Air Eau de Parfum — парфуми з вуглецевих викидів

Викиди вуглецю — негативний побічний продукт багатьох галузей промисловості — це парниковий газ, який найбільше відповідає за зміну клімату.

Поки світові лідери не дійшли єдиної думки щодо обмеження викидів в атмосферу, є ще один варіант розв’язання проблеми — уловлювання та повторне використання CO2. Він виявився перспективним для компанії Air Company, чотирирічного стартапу, який використовує вуглекислий газ у всіх створюваних ним продуктах. Останнє з їхніх витворів — парфуми Air Eau de Parfum. Це перший аромат, створений здебільшого з повітря.

У парфумерії використовується спиртова основа, яка у поєднанні з невеликою кількістю води та дозованою кількістю ароматичного масла перетворюється на речовину яку ми розпорошуємо на «точки пульсу», щоб випромінювати будь-який аромат, який нам заманеться.

Найбільш широко використовується етиловий спирт (або етанол), оскільки він недорогий, має нейтральний запах і швидко випаровується, тому є ефективним засобом розведення ароматичного масла.

Компанія Air Company вміє перетворювати вуглекислий газ на дуже чисту форму етанолу. А додавши воду та ароматичне масло, виходять парфуми, зроблені здебільшого з повітря.

«Ми вважаємо, що продукт — один із найкращих способів розповісти людям про набагато важливішу проблему, і ця проблема — зміна клімату, — заявив Грегорі Костянтин, засновник та CEO компанії. — З продуктами, до яких можна доторкнутися, людям легше зрозуміти силу технології й те, що можна зробити за допомогою нашого інструменту перетворення вуглецю».

Ця технологія була розроблена Стаффордом Шиханом, засновником та CTO Air Company. Зустрівшись у 2017 році, доктор Шихан та Костянтин об’єднали зусилля, щоб переробити найпоширеніший парниковий газ (CO2) у нешкідливі для планети продукти.

Air Eau de Parfum — вже третій споживчий продукт компанії. Все почалося 2019 року з алкоголю — горілки, а потім, 2020 року, у рік пандемії, компанія випустила свій санітайзер.

Сам аромат був сформульований і змішаний Joya Studio, дизайнерською студією у Брукліні, яка спеціалізується на парфумерії на замовлення. Свіжий і ясний, він нагадує сонячний промінь, що пробився крізь хмару, з легким відтінком морських бризок.

«Ми хотіли дати людям можливість возз’єднатися з природою, особливо після такого тривалого перебування у приміщенні», — сказав Костянтин, зазначивши, що повітря, вода та сонце — це елементи, з яких складається їхня технологія.

Якщо вдатися до традиційнішого опису піраміди, її верхні ноти — листя інжиру і цедра апельсина, середні — жасмин, фіалка і білий виноград, а база — пудровий мускус й тютюн.

За словами Костянтина, Air Company є «агностиком джерел» у тому сенсі, що вона отримує CO2 від декількох постачальників, а також від прямого уловлювання повітря. Один із таких партнерів — промисловий спиртовий завод у Нью-Йорку, який збирає вуглекислий газ у процесі бродіння. CO2 охолоджується, зріджується під тиском та наповнює резервуари, після чого доставляється на один з об’єктів Air Company у Брукліні.

Костянтин пояснив, що на флакон Air Eau de Parfum витрачається приблизно 56 г CO2, внаслідок чого чистий викид у навколишнє середовище становить 36 г, якщо врахувати виробничі процеси, включаючи викиди протягом усього життєвого циклу відновлюваної електроенергії, виробниче обладнання та вловлювання вуглекислого газу.

Як би не були приємні екологічно чисті спиртні напої та парфуми, можна припустити, що це, можливо, не найвигідніше застосування цієї технологічної інновації. Однак Air Company має і більш масштабні амбіції.

Можливості утилізації викидів вуглекислого газу є настільки великими та широкими, наскільки ми цього хочемо, — сказав Костянтин, додавши, що компанія працює з промисловими партнерами, щоб направити свою технологію на більш глобальні цілі для значно більшого ефекту.

«Ми розуміємо, що наш вплив на клімат все ще мінімальний, але якби ми застосували нашу технологію у всіх відповідних галузях, ми звели б нанівець глобальні викиди CO2 трохи більш ніж на 10% завдяки одній-єдиній технології», — пояснив Костянтин.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The New York Times

Читайте также:

Технології у кожній чашці: як Бразилія модернізує виробництво кави

Добірка українських подкастів про науку, технології та IT

Контактні лінзи з доповненою реальністю вперше протестували на людині

10 технологій, які викликали страх, а зараз стали буденністю