концепцію їжі
- Штучний інтелект навчився покращувати смак пива
- Висока кухня зі смаком науки або як тарілка перетворює подачу страв у шоу
Джерело: The Guardian